G/G L85 Batterij?

Motorordonhans

Well-Known Member
23 okt 2014
485
190
Trophies
15
Als alles goed verloopt krijg ik ergens rondom de kerst mijn nieuwe G/G L85-A1. Uit de box zit hier nog geen batterij in. Natuurlijk ga ik een Lipo gebruiken maar ik heb weinig kijk op electronica. Wat zal ik er eens in doen? een 7.4 of een 11.1 lipo? ervaringen of tips zijn welkom.

Vast bedankt,

MotorordonHans

Mooie replica Hans.

Ik heb zelf de ICS variant. En schiet zelf met een 9.9v LIFEPO4. Ik durf er ook wel een 11.1v Lipo in te gooien maar vind dat niet echt nodig.
Die van mij heeft dan wel een mosfet, nieuwe connectors (xt60) en nieuwe (dikkere) bedrading.

G&G is over het algemeen een goed merk. Maar ik denk niet dat ik zo even enen 11.1v lipo er in zou knallen.

Zou er toch minimaal een mosfet in zetten en andere connectors voor je de keuze naar 11.1 maakt.

Greetings

Hoi Twin, Dank je voor je snelle reactie. Ik ga je advies gebruiken. Het bestelde type heeft een verbeterde gearbox maar een beetje voorzichtigheid kan vast geen kwaad. Een beetje lullig als de gearbox kapot gaat.  Dat wil zeggen als het systeem het goed doet op een 7.4 lipo, anders moet ik een ander alternatief bedenken. Zo ver is het nog niet.

Ik heb de replica gekocht bij Gunfire. Het was de laatste in het magazijn.

G/G EGL-L85-A1 assault rifle replica. 378 euro. Ik kijk dus uit naar mijn volgende skirm.

Nogmaals bedankt

Geen probleem ;)

De G&G en ICS zijn bijna het zelfde van buiten, maar totaal verschillend van binnen.

Zelf heb ik dus ook geen idee hoe die gearbox er bij de G&G uitziet en de rest van de internals.

Als we elkaar een keer treffen op een skirm kan je gerust een 9.9V lenen om te kijken hoe de replica reageerd.

Nog een advies, speel 1 of 2 skirms met de replica zo als die is.

Blijft alles goed werken en zijn er geen problemen. 

Dan stekkers vervangen. Standaard zullen er zeer waaschijnlijk Tamiya stekkers aan zitten. Vervang deze voor XT60 of Deans (naar eigen voorkeur) en je trigger response en rate of fire reageren denk ik al tot 25% sneller.

Nadeel is dat dan waarschijnlijk je garantie wel vervalt.

Greetigns

Hey, Ja ook dat advies neem ik mee. Eeen L85 valt genoeg op om iemand even aan te spreken. Bovendien staat er op mijn naamlint, MotorordonHans.9 (En ben ik 2 meter)

Groet, Hans

het verbaast mij dat de twins mij niet aanraden om contact op te nemen.

Ze weten dat ik de SA80 serie heb en  dus het e.e.a. aan ervaring met deze heb.

De G&G L85A1 was vroeger de ARMY L85A1. Maar ARMY is overgenomen door G&G.

Dit weet ik omdat ik de ARMY L85A1 heb. Al sinds 2010 als ik het goed heb doet hij goed werk en kan ik er vaak op vertrouwen.

Ook ik speel meet een 9,9V LIFEPO met XT-60 connectoren. Dit gewoon omdat LIFEPO4 stabieler is dan een LIPO en net als LIPO goed tegen de kou kan. Mijn batt komt bij hobbyking vandaan. Daar kun je in de baterijconfigurator zo de afmetingen opgeven van de ruimte in je handguard en komt er een batterij naar voren binnen die afmetingen en die er dus in past.

Mijn batt is L100mm * B33mm * H16mm en deze past ook in de ICS L85/L86 mocht je die ooit ook wilen kopen

24ezy8l.jpg

Kijk zo kom ik steeds een stap verder. Lang leven het forum! Super bedankt mannen.

Owja bij mij zit er ook mosfet in. O.a. voor bescherming van trekker contacten