Gearbox Jammed op Trigger

NielsHoffland

Well-Known Member
27 jul 2017
1.148
490
Trophies
23
Hey iedereen!

Ik heb onlangs een replica gekocht om op te knappen en ervaring op te doen! Ik heb alles mooi afgesteld dus Motor hoogte, Shim en AOE. Zonder de hele cilinder installatie draait alles prachtig en werkt het prima. Alleen wanneer ik de gearbox helemaal compleet maak krijgt de motor het niet meer rond. En ontstaat er een korte tik waardoor de motor stops en de accu, motor en kabels warm worden. Wanneer ik de motor hoogte aanpas veranders er niks totdat hij te laag zit, met het bijbehorende tanden poetsen.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? De gears lopen niet vast wanneer ik deze met de hand probeer te bewegen. Ik heb het al geprobeerd zonder veer en met veer maar dat maakt geen verschil. Wanneer je replica open is wilt de trigger nog wel een bij de Sector gear in de buurt komen. Alleen lijkt het mij onmogelijk dat deze elkaar raken wanneer alles dicht zit, dan zou het nergens heen kunnen..

Ook zit er in de pistolgrip erg weinig ruimte, en door de kabels is het soms lastig om de motor helemaal naar beneden te krijgen, alleen denk ik niet dat hier het probleem ligt. Maar ter info misschien wel handig :)

Het gaat om een Dboys M4, volgensmij hebben die allemaal een standaard GB.


Alvast bedankt!!!
 
Wat voor accu gebruik je? Ik had het met een g36 model. Die had ik geupgrade en kreeg daarna te horen dat ie het niet deed. Bleek later dat hij er een te zwakke accu aan had hangen die te sterk dipte. Bij mij een lipo 7,4v eraan gehangen en draaide als een zonnetje. Mocht dat het niet zijn zou ik het in de motor zoeken.
Of een piston die niet helemaal lekker zit?
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
Wat voor accu gebruik je? Ik had het met een g36 model. Die had ik geupgrade en kreeg daarna te horen dat ie het niet deed. Bleek later dat hij er een te zwakke accu aan had hangen die te sterk dipte. Bij mij een lipo 7,4v eraan gehangen en draaide als een zonnetje. Mocht dat het niet zijn zou ik het in de motor zoeken.
Of een piston die niet helemaal lekker zit?
~
Bedankt voor de tips! Ik gebruikt een volledig opgeladen 7.4 LIPO, ik had dit probleem eerder met een LIPO die bijna leeg was. De motor draaide daar veel langzamer van, ik dacht dat toen de motor kapot was. Maar met een andere accu was dat meteen gefixed :)

Volgensmij werkt de motor prima, ik kan na de skirm van komend weekend er even een andere motor in duwen, wellicht dat dat iets helpt! :)

De piston is volgensmij geen probleem mee, die schuift prima. Wanneer de case open is, alleen is dat dus lastig te controleren wanneer hij dicht is..

wat ik volgende keer ga proberen is om alles eruit te halen alleen de gears. Die te laten lopen en dan de Sector gear tegen te houden, kijken of dat de Pinion gear over de bevelgear spint. Wellicht dat dan de bevelgear dus wat omhoog zal moeten
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens zonder veer en piston.
Doet die het dan nog niet, haal dan ook de anti reversal latch weg. Dan moet die het doen. Maar dan weet je ook meteen dat de motor de verkeerde kant op draait.
 
Probeer eens zonder veer en piston.
Doet die het dan nog niet, haal dan ook de anti reversal latch weg. Dan moet die het doen. Maar dan weet je ook meteen dat de motor de verkeerde kant op draait.

Goeie Tip! Ik had het al geprobeerd met alleen de gears, maar nog niet mer de cilinder! Ga ik dat proberen Thx!
 
Al geprobeerd met alleen gears, cylinder, piston rond to draaien? En half draaien en dan de gb even open halen en kijken of alles goed loop ?
 
Al geprobeerd met alleen gears, cylinder, piston rond to draaien? En half draaien en dan de gb even open halen en kijken of alles goed loop ?

Dus zonder de veer en spingguide? Dat heb ik al geprobeerdm dan loopt hij vast.. Na komende skirm ga ik weer aan de slag met de replica :) Dus dan ga ik wat nieuwe dingen testen!

Bedankt voor alle tips!
 
Even heel simpel gedacht. Heb je motor wel goed aangesloten? Als je + en - omdraait op de motor zal hij de andere kant opdraaien. Als die dus verkeerd zit draait hij zo goed als direct tegen je anti reversal latch, en dus vast ;)
 
Je kan gewoon de piston er in doen zonder cilinder en dan kun je de piston gewoon zelf heen en weer bewegen om te chekken of deze niet vast loopt.
 
Even heel simpel gedacht. Heb je motor wel goed aangesloten? Als je + en - omdraait op de motor zal hij de andere kant opdraaien. Als die dus verkeerd zit draait hij zo goed als direct tegen je anti reversal latch, en dus vast ;)

Ja, die gaat goed. Ik heb de anti reversal lever eruit gelaten om dat te testen.

Je kan gewoon de piston er in doen zonder cilinder en dan kun je de piston gewoon zelf heen en weer bewegen om te chekken of deze niet vast loopt.

Ga ik dat even doen! Bedankt!


Is het mogelijk om de gearbox te triggeren zonder trigger? Dan weet ik dus of die allea blokeert.
 
Alles werkt weer perfect! Ik denk dat de motor de verkeerde kant op draaide. Ik bedacht met dat het klepje onder de motor los was gegaan, waarschijnlijk heb ik die er verkeerd opgezet.. Alleen is nu het lipje van de motor afgebroken en ga ik een nieuwe motor kopen daarvoor :C Maar hij werkt nu! :)