Gebruiken jullie een magnifier?

Goovscoov

Well-Known Member
30 nov 2018
97
81
Trophies
9
Beste Airsoftvrienden,

Ik twijfel of ik een magnifier moet nemen achter mijn Red Dot. Ik speel graag buiten en vind mijn Red Dot prima, maar soms zou ik mijn BB's wat beter willen volgen om vervolgens wat mensen sneller te raken voor ze van positie wisselen omdat ze merken dat ik op ze schiet. Misschien klinkt dat stom, en ja oefening baart kunst maar ik vraag me af of een magnifier mij daar in kan assisteren. Ik heb op het moment een T2 Red Dot met QD mount van Aim-O op mijn HK416D zitten en dacht aan de FXD 4x maginifier ook van Aim-O of de G33 3x van Elements.

Mijn vraag aan jullie: Gebruiken jullie een magnifier? Zo ja, welke? Wat is jullie ervaring? etc.
Alvast dank!

Laatst bewerkt:
Ik heb toen ik begon met airsoften een magnifer gehad in combinatie met een EO-tech.

Na 2 skirms het ding verkocht. Ik kan er niet mee overweg. Ik speel sindsdien altijd zonder een vergroting en alleen met een reddot.

De vergroting voegt voor mij niet toe en ik vind richten via een magnifier een stuk lastiger. Je focust, in mijn ogen, je teveel op 1 punt. Dit, terwijl er van alles om je heen gebeurt. Dat werkte voor mij niet, met het gevolg dat ik vaak gehit werd. Zonder magnifer ging dit allemaal een stuk vlotter.

Het is wel ideaal dat je hem opzij kan klappen, maar dat zorgt er ook weer voor dat het gewicht op je replica naar 1 kant gaat hangen. Ik vond dat niet prettig.

Als assault speler heb je de range ook niet om de vergroting handig te gebruiken. Misschien dat een DMR daar wat meer mee kan, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ik raad het voor assault spelers in ieder geval af. DMR houd ik iets meer in het midden.

• Leuk
Waarderingen: RG. en Goovscoov
Scope is in woodland ideaal vind ik zelf, misschien heb je de range niet maar je kunt wel duidelijk intel verstrekken wat er voor je loopt. Daar gebruik ik hem meer voor. En eigenlijk schiet ik meer op gevoel dan dat ik echt aim. Zoveel factoren in airsoft dat knallen met n scope niet precies meer is. Althans assault.

• Leuk
Waarderingen: RG. en Goovscoov
Een scope of magnifier gebruik ik niet omdat de afstanden met airsoft niet groot zijn. Meestal spot ik mensen door de beweging die ze maken, hierdoor val je op. De beste camo helpt hier niet tegen.
Het richten doe ik op gevoel, een burst die kant op met lmg doet vaak wonderen. Alleen snipers schieten een keer, meeste assult schieten toch meerdere keren, dus meer op gevoel.

• Leuk
Waarderingen: Goovscoov en Robin2k7
Vergroting is voor mij persoonlijk alleen handig voor het identificeren van kleur bandjes op lange afstand :P. Soms zie je niet of iets blauw/rood/whatever is en dan helpt dat beetje zoom wel. Voor het volgen van mijn bb's heeft het voor mij geen toegevoegde waarde, want dat zie ik veel beter als ik gewoon met beide ogen open schiet en door m'n red dot kijk.

• Leuk
Waarderingen: Robin2k7 en Goovscoov
Dank allemaal voor jullie reacties! Op het moment van schrijven merk ik dat de mening meer neigt naar dat mensen het niet gebruiken of voor andere doeleinde.
Scope is in woodland ideaal vind ik zelf, misschien heb je de range niet maar je kunt wel duidelijk intel verstrekken wat er voor je loopt. Daar gebruik ik hem meer voor. En eigenlijk schiet ik meer op gevoel dan dat ik echt aim. Zoveel factoren in airsoft dat knallen met n scope niet precies meer is. Althans assault.
Het richten doe ik op gevoel, een burst die kant op met lmg doet vaak wonderen. Alleen snipers schieten een keer, meeste assult schieten toch meerdere keren, dus meer op gevoel.

Meestal spot ik ook mensen door beweging (zeker nu in de wintertijd als het niet dichtgegroeid is). Het op gevoel richten doe ik ook en dat gaat 6/10 keer goed. Wat ik mij afvraag is of dit beter wordt met magnifier omdat ik het niet voor elkaar krijg om mijn bb's te zien landen, dit lijkt mij wel fijn.Of is dit gewoon niet haalbaar met assault? Ik denk dat ik een van de weinigen ben die mijn AEG range onderschat haha! Anyhow ik hoor mensen dan zeggen: "probeer is een magnifier" maar is het juist als ik zeg dit niet de quick fix is?

Laatst bewerkt:
Vergroting is voor mij persoonlijk alleen handig voor het identificeren van kleur bandjes op lange afstand :p. Soms zie je niet of iets blauw/rood/whatever is en dan helpt dat beetje zoom wel. Voor het volgen van mijn bb's heeft het voor mij geen toegevoegde waarde, want dat zie ik veel beter als ik gewoon met beide ogen open schiet en door m'n red dot kijk.
Mmmh ik hoor dat ook van enkele mensen terugkomen(ook in dit Thread) wat betreft het identificeren. Dat zou ook betekenen dat je een magnifier meer naar de kant hebt geflipt? Gebruik je dan ook een kill flash om je dure magnifier te beschermen? Met beide ogen open schieten ga ik eens trainen.

Laatst bewerkt:
Mmmh ik hoor dat ook van enkele mensen terugkomen(ook in dit Thread) wat betreft het identificeren. Dat zou ook betekenen dat je een magnifier meer naar de kant hebt geflipt? Gebruik je dan ook een kill flash om je duren magnifier te beschermen? Met beide ogen open schieten ga ik eens trainen.
Ik gebruik geen killflash meer op m'n reddot vond het irritant! En de magnifier die ik gebruikt heb voor een skirm of twee die had er ook geen. Beide Vortex, dus kapot = nieuwe of reparatie voor nop.

Ik had 'm overigens vaak opzij geflipt inderdaad, en gebruikte 'm af en toe om even op afstand iets te checken.

Naast het functionele is het ook gewoon een esthetisch dingetje :) Het ziet er gewoon cool uit! :D

• Leuk
Waarderingen: Goovscoov
Ik gebruik geen killflash meer op m'n reddot vond het irritant! En de magnifier die ik gebruikt heb voor een skirm of twee die had er ook geen. Beide Vortex, dus kapot = nieuwe of reparatie voor nop.

Ik had 'm overigens vaak opzij geflipt inderdaad, en gebruikte 'm af en toe om even op afstand iets te checken.

Naast het functionele is het ook gewoon een esthetisch dingetje :) Het ziet er gewoon cool uit! :D

Ik moet zeggen dat ik (nog) geen last heb van mijn kill flash, maar ik ben bang met een magnifier erachter wel. Ik ga dit wel even bij een shop testen denk ik. En ja, het ziet er zeker tacticoolio uit wat me natuurlijk ook aanspreekt!

Voor het volgen van mijn bb's heeft het voor mij geen toegevoegde waarde, want dat zie ik veel beter als ik gewoon met beide ogen open schiet en door m'n red dot kijk.

Ik heb dit gister tijdens de skirm in Dark Forest gedaan. Een wereld ging voor mij open! Ik kon m'n BB's prima volgen en daarop mijn aim en hopup naar perfectie aanpassen. Ik heb nog nooit een skirm gehad waarbij ik zoveel kills heb gemaakt en mijn team van prima cover/suppressing fire heb kunnen voorzien!:eek::cool:. En ja, ik heb mijn AEG range duidelijk onderschat haha! Ontzettend bedankt voor deze protip!

Laatst bewerkt:
Ik heb dit gister tijdens de skirm in Dark Forest gedaan. Een wereld ging voor mij open! Ik kon m'n BB's prima volgen en daarop mijn aim en hopup naar perfectie aanpassen. Ik heb nog nooit een skirm gehad waarbij ik zoveel kills heb gemaakt en mijn team van prima cover/suppressing fire heb kunnen voorzien!:eek::cool:. En ja ik heb mijn AEG range duidelijk onderschat haha! Ontzettend bedankt voor deze protip!
Haha, sweet! Goed om te horen :D

• Leuk
Ik gebruik ook een magnifier voor mij is het echt weten wanneer je hem moet gebruiken en wanneer niet .

Zoals eerder vermeld het is goed om begroeid terrein mee te scannen .

Zijn er teveel tegenstanders dan klik ik hem opzij dan loop je de kans dat je je teveel focust op 1 persoon en das niet handig .

Als een skirm de maximale bezetting heeft haal ik de magnifier er af , dan heb ik liever snellere waarnemingen met de red dot only.

• Leuk