GBB loopt snel leeg

Uzi

Member
23 okt 2024
12
5
Ik heb een Umarex MP5 GBB die vandaag voor het eerst problemen geeft.
Na het opbouwen met een nieuw richtmiddel heb ik vandaag in de schuur een aantal proefschoten gedaan. Ik gebruik Nimrod standard green gas (groen). Na een stuk of 10bbs te hebben verschoten merkte ik dat er een flinke gaswolk uit de loop kwam en dat het apparaat bij semi-auto langzaam automatisch begon te schieten.
Vervolgens een nieuw magazijn gepakt en daarmee gebeurde hetzelfde.
Ook zag ik dat de houders ijsvorming vertoonde. De temperatuur was ongeveer 6 graden in de schuur.
Weten jullie wat het probleem zou kunnen zijn?

Onder de 15 graden moet je overstappen op rood gas..... Gas wolk kan komen omdat hij ze cycle niet goed kan maken

Ik heb zelf ook gespeelt gisteren met 6/7 graden en dat ging prima en ijsvorming is normaal met deze temp.

• Leuk
Waarderingen: Uzi
Ik gebruik altijd rood gas in mijn VFC MP5. Heb wel gemerkt dat de MP5 beter loopt als die goed ingevet is.

• Leuk
Dankjewel voor de reacties. Ik ben nieuw in de airsoftwereld dus ik moet nog een hoop leren en ervaren. Kan rood gas ook gebruikt worden bij hogere temperaturen? Dus altijd?
En welk gas raden jullie aan bij temperaturen rondom vriespunt?

• Onder de 4°C gebruik ik mijn GBB niet.
  • Tussen 4°C en 15°C gebruik ik rood gas.
  • Boven de 15°C gebruik ik green gas.

Daarnaast maak ik mijn replica regelmatig schoon en vet ik deze goed in met kwalitatief vet.
Dit is het merk dat ze aanraden binnen de HEAVY RECOIL CLUB (zie bijlagen).

Aanvullende tip:
Na het gebruik van rood gas raad ik aan om al het gas uit je magazijnen te laten ontsnappen en ze daarna licht te vullen met green gas voor opslag.

Bijlagen

• 288x840.jpg
    288x840.jpg
    38,5 KB · Weergaven: 20
  • Leuk
Hierboven is al goed advies gegeven. :)

De Super Lube welke @gambit aangeeft is inderdaad een erg fijn smeermiddel: ik gebruik dit ook in mijn GBB Pistols, maar ook in mijn 3D Printer voor enkele assen. Erg universeel spul.

Ik heb hier verder nog 2 filmpjes m.b.t. het onderhoud van GBB's; ik voer het onderhoud ook uit volgens deze video's en dat bevalt heel erg goed en levert daardoor weinig problemen op zoals bijvoorbeeld met cyclen.

Houd er wel rekening mee, dat wanneer je Red Gas gebruikt, mogelijk ook de Joule door de hogere gasdruk kan gaan stijgen. Als het een apparaat is waarmee skirms gedaan worden, kan deze over de limiet heen gaan.

Waardevolle informatie! Ik ben heel wat wijzer geworden. Ik was eerst een beetje huiverig om een magazijn uit elkaar te halen, maar nu durf ik het wel aan.
Hieronder plaatje van de MP5 waar het over gaat.

Bijlagen

• IMG_3341.jpeg
    IMG_3341.jpeg
    760 KB · Weergaven: 25
  • Leuk
Waarderingen: gambit
Waardevolle informatie! Ik ben heel wat wijzer geworden. Ik was eerst een beetje huiverig om een magazijn uit elkaar te halen, maar nu durf ik het wel aan.
Hieronder plaatje van de MP5 waar het over gaat.
mooi ding dit is de mijne

Bijlagen

• vfc2.jpg
    vfc2.jpg
    356,9 KB · Weergaven: 20
  • Leuk
Onder de 15 graden moet je overstappen op rood gas..... Gas wolk kan komen omdat hij ze cycle niet goed kan maken
Ik heb hetzelfde probleem met mn dure beretta pistool. Het ding loopt na 1 schot gewoon leeg.
Ook hier zou rood gas dus een uitkomst zijn ? Kan dat je replica niet beschadigen ?