Je hebt al behoorlijk wat tips gekregen, maar zou er toch wel aan willen toevoegen dat, naar mijn idee, eigenlijk elke upgrade pas zin heeft als je weet dat alles in je gearbox in orde is. Zijn de gears goed geshimmed, hoe is je airseal?
Een goed geshimde gearbox is eigenlijk noodzakelijk om op een goede manier een sterkere motor/accu of combi van beide te kunnen gebruiken. Tuurlijk zal het ook echt wel werken als je er een HT/HS motor in drukt en een 11.1 lipo pakt, maar als er iets in je gearbox kapot gaat neemt het vaak ook andere onderdelen met zich mee. Uiteraard slijt uiteindelijk alles en zal er op een gegeven moment iets kapot gaan, maar daar heb je wel invloed op op hoe lang zoiets duurt.
Dan eigenlijk nog veel belangrijker door een consequent en accuraat schot is een optimale airseal, als je, teveel, afwijking in je luchtaanvoer hebt zal zo’n beetje iedere bb anders vliegen en blijft het een gok waar hij naartoe gaat.
Maar mocht je opzoek zijn naar een andere motor kan ik je aanraden om eens op AliExpress te kijken naar een SHS HT (is eigenlijk balanced) te kijken. Zeker met een 11.1 lipo gaat dat je ROF en triggerresponce enorm verbeteren en met de standaard gears zou dat normaal gesproken geen problemen moeten opleveren met PME of dat soort grappen.
Uiteraard succes met wat je ook beslist om te gaan doen