Geïnteresseerde meld zich

ChrisInky

New Member
24 sep 2015
1
0
Trophies
1
Hallo heren,

Christiaan, 26 jaar en momenteel woonachtig in Leusden.

Zoals de titel al verklapt, ook ik ben zeer geïnteresseerd in deze sport. Ik volg al langere tijd enkele youtube kanalen waar zich skirms in voordoen, dit boeit mij enorm. Na verloop van tijd ben ik veelal aan het kijken wat er allemaal te krijgen is voor deze sport, nooit geweten dat er zoveel opties zijn qua kleding, wapens en andere accessoires.

Nu is een maatje van mij ook hyped van airsofting, dus wellicht betrekt hij binnenkort ook maar eens dit forum. Handig om bepaalde topics door te bladeren waar nuttige info instaat. Ik zal vast nog wel met een paar vragen komen te zitten in de loop der tijd, die hier waarschijnlijk wel beantwoord kunnen worden.

Gr,

Christiaan

Hey Christiaan welkom.
Gelijk een kleine verbetering, wij noemen het hier geen wapens maar Replica's of Airsoft Apparaten (AA's)
Dat gezegd hebbende, je kan inderdaad al je vragen hier kwijt.
Gebruik wel eerst de zoek functie voordat je een topic aanmaakt veel vragen zijn namelijk al eens gesteld ;-)

Hallo Christiaan, welkom op het forum.

Als je vragen hebt stel ze gerust. Daar is het forum voor bedoeld.

Hey Christiaan welkom. Gelijk een kleine verbetering, wij noemen het hier geen wapens maar Replica's of Airsoft Apparaten (AA's) Dat gezegd hebbende, je kan inderdaad al je vragen hier kwijt. Gebruik wel eerst de zoek functie voordat je een topic aanmaakt veel vragen zijn namelijk al eens gesteld ;-)

Ik vroeg mij al af of dit de juiste bewoording zou zijn. Heb de zoekfunctie al meerdere keren gebruikt, is wel zo handig inderdaad.

Welkom Christiaan!

Al een beetje een idee wat je wilt qua replica en camouflage/uitrusting? 

Welkom Christiaan!

Al een beetje een idee wat je wilt qua replica en camouflage/uitrusting? 

Dit vind ik nog een lastige keuze. Ik probeer nu zoveel mogelijk informatie te halen m.b.t. gas en elektrisch aangedreven replica's. De plus en minpunten etc. Één daarvan is dat gas redelijk prijzig is tegenover de elektrische repli's, dus tot nu toe valt mijn keuze naar de elektrisch aangedreven AA's. Of ze ook dezelfde FPS kunnen halen van gas replica's is mij tot nu toe onbekend.

Wat betreft camouflage wil ik het redelijk basic houden. Vind het vooral belangrijk dat m'n gezicht en ogen zo goed mogelijk beschermd worden ;) Verder de standaard handschoenen die gewoon goed moeten zitten. Veel aan het oriënteren. 

AEG's halen zonder problemen dezelfde FPS als gas. En je mag in Nederland sowieso niet hoger dan 360 FPS met semi en volautomatische replica's.

Nog een minpunt van gas is dat de winter er weer aan zit te komen. Bij koude temperaturen werken gas replicas slecht of zelfs niet.

En het is altijd handig om het basic te houden in het begin en daar vanuit verder bouwen. Ben zelf voor de complete loadout gegaan in het begin en dat deed best zeer aan de portemonnee.

Weet je zeker dat je eraan wilt beginnen?

Voordat je het weet is je bankrekening leeg en heb je geen geld meer voor eten :(

Gelukkig ben ik financieel redelijk stabiel en verantwoord ;)

Maar ik geef jullie gelijk, gezien al die mooie speeltjes lijkt het mij lastig niet al teveel geld uit te geven. Nu denk ik zowieso voor een starter setje toch +- 650,- kwijt te zijn. So be it I guess. Zulke dingen kosten nou eenmaal geld.

Gelukkig ben ik financieel redelijk stabiel en verantwoord ;)

Maar ik geef jullie gelijk, gezien al die mooie speeltjes lijkt het mij lastig niet al teveel geld uit te geven. Nu denk ik zowieso voor een starter setje toch +- 650,- kwijt te zijn. So be it I guess. Zulke dingen kosten nou eenmaal geld.

Alsnog raad ik je aan om redelijk voorzichtig te zijn. Ik dacht ook rond de 700 Euro kwijt te zijn voor mijn eerste kit. Kwam uit op ruim 900. 

Hoi, Je kan redelijk starten rond de 350 euro. Replica 200 euro, hoge schoenen en een goed masker. wat groene kleding van de dump en gaan voor je 1e skirm.  Het gekke is dat je 3 maanden later opeens wel 600 euro kwijt bent???Nog maar te zwijgen over een jaar etc.