Geel of normaal "glas"?

• Onderwerp starter Onderwerp starter jules.cornelissen
  • Startdatum Startdatum
Wie heeft er trouwens een gecertificeerde goggle of bril?

Ik heb russische goggles die AK kogels kunnen weerstaan, daarmee ook direct goedgekeurd zijn voor Airsoft. Voor veiligheid bespaar ik geen cent. 

@Stey Precies! Je weet maar nooit wanneer er een boefje stiekem een 7.62 ipv een bb in zn magazijn stopt! ;)

Er zijn meer zoals jij/u @John Doe , spelers die uit "de echte wereld" komen... dus ik vertrouw niemand :P

Voor de geintereseerden : 

http://www.thesovietrussia.com/6b34-ballistic-goggles-russian-military-3rd-gen

Ik heb een ballistische bril op sterkte, of hij een 7.62 tegen houd weet ik niet. Maar de "glazen" zijn getest en houden een 9mm pointblank tegen ;-) ook maar 1 keer daarna is hij kaduuk.

Ik wil er niet aan denken dat er iemand is die dit in het echie gaat proberen.Het zal in theorie wel kloppen,maar ik vrees dat het in de praktijk wel eens heel erg mis kan gaan.Als je op google zoekt op hoe iemand met een kogelwerend vest reageert op een 9mm pieper op de borst , lijkt het mij onwaarschijnlijk dat als je dit op een klein voorwerp als een bril geserveerd krijgt  je het even argeloos terugkopt.Ik vrees dat je opeens heel diep ingebouwde contactlenzen hebt.

@Stey ho ho, gewoon jij hoor haha. En maak je maar geen zorgen, hoewel ik de afgelopen maanden behoorlijk wat met de ak geschoten heb, blijf ik mn 'eigen' organieke wapens toch een stuk fijner vinden en die schieten gewoon 5.56 dus dat moet die bril kunnen hebben!

Nee maar zonder gekheid, ik ben het er zeker mee eens dat je je ogen goed moet beschermen. Los van de bb's kan het ook zomaar zijn dat je met je oog in een tak komt of iets dergelijks.

En @De ouwe stomp ik kan me ook niet voorstellen dat er een echt persoon is die de bril op zet en zegt, komt maar met die shotgun slug. Maar het is natuurlijk om te bewijzen dat het gewoon degelijk spul is. En dat mocht er een scherfgranaat/mortier in de buurt afgaan en je krijgt net een scherf naar je oog, dan zouden ze het er nog redelijk ongedeert vanaf kunnen brengen.

De ballistische brillen die heden ten dage aan de troepen worden verstrekt zijn zeker levensredders.

Ik kan het me ook wel voorstellen dat wanneer je ineens in een wolk van scherven zit je je het even minder belangrijk vindt dat je ineens weer als een puber met puisten uitziet ipv dat je blind bent.

Ik snap ook wel dat wanneer er geclaimed wordt dat iets een 7.62 of 9mm pieper tegen kan houden dit slechts als vergelijkende sterkte wordt vermeld.In het echt zou de kogel na je oogkas te hebben verbrijzelt afketsen en alsnog een tochtgat tussen je oren maken.