geen hop-up na andere bucking

26 sep 2018
9
1
Trophies
2
goedendag heren.

ik heb een secutor rapax dmr, super tevreden mee.

ik merkte vorige week dat mijn fps flink naar beneden ging
even mij bucking gecheckt, en die was idd gescheurd mij m'n nob.
nu had ik een 60 graden maple leaf bucking gehaald met nub tensioner.
na de wissel is mijn fps gigantisch gestegen(veel hoger dan voor het fps verlies)
en wat ik ook doe aan m'n bucking na 30mt gaat m'n bb al zakken.
ik krijg de hop-up niet afgesteld,
heeft iemand een idee?
alles is gemonteerd zoals het officieel moet.
ik zie iets over het hoofd alleen weet ik niet wat.
hoor graag van jullie

gr joost

Even de barrel / hopup unit er uit halen en tegen het licht in er door heen kijken (van af hopup unit kant) . Komt hij wel door het window heen?

Klinkt alsof je geen nub er bij hebt gedaan en de arm daardoor de bucking niet ver genoeg in weet te drukken.

Klinkt alsof je geen nub er bij hebt gedaan en de arm daardoor de bucking niet ver genoeg in weet te drukken.
ja , de nub van de mapleleaf komt er wel doorheen, is een driehoekje met de punt van het driehoekje richting de loop.
ik kan hem zelfs zo draaien aan het wiel dat hij blokkeerd, maar ook voordat hij dat doet hupt hij niet.

Hmm, raar. Heb nog een long shot, maar is het vragen waard:

Heb je toevallig olie of iets anders qua smeersel gebruikt dat aan de binnenkant van de bucking terecht kan zijn gekomen?

Of in je magazijnen, waardoor het op je BB's zit?

ja , de nub van de mapleleaf komt er wel doorheen, is een driehoekje met de punt van het driehoekje richting de loop.
ik kan hem zelfs zo draaien aan het wiel dat hij blokkeerd, maar ook voordat hij dat doet hupt hij niet.

Dan stel ik de vraag andersom.
Als je hem helemaal open draait. Zie je hem dan nog in de barrel?

Hmm, raar. Heb nog een long shot, maar is het vragen waard:

Heb je toevallig olie of iets anders qua smeersel gebruikt dat aan de binnenkant van de bucking terecht kan zijn gekomen?

Of in je magazijnen, waardoor het op je BB's zit?
Ik heb wel de bucking in gevet met silicone olie voor om hem er goed op te doen en als seal in m'n chamber.
Jij denkt dat de nob te glad is nu om hem te spinnen? Das wel een idee misschien.

Ik heb wel de bucking in gevet met silicone olie voor om hem er goed op te doen en als seal in m'n chamber.
Jij denkt dat de nob te glad is nu om hem te spinnen? Das wel een idee misschien.

Als dit aan de binnenkant van de bucking zit, en dus op dat 3 hoekje. Dan is dat zeer waarschijnlijk de oorzaak.

Hoe je dit dan het best kan schoonmaken, is denk ik met doekjes er doorheen halen... En vervolgens een zwik bbs. Dreft of schoonmaak middelen drogen het rubber namelijk weer uit.

Als dit aan de binnenkant van de bucking zit, en dus op dat 3 hoekje. Dan is dat zeer waarschijnlijk de oorzaak.

Hoe je dit dan het best kan schoonmaken, is denk ik met doekjes er doorheen halen... En vervolgens een zwik bbs. Dreft of schoonmaak middelen drogen het rubber namelijk weer uit.
Donders, ik ga het proberen. Weet bijna zeker dat dat het is, thanks man.
Ik laat weten of dat het was

Weet je ook weer in het vervolg dat dat dus iets is wat je nooit moet doen ;)

Zegt het voort! Ik zie te veel mensen olie of andere smeersels gebruiken in magazijnen en barrels. Alles wat door BB's aangeraakt wordt moet je met niks behandelen behalve water en alcohol.

Weet je ook weer in het vervolg dat dat dus iets is wat je nooit moet doen ;)

Zegt het voort! Ik zie te veel mensen olie of andere smeersels gebruiken in magazijnen en barrels. Alles wat door BB's aangeraakt wordt moet je met niks behandelen behalve water en alcohol.

Alcohol droogt de rubbers uit, dus geen aanrader :(

Voor het plaatsen kun je trouwens beter het (iets minder fris en effectief) natuur product speeksel gebruiken. Daar mee lukt het klusje doorgaans ook wel.

Alcohol droogt de rubbers uit, dus geen aanrader :(

Voor het plaatsen kun je trouwens beter het (iets minder fris en effectief) natuur product speeksel gebruiken. Daar mee lukt het klusje doorgaans ook wel.

Alcohol natuurlijk niet direct op de rubber gebruiken. Maar het verdampt zo snel dat het wel geschikt is om je midcaps, magwell etc mee schoon te maken aangezien het nadat het verdampt is niks achter laat.