GBLS DAS M4 :o (realistische AEG!)

Jan

Well-Known Member
10 mei 2014
3.489
2.077
Trophies
30
Hi guys!

Ik kwam op Youtube bij een aantal kanalen de GBLS DAS M4 tegen. Fresh op het internet! Een aantal kanalen hebben 9 van de 300 replica's gekregen als pre/review replica.

Airsoftology:

Een fragment waarom deze AEG zo ontzettend bruut is!

En een video van brainexploder:

Thoughts?

Vind het in ieder geval erg tof dat er een AEG is met echte handelingen! Alleen het feit dat er een echte "bolt" (weet het NL niet natuurlijk) heen en weer gaat en BB's schept vind ik wel weer spannend. Wat voor stress geeft dat op de materialen? Bij andere AEG's is EBB vaak erg slijtage gevoelig. Nou is deze replica uit aluminium dus wellicht kan deze het wel aan?

Hoe zal de accuratie zijn?

Wat vinden jullie en wat zijn jullie ideëen over deze replica?
 
2500 dollar, maar zal goedkoper worden met productie model maar blijft nog steeds ptw prijzen. Daarnaast het geluid van de bewegende onderdelen in de gearbox overstemde de bolt zelf en dat vind ik dan toch weer jammer (source: video van spartan117GW). Doe mij dan maar iets minder realisme en dan nog steeds een heel vet apparaat zoals een Daytona kit of een tipmann, goedkoper, beter geluid en degelijke performance vanwege de HPA.

Iig laat ik dan positief eindigen, nieuwe techniek binnen de airsoft is altijd goed. Nieuwe concepten kunnen altijd leiden naar nieuwe ontwikkelingen en misschien vanuit daar komen we dan in de toekomst op iets uit wat betaalbaarder is en wat de mensen die voor het realisme gaan ook kan bevredigen (Niet doordenken).
 
Ik kwam hem ook tegen bij airsoftology. Nieuwe techniek vind ik altijd gaaf. Bedrijven die buiten de box durven te denken juich ik altijd toe, maar om 2500 euro neer te leggen voor een stuk 'speelgoed', om het oneerbiedig te zeggen, gaat mij net iets te ver. ;)
 
Ik zeg niet dat je niet iets sterks van aluminium kan maken.
Maar het blijft een zacht metaal.

"potmetal" is met name zeer poreus omdat het goedkoop gegoten word en vaak oververhit is.
Tevens gooien ze er idd een berg zachte metalen in (die smelten lekker makkelijk en zijn relatief goedkoop)

Alhoewel ik niet denk dat deze replica uit potmetal bestaat.
 
Ik zeg niet dat je niet iets sterks van aluminium kan maken.
Maar het blijft een zacht metaal.

"potmetal" is met name zeer poreus omdat het goedkoop gegoten word en vaak oververhit is.
Tevens gooien ze er idd een berg zachte metalen in (die smelten lekker makkelijk en zijn relatief goedkoop)

Alhoewel ik niet denk dat deze replica uit potmetal bestaat.

Hahaha ik wilde net zeggen hopelijk niet nee en ik hoop voor ze dat het een degelijk aluminium XD. Potmetal is inderdaad poreus vooral door de zink dacht ik. Ach ja als GB shell is het "potmetal" niet te erg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sander
Heb dezelfde youtube filmpjes gezien als jullie.
Ziet er interessant uit, alleen jammer van de prijs.

Misschien moet ik in mijn geval zoiets zeggen als "jaaaa, ik ga deze kopen en dan ombouwen naar HPA" :p

Maar zonder gekheid, heb je op de site van GBLS gezien wat er staat?
De eerste 300 krijgen een levenslange garantie.
Nou weet ik niet of dit de $2500 prijs waard is...
 
Bij tippmann krijg je altijd levenslange garantie op fabricage fouten. En vaak ook op user mistakes.
 
Is dat internationaal?? en dat is niet sarcastisch bedoeld of zo hoor.
Ik dacht namelijk dat dat alleen voor de V.S. gold en hier in Europa zitten we aan de 1 jaar garantie vast?

Dat weet ik dus namelijk niet met 100% zekerheid.
 
Over dat aluminium is zacht heb ik maar een ding te zeggen:
Vliegtuigen zijn daar ook van gemaakt en veel (echte) pistoolframes ook.

Verder is het inderdaad mooi dat er weer eens wat nieuws komt in airsoftland
En integenstelling tot dat "mto" systeem van bo manufacture is dit tenminste geen vaporwear.

En of is zn geld waard is zal de tijd leren en agh, voor elk product is een gek te vinden.
 
haha ja idd. Daar hebben jullie ook weer gelijk in.
Dat MTO van BO dynamics heb ik trouwens op hun website gezien dat het voor iets van 800euro te koop is.
Maar deze DAS lijkt me veel interessanter om mee te spelen.

Word deze in productie genomen?
Is dat ergens te vinden?
 
haha ja idd. Daar hebben jullie ook weer gelijk in.
Dat MTO van BO dynamics heb ik trouwens op hun website gezien dat het voor iets van 800euro te koop is.
Maar deze DAS lijkt me veel interessanter om mee te spelen.

Word deze in productie genomen?
Is dat ergens te vinden?

De eerste 300 zijn limited editions zoals ook op de doos van Airsoftology te zien is, daar bijkomstig is dus ook de prijs van 2500 dolar. Volgens mij heb ik her en der wel gehoord dat er mogelijk ook een full production uit zal komen die dan mogelijk goedkoper zal zijn, maar ik gok dat deze krengen echt niet onder de PTW prijzen zullen komen.
 
Hebben ze dan wel ptw performance?

Dunno, denk dat nog maar weinig dat weten gezien de video's nog maar een paar dagen uit zijn. In het filmpje waar ze de FPS testen van de verschillende bolts daar zie je wel dat de FPS aardig stabiel is en de barrel lijkt een standaard GBB barrel en bucking dus als die te vervangen zijn dan kun je best ver komen.
 
Dat MTO van BO dynamics heb ik trouwens op hun website gezien dat het voor iets van 800euro te koop is.

Is een pre order zonder release datum. Release is al vaak aangekondigd en wordt steeds uitgesteld. Meer dan een stel onduidelijke en nietszeggende filmpjes zijn er nog niet. Het duurt ondertussen al zo lang dat er steeds meer scepsis komt over de beweringen van BO.
 
Is een pre order zonder release datum. Release is al vaak aangekondigd en wordt steeds uitgesteld. Meer dan een stel onduidelijke en nietszeggende filmpjes zijn er nog niet. Het duurt ondertussen al zo lang dat er steeds meer scepsis komt over de beweringen van BO.

En ondertussen had iemand op reddit al zijn eigen werkende prototype buiten de gearbox dan wel, maar het werkte en dat was makkelijk al weer een kwart tot half jaar geleden. Ik snap goed dat een werkelijk product een stuk moeilijker is dan een prototype maar inderdaad mensen beginnen wantrouwen te krijgen in het leveren van de beloftes die BO doet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oddball