gearbox springt open

Over gebleven onderdeel geen idee, heb zelf geen amoeba. De body pin die er niet goed in gaat is mogelijk omdat je de pistol grip of stock schroef eerst hebt aangedraaid waardoor de gearbox lichtelijk tilt en dus de pin er niet meer in gaat, dus altijd eerst alle pinnen er in drukken en dan de rest er aan schroeven. Kan zelfs zorgen voor het FPS probleem als de allignment off is.
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
Over gebleven onderdeel geen idee, heb zelf geen amoeba. De body pin die er niet goed in gaat is mogelijk omdat je de pistol grip of stock schroef eerst hebt aangedraaid waardoor de gearbox lichtelijk tilt en dus de pin er niet meer in gaat, dus altijd eerst alle pinnen er in drukken en dan de rest er aan schroeven. Kan zelfs zorgen voor het FPS probleem als de allignment off is.

Hey! De pin heb ik er inderdaad ingekregen direct nadat ik de gearbox in de body zet. Ik heb hem nu weer inelkaar gezet en hij doet het weer niet. :( Hoe moet die Tapped plate zitten? Als ik de trigger overhaal zie ik de nozzle uitgaan en die blijft hangen. Volgensmij dat de tapped plate blijft hangen achter het plasticje op de sector gear. Hoe moet deze tapped plate zitten? Want ik denk dat daar het probleem zit, morgen ga ik weer verder.


https://imgur.com/a/1QlXe een aantal fotos
 
Laatst bewerkt:
Ik weet denk ik wel waar die ene pin in gaat die je over hebt.
Volgens mij is dat de gene die je gearbox op zijn plaats houdt.
Kan het slecht zien op de foto of hij er in zit bij jou.

4rxczlybfoma5.jpg

nxuneyajjvdqw.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
Check ook even wat youtube filmpjes.

Deze man had t probleem dat de nozzle naar binnen bleef staan. De tappetplate was over de groeven in de nozzle..
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
Ondertussen heb ik hem weer uitelkaar gehaald en inelkaar, nu met de nozzle goed. FPS goed Alles goed. Ik blij en beetje rond schieten. En ineens jammed hij helemaal, ik denk zelf dat de piston gedraaid is waardoor die niet meer pakt. Ik had het probleem met de draaiende piston al vaker tijdens het in en uitelkaar halen.
 
Ondertussen heb ik hem weer uitelkaar gehaald en inelkaar, nu met de nozzle goed. FPS goed Alles goed. Ik blij en beetje rond schieten. En ineens jammed hij helemaal, ik denk zelf dat de piston gedraaid is waardoor die niet meer pakt. Ik had het probleem met de draaiende piston al vaker tijdens het in en uitelkaar halen.
Let goed op tijdens het in elkaar zetten dat de groeven aan weerszijden van de piston overeenkomen met ds groeven in degearbox
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
ja dat is het geval, de eerste tanden pakken in de eerste tanden van de piston. Ik denk dat de piston gewoon gedraaid is, als dat mogelijk is. :confused:

Maar ik heb hem nu weer even in de kast gelegd, anders blijf ik hem in en uitelkaar halen. Ben eigenlijk al vanaf vrijdag 14:00 bezig. :p
 
ja dat is het geval, de eerste tanden pakken in de eerste tanden van de piston. Ik denk dat de piston gewoon gedraaid is, als dat mogelijk is. :confused:

Maar ik heb hem nu weer even in de kast gelegd, anders blijf ik hem in en uitelkaar halen. Ben eigenlijk al vanaf vrijdag 14:00 bezig. :p
En ik bedoel dus niet de tanden he.. Maar de groeven in de schuifrichting van de piston, dus het verlengde van je cilinder
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
En ik bedoel dus niet de tanden he.. Maar de groeven in de schuifrichting van de piston, dus het verlengde van je cilinder

Aaaah, geen idee dat dat er was. Morgen even kijken maar als de vertanding oplijnt zou die toch ook moeten oplijnen?
 
Niet helemaal.. Check zo gewoon relaxed op de bank gewoon een paar youtube tutorials en loop morgen alles even rustig na
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
Niet helemaal.. Check zo gewoon relaxed op de bank gewoon een paar youtube tutorials en loop morgen alles even rustig na

Ik zal nog eens gaan kijken, ik vind dr meeste filmpjes allemaal een beetje vaag. Vaak met slechte camera angles waardoor je bepaalde handelingen niet ziet.
 
Update: Vandaag de gearbox weer open gehad, op eerste opzicht niks te zien. Alleen na dat ik hem weer dichtgedraaid heb ontstaat er een probleem. Wanneer ik handmatig de eerste gear draai daat dat redelijk lastig, ook veert de gear weer helemaal terug naar het punt van de anti reversal latch. Weet iemand hoe dit kan?

Ik heb net even gekeken en ik denk dat ik weet wat het veroorzaakt, de tapped plate blijft natuurlijk achter de Sector gear hangen. En doordat die nu aan de Nozzle vastzit gaat die niet meer zo makkelijk aan de kant.

Ik heb hem weer dicht gemaakt, en nu blijft hij weer hangen. Hij blijft dus alleen hangen en terugschieten als de shell helemaal dicht is. De shell gaat ook redelijk moeilijk dicht, en doormiddel van schroeven krijg ik de shel prima passend. Maar ik denk niet dat dat juist is.

Piston zat goed in de rail dus die was ook niet gedraaid :)

En ik wil iedereen die helpt nog even bedanken! Uiteindelijk zal het lukken!!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: michiel80
Denk er ook aan dat je de schroeven van de gearbox niet te vast draait.
Hierdoor ver naggel je mogelijk ook de shimming. Hier gaan beginners ook vaak mee de mist in.
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
Te strak geshimmed misschien?

Ik heb hem net weer inelkaar gezet en nu ging hij wel in eens keer inelkaar. De tapped plate zat er tussen en toen ik de gear rondgedraaid heb paste het wel weer. Want dan zat de Tapped plate op de gear zelf.

Denk er ook aan dat je de schroeven van de gearbox niet te vast draait.
Hierdoor ver naggel je mogelijk ook de shimming. Hier gaan beginners ook vaak mee de mist in.

Ik heb alle schroeven handvast aangedraaid, niet te vast vooral om niks dol te draaien


Update: Ik heb hem net weer in elkaar, hij schiet nu een BB met volgensmij de juiste FPS. Alleen gaat hij heel traag en maakt hij geluid, ik zal dadelijk een filmpje maken zodat jullie een volledige cycle kunnen zien. Ik ben momenteel de accu volledig aan het opladen maar ik denk niet dat dat een verschil maakt.
 
Denk er ook aan dat je de schroeven van de gearbox niet te vast draait.
Hierdoor ver naggel je mogelijk ook de shimming. Hier gaan beginners ook vaak mee de mist in.

Zolang je tijdens het shimmen en het testen ervan de GB telkens net zo strak dicht draait zou dat geen probleem moeten geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland