Geel of normaal "glas"?

• Onderwerp starter Onderwerp starter jules.cornelissen
  • Startdatum Startdatum
J

jules.cornelissen

Hey allemaal,

Heb bijna alles binnen. Vroeg me alleen af of ik voor mijn goggle beter geel of normaal "glas" kan nemen?

Wat zijn de voor en nadelen? En wat is jullie persoonlijke mening?

Ik hoor het graag!

Gr, Binky Jules

Mijn ervaring is dat met geel glas alles iets scherper (duidelijker) is dan met helderglas

Geel moet je tegen kunnenIk heb mensen meegemaakt die er migraine achtige hoofdpijn van kregen.Als je binnen speelt vindt ik het zelf een hele verbetering.Het contrast wordt stukken hoger.Heb jaren zelf een gele Tasco veiligheidsbril voor de binnen pistoolbaan gedragen.Buiten, in wisselende licht vindt ik het een crime.Metname bij zonnig weer krijg ik er stevige koppijn van.Het contrast is dan net even TE hoog.In schemering is het weer prettig.

Ik speel standaard met gele glazen en zoals voorgaande sprekers beamen ,,het contrast word inderdaad beter. Zeker ook in schaduw plekken of in iets schemerige situatie's.

Ik heb overigens geen last van migraine of stevige koppijn. Om heel eerlijk te zijn merk ik niet eens dat er geel glas in zit totdat ik de bril afzet.

Voordeel van een goggle is dat je alla minuut de glazen kan switchen (bij mijn bril kan dat niet).

Ik zou dus zeggen : probeer beide glazen en kijk wat voor jou het beste werkt. 

Kom ik even lekker negatief doen: Als migraine-slachtoffer hoef ik geen gele glazen te hebben, ik heb als spectator tijdelijk een bril in handen gehad en kon deze direct afzetten. Direct migraine-verschijnselen en misselijkheid terwijl ik 'm nog geen 3 seconden op had.

Nee, doe mij maar lekker heldere glazen :P

Mijn favoriet is de koper kleur lens van ESS voor outdoor en indoor. Het contrast verhogende effect van gele lenzen werkt voor mij niet. 

Hmmm ja ik ga dus wel degelijk voor een gele lens. Alleen de goggle die ik wil is zonder verwisselbare lenzen. En de gele variant is uitverkocht. Dus moet nog even wachten...

Heej Binky Jules, Knappe vent :3

Ik heb zelf een bril met verwisselbare lenzen wat ik sowieso durf aan te raden.

Ik gebruik standaard de gele lenzen voor meer contrast maar ben blij dat ik het glas wel op zeer zonnige dagen kan verwisselen naar donker glas. 

Mocht je dan toch voor een bril kijken, kijk dan meteen naar een waarbij je de pootjes kan verwisselen voor een elastische band. Werkt super, de bril valt nooit af.

Let wel op, stel de elastische band niet te strak af zoals ik de eerste keer deed. DOet $*@#ing pijn na 1 dag hahaaha

Ik zelf gebruik liefst de normale heldere glazen, het kan zijn omdat ik dit doe omdat het veel cooler staat op de foto ipv dat gele :P

Ik heb zelf tijden gele glazen gebruikt in mijn goggle, maar die zijn ondertussen te zwaar bekrast om ze nog langer te gebruiken. Mijn nieuwe goggle heeft alleen wit glas. Dus helaas gebruik ik geen geel meer. Maar opzich maakt het mij niet zoveel uit welke ik gebruik,

Voordeel van een goggle is dat je alla minuut de glazen kan switchen (bij mijn bril kan dat niet) 

Zoals @Manders al aangeeft. Er zijn ook brillen met verwisselbare glazen. De brillen die def. In 2010 had hadden dat in iedergeval.

Ik heb zelf een WileyX SG-1, een soort van kruising tussen goggle en bril. Die heb ik nu al even en ben er erg tevreden over. Ik heb er een beetje geluk mee gehad, had er één tweedehands gekocht voor een paar tientjes, daar zat geen strap bij. Toen ik hier in de buurt bij een dealer een strap wilde halen en erop zetten in de winkel brak een hinge af omdat ik vergat het palletje in te drukken 8|. Hij wilde me toen een set hinges van een voorraadmodel meegeven en zelf nieuwe bestellen (vond ik al super service). Toen vroeg ie zich hardop af waarom hij hem eigenlijk had ingekocht want hij verkocht ze eigenlijk nooit en mocht ik de hele bril meenemen voor vier tientjes ;) Maar dat terzijde.

De bril is erg licht, volledig modulair dus als er eens iets stuk gaat kun je dat eenvoudig vervangen en je kunt ter velde de glazen heel snel wisselen. Je krijgt er clear en smoke lenzen bij, maar copper/geel kun je ook krijgen (drie tientjes geloof ik), die staan nog op mijn lijstje. Ik gebruik hem ook voor hardlopen, fietsen, zaagwerk en wilde snoeipartijen :P Die laatste twee zorgden voor een hoge WAF, ofwel mijn vrouw vond de aanschafprijs acceptabeler XD

Er zitten rubbertjes aan de binnenkant met ruimte ertussen voor ventilatie. Door de speciale behandeling van de glazen heb ik tijdens de skirm bij B&A de 16etotaal geen last gehad van de regen. Het enige is dat ik best wel wat zweet bij inspanning, na behandeling met een anti-fog doekje (oppassen met welke, anders beschadigd de toplaag) beslaat hij niet of weinig, maar na zo'n anderhalf uur skirmen raakte dat uitgewerkt en zweette ik natuurlijk meer dus toen had ik wel wat last van beslaande glazen. Als je de bril dan iets verder van je gezicht af zet komt er weer wat meer lucht bij en lost dat vanzelf weer op (pun intended ;)

De bril is Z87-1 compliant en was vrij lang standard issue voor het Amerikaanse leger. Hier een ballistisch testje close range met .15 caliber op 660 FPS:

https://www.youtube.com/watch?v=20irH-QTkkM 

Long story short: er kunnen ook gele glazen in....

Ik wil de Valken V-Tac Sierra kopen, omdat deze aan een hoop keuringsmerken voldoet en het een goggle is. Dus meer beschermend. Ben nogal panisch als het op mijn ogen aankomt...

Ikke, heb een bolle X1000 met dubbele lens. Maar er zijn genoeg goedkope gecertificeerde brillen hoor. Hoef je niet perse €90 voor neer te tellen.

Ik heb een Revision, zitten 3 glazen bij helder, geel en donker (van de baas gekregen, dus @toothpick klopt wat je zegt). Als je panisch over je ogen bent, op deze bril is met een shotgun van 5 meter afstand geschoten. Beste kans dat je gezicht kapot is, maar je ogen doen het nog! Zie alleen dat ie 170 dollar is.. Ze verkopen overigens ook goggles

http://www.revisionmilitary.com/store/?product_type=22

Ja als die gewoon airsoft gecertificeerd is. Dan is dat genoeg voor mij, het panische komt vooral bij een bril om de hoek. Omdat er toch meer openingen zijn , makkelijker kan afvallen en als hij beslaat schuif je hem algauw wat verder van je gezicht. Vandaar dat ik een goggle wil :)