Ik denk dat de slijtage van een piston O ring meer bepaald wordt door een combinatie van:
- Snel achter vuren/full auto: -> Meer frictie.
- Of de O-ring netjes gevet is vooraf en ook tussendoor.
- Kracht van de veer: Hoe meer spanning achter het geheel, hoe sneller het geheel slijt.
Ik zit hier zelf een beetje te rekenen met de ervaringen die ik heb, maar ik had dus na ongeveer 15 skirms problemen met m'n airseal, waarbij ook de o-ringen versleten waren. Aangezien ik gemiddelen 1000-1500 bb'verschoot per skirm, aangezien ik veel buiten skirmde, kom ik op 22.500 bb's. Zelf met een uitschieter van 2000 bb's per skirm, kom ik nog op 30.000 uit.
Ik denk daarom dat het een versleten O-ring na 80.000 bb's lang niet slecht is en gewone slijtage is van een prima kwaliteit o-ring.

Misschien wel handig, terwijl toch het geheel los hebt liggen, om alle dingen even na te lopen, alles goed schoon te maken/ontvetten en eventueel dingen te vervangen.