GBB M4

Roy Pie

Well-Known Member
12 aug 2018
414
299
Trophies
14
Omdat ik voor een project een replica wil hebben die zo natuur getrouw de werkelijkheid na bootst, wil ik aan een GBBR beginnen.
Ivm dat ik dus niet er 1 aan wil schaffen en er dan achter kom dat ik de wereld aan onderdelen moet gaan upgraden om hem helemaal goed te krijgen, wil ik van jullie weten wat een goed merk/type M4 GBBR is.
Dus out of the box goed en niet waar van alles vervangen moet worden om hem constant en betrouwbaar te maken.
Dit geld tevens ook voor de mags
Ook het ombouwen naar HPA(via mag of anders) behoord tot de mogelijkheid.
Brand maar los.

Mvg Roy AKA Smitty

• Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Tippman is gbb out of de box, via mags een co2 capsule, ook makkelijk om te bouwen naar hpa. Wolverine heeft nu zijn eigen replica op de markt gebracht, de MTW. Dit apparaat komt met een wolverine engine wat in de upper zit. Ding is alleen hpa.

Tippman heeft Roy al, maar gok zo dat hij ook functies zoals de bolt spannen en de bolt release wil hebben, daarom ook het naar werkelijkheid getrouw. Ik weet dat er een aantal systemen zijn, maar dat men aan de meeste toch wel wat upgrade om het wat betrouwbaarder te maken. Denk dat de TM misschien hier toch weer de betere optie is, maar ik heb weinig kennis over GBBR, dus ik denk dat andere een betere mening erover zullen hebben.

• Leuk
Waarderingen: Roy Pie
Geen HPA engine.
Zoals Rebelattack reeds zei, ik heb reeds een aantal tippies.
Ben idd op zoek naar een GBBR die de functies heeft als bolt release, werkende cocking handle en bij leeg mag de bolt die naar achter blijft staan.
Enige upgrades plaatsen is niet het probleem maar je hebt het bij sommige merken dat je de gehele binnenboel moet gaan aanpassen om een betrouwbaar iets t krijgen die ook nog eens lekker schiet.
Je hebt 1 model die in AEG dit heeft maar die is nog duurder dan een Systema :(

Mvg Roy AKA Smitty

Tippman is gbb out of de box, via mags een co2 capsule, ook makkelijk om te bouwen naar hpa. Wolverine heeft nu zijn eigen replica op de markt gebracht, de MTW. Dit apparaat komt met een wolverine engine wat in de upper zit. Ding is alleen hpa.

• Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Prijs is idd redelijk maar denk dat je deze ergens anders goedkoper kunt vinden ;)
Ook in de NL shops.
Shogun staat nu niet echt bekent om de goede prijzen.
Ik wil gewoon een real functional trainings replica hebben.
MAW wat de echte kan, moet de replica ook kunnen.

Mvg Roy

Beste Roy,

Zoals velen zullen zeggen als je een zeer realistische en goed werkende GBBR wil hebben ga je best voor een Vipertech, maar deze replica's zijn zeker niet goedkoop (~€800-1000) en upgrades ook niet (€260 voor een aftermarket bolt-carrier). Verder zullen velen GHK aanraden wat ook een zeer goed merk is als je je replica gewoon out of the box wil gaan gebruiken. De prijs van GHK replica's ligt rond de €500 à 600 euro wat al iets betaalbaarder is. Tokyo Marui heeft ook een GBB serie waar ze recent nog een nieuwe replica aan hebben toegevoegd. Ze hebben nu een M4 CQBR, Type 89, M4 en de nieuwe replica in hun GBBR serie. De kwaliteit van de replica's is wat je van TM kan verwachten en in tegenstelling tot hun pistols zijn de replica's full metal. Verder heb je ook nog WE GBBR's waar ik er zelf 2 van heb. Deze zijn goedkoper in aankoop €250-400, maar zijn dan ook van mindere kwaliteit. Upgrade parts zijn er genoeg en er zijn genoeg webshops die factory parts aanbieden aan zeer mooie prijzen. Ik zou zeggen koop Vipertech als je een realistische, goede out of the box replica wilt en wat te veel geld hebt :) en een WE als je wat wilt sleutelen. Ik vind het zelf fantastisch om aan mijn M4 te sleutelen en heb daarom ook voor WE gekozen.

En zoals je al zei heb je ook een AEG met de functionaliteit van een GBBR de GBLS DAS M4 welke een slordige €1500+ kost.

• Leuk
Waarderingen: Roy Pie