Hallo allemaal,
Ik loop al langere tijd tegen een probleem aan in mijn DMR na veel trial and error (en hoofdpijn) heb ik het nog steeds niet gefixt. Kunnen jullie mij helpen/adviseren?
Het probleem is als volgt:
Zoals te zien is in het filmpje wordt de veer niet aangespant bij het overhalen van de trekker. Wel wordt de nozzle naar achter getrokken.
Mijn vermoede is dat of de motor het probleem is (oververhit door te veel pre-cocking) of dat het ligt aan de tappetplate, als ik de gearbox open heb en aan de tandwielen draai dan buigt deze namelijk omhoog waardoor deze (mogelijk) in de veer wordt gedrukt. Maar wellicht gebeurt dat alleen terwijl de gearbox open is.
Wat ik al geprobeerd heb:
-Andere veer: zwakke veer lijkt wel te werken maar klinkt nog steeds niet heel lekker en is dan niet als DMR te gebruiken.
-Motorschoef strakker/losser: veranderd eigenlijk alleen de toon van het wapen, strakker geeft een hoger geluid.
-Andere motor: Ik heb de originele motor geprobeerd in te bouwen maar deze lijkt niet te passen.
Volledige verhaal:
Nadat ik al langere tijd een m4 van CA thuis had liggen welke niet goed werkte heb ik de keuze gemaakt om alle internals te vervangen en er een DMR van te maken. Zodoende alle componenten gekocht en ingebouwd. In eerste instantie schoot hij veel te hard (2,5 J)waardoor ik de veer moest knippen. Uiteindelijk schoot hij erg netjes op 1,58-1,62 J met .30. Wel viel op dat hij altijd al een redelijk hoog geluid maakte.
Tijdens een skirm ging echter de fire selector kapot waardoor ik de replica niet meer op auto kon zetten. Gevolg was dat we de batterij eruit moesten halen. Waar ik toen niet aan gedacht had was dat pre-cocking nog aan stond. Deze heeft dus zeker een week of 2 gespannen opgeslagen gelegen. Toen eindelijk de nieuwe fire selector binnen was heb ik pre-cocking weer uit gezet. Echter bleek de veer door het lange aangespannen kracht te zijn kwijt geraakt. Dus de veer vervangen maar deze leek hij dus niet aan te kunnen spannen (de oude nu zwakke veer lukte wel).
Ik had het vermoede dat de veer toch te zwaar was dus vervangen voor een m115 veer. Tijdens het openen van de Gearbox bleek er een kabel van de Mosfet kapot te zijn, deze hebben we gesoldeerd en is weer bevestigd. Tevens nog gekeken of het lag aan hoe strak de motor werd aangedrukt, dit had vooral als effect dat strakker een hoger geluid produceerd.
Componenten zoals in de video:
-External: Classic Army M4
-Inner barrel: Master Mods R-Hop Inner Barrel 6.04 370mm
-Hop up: Maxx Model ME PRO CNC Hopup unit for m4 AEG
-Motor: INFINITY CNC U-35000, long axle
-Gearbox: MODIFY M16 complete Upgraded Gearbox Torgue (Rear)
-Spring: M115
-Mosfet: Gate Titan Advanced Set Rear Wired V2
-Batterij: U-13 LiPo 11,1v 1200mAh 15C Stick DEANS (ook andere lipo's gebruikt 7,4v)
Alvast bedankt voor de adviezen!
Ik loop al langere tijd tegen een probleem aan in mijn DMR na veel trial and error (en hoofdpijn) heb ik het nog steeds niet gefixt. Kunnen jullie mij helpen/adviseren?
Het probleem is als volgt:
Zoals te zien is in het filmpje wordt de veer niet aangespant bij het overhalen van de trekker. Wel wordt de nozzle naar achter getrokken.
Mijn vermoede is dat of de motor het probleem is (oververhit door te veel pre-cocking) of dat het ligt aan de tappetplate, als ik de gearbox open heb en aan de tandwielen draai dan buigt deze namelijk omhoog waardoor deze (mogelijk) in de veer wordt gedrukt. Maar wellicht gebeurt dat alleen terwijl de gearbox open is.
Wat ik al geprobeerd heb:
-Andere veer: zwakke veer lijkt wel te werken maar klinkt nog steeds niet heel lekker en is dan niet als DMR te gebruiken.
-Motorschoef strakker/losser: veranderd eigenlijk alleen de toon van het wapen, strakker geeft een hoger geluid.
-Andere motor: Ik heb de originele motor geprobeerd in te bouwen maar deze lijkt niet te passen.
Volledige verhaal:
Nadat ik al langere tijd een m4 van CA thuis had liggen welke niet goed werkte heb ik de keuze gemaakt om alle internals te vervangen en er een DMR van te maken. Zodoende alle componenten gekocht en ingebouwd. In eerste instantie schoot hij veel te hard (2,5 J)waardoor ik de veer moest knippen. Uiteindelijk schoot hij erg netjes op 1,58-1,62 J met .30. Wel viel op dat hij altijd al een redelijk hoog geluid maakte.
Tijdens een skirm ging echter de fire selector kapot waardoor ik de replica niet meer op auto kon zetten. Gevolg was dat we de batterij eruit moesten halen. Waar ik toen niet aan gedacht had was dat pre-cocking nog aan stond. Deze heeft dus zeker een week of 2 gespannen opgeslagen gelegen. Toen eindelijk de nieuwe fire selector binnen was heb ik pre-cocking weer uit gezet. Echter bleek de veer door het lange aangespannen kracht te zijn kwijt geraakt. Dus de veer vervangen maar deze leek hij dus niet aan te kunnen spannen (de oude nu zwakke veer lukte wel).
Ik had het vermoede dat de veer toch te zwaar was dus vervangen voor een m115 veer. Tijdens het openen van de Gearbox bleek er een kabel van de Mosfet kapot te zijn, deze hebben we gesoldeerd en is weer bevestigd. Tevens nog gekeken of het lag aan hoe strak de motor werd aangedrukt, dit had vooral als effect dat strakker een hoger geluid produceerd.
Componenten zoals in de video:
-External: Classic Army M4
-Inner barrel: Master Mods R-Hop Inner Barrel 6.04 370mm
-Hop up: Maxx Model ME PRO CNC Hopup unit for m4 AEG
-Motor: INFINITY CNC U-35000, long axle
-Gearbox: MODIFY M16 complete Upgraded Gearbox Torgue (Rear)
-Spring: M115
-Mosfet: Gate Titan Advanced Set Rear Wired V2
-Batterij: U-13 LiPo 11,1v 1200mAh 15C Stick DEANS (ook andere lipo's gebruikt 7,4v)
Alvast bedankt voor de adviezen!