Geinteresserd in en enthousiast over de sport airsoft

Freddie

New Member
27 okt 2015
1
0
Trophies
1
Hallo,

mijn naam is Freddie van der Heide, 50 jaartjes jong, getrouwd, 3 kinderen in de leeftijd van 20 tot 26 jaar. Ik ben werkzaam als Afdelingshoofd Algemene en Medische techniek in een ziekenhuis en woon in de omgeving van Sneek, Friesland. (ja da's idd vaak ver rijden naar een veld)

Ik speel 10 jaar paintball, begonnen bij toenmalig "the First encounter", wat al snel hotchicks werd en later evolueerde naar Furious.

Wij speelden sup-air paintball, de wedstrijdvorm voor stadion toepassing, toen Furious uiteindelijk bij de echte top van Nederland begon te horen heb ik mij uit dit team teruggetrokken, daar dit voor mij allemaal teveel werd, te serieus, te veel trainen, te veel geld en eerlijk gezegd kon ik op dat nivo ook niet meekomen, dus heb ik me in goed overleg teruggetrokken. Vanaf dat moment woods gaan spelen, maar dat is echter nooit echt naar 100% tevredenheid geweest.

Ik zal uitleggen waarom dat is, wat mij trok in sup-air is het strategische en tactische spel, je maakt vooraf wedstrijd een plan, dan breng je op het veld ten uitvoer, dat stel je bij en nog eens en hopenlijk brengt je dat de winst. Tussentijds op het veld kun je niet anders dan goed communiceren, waar zit de tegenstander en wat ben je van plan, etc. Dat probeerde ik bij woods ook te vinden, maar dat werkt alleen echt als je je weer verbind aan een team, want op open dagen vind je dat weinig op het veld terug. ( Overigens zijn er ook echt wel woods teams die goed kunnen samenwerken en niks ten nadele van de paintball sport). Daarom heb ik heb me toen aangesloten bij "no guts no glory", een woods team, maar dat ging helaas als een nachtkaarsje uit en nu de veld eigenaar waar wij aan vebonden waren de deuren noodgedwongen dicht moet doen, bezin ik mij op de volgende stap. Zoek ik weer een nieuw team of iets anders? En zie daar, een collega tipt mij dat de airsoft sport in nederland al behoorlijk groot en volwassen aan het worden is. Begrijp me goed ik wist dat de airsoft sport sinds 2 jaar (meen ik ?) in nederland toegestaan was, maar had niet vermoed dat het al zo'n grote vlucht genomen had. Ik heb dan de eigenschap dat ik eerst alle ins en outs van iets zoveel mogelijk wil weten alvorens ik me ergens in stort en ik heb me daarom de afgelopen weken flink ingelezen en verdomd, dit lijkt erg aanlokkelijk mannen. Jullie site geeft ook een erg goed plaform voor beginners waar je alle ins en outs kunt vinden en alle filmpjes spreken boekdelen en voor zich. En wat ik zie in alle filmpjes die ik o.a. hier ook vind is dat er bijna alleen maar goed samengewerkt wordt in squad verband en dat spreekt me zeer aan. (hou me te goede, dat is mijn eerste indruk, niet gestoeld op enige ervaring, gevormd door het kijken naar filmpjes en wellicht sla ik de plank geheel mis), maar dat zoek ik dus wel en hoop ik te vinden in de arisoft sport :)

Komende zondag ga ik met m'n oudste zoon naar een open skirm bij "Balls and Arrows" in Lelystad, om echt kennis te maken, ze hebben daar gelukkig huurkits voor een zacht prijsje moet ik zeggen en ik zie er echt naar uit. Tevens ben ik mijn omgeving al behoorlijk aan het besmetten met het airsoft virus, vandaar dat mijn oudste ook mee gaat en wellicht ook mijn schoonzoon. Na zondag zal ik hier nog eens een reply geven over mijn eerste ervaringen.

Hopenlijk tot ziens op het veld, groet Freddie

Welkom op het forum freddie, veel plezier alvast op je eerste skirm. Denk dat je je tactische ervaring wel toe kan passen in de airsoft sport.

Welkom op het forum. Nice dat je naaste meteen mee besmet met hèt airsoft virus. Hoop dat komende zondag een leuke dag voor jullie wordt. Tot ooit

welkom op het forum Freddie... en natuurlijk welkom in de schone wereld van airsoften... :)

dan komen we elkaar wel tegen bij balls and arrows... wij zijn er dan ook.

Mooi uitgebreid voorstel bericht Freddie.

Welkom op ons forum.
Wij zullen zondag ook met 3 man aanwezig zijn bij b&a .

Greetings

Ha Freddie! 

Leuke voorstel topic. Tactieken en communicatie op het veld bij de sup-air paintball, dat moet als een gek gaan dan! Als ik die video's zie ligt het tempo ontzettend hoog. 

De squads met wie je mij ziet samenwerken in de video's op ons kanaal, zijn bijna altijd ACN squads. Met andere squads in het team is het heel erg wisselend. De ene keer heb je een team dat met elkaar communiceert, en de andere keer is het ieder voor zich. 

Ik ben benieuwd naar je eerste ervaring van vandaag! 

Beste mensen,

dank voor jullie reacties en jullie verwelkoming.

En om op jou nieuwsgierigheid in te gaan Jan, zoals verwacht, erruug vet. Ik ben om, heb gisterenavond nog m'n  NABV pas aangevraagd :)

Maar inhoudelijk, in de 10 jaar dat ik heb gepaintballd, heb ik in nederland nog nooit zoveel mensen in 1 game meegemaakt als gisteren in lelystad, en dat was al op m'n eerste kennismaking met Airsoft. 140man aanwezig, een mooi groot veld zodat je elkaar beslist niet in de weg loopt, prima huur replica's, geen centje pijn. Er waren een aantal objectives in de ochtend en middag skirm, dat objectives halen daar kwam in het rode team niet zo veel van terecht, maar er werden toch al wel pogingen gedaan tot samenwerking, maar bij gebrek aan porto's in de squads op onze spawn liep dat veelal op niets uit. Maar niet getreurd, the best fun in years en zoals gezegd, ik ben geheel om, ik ga er met 2 benen gestrekt in :)

Nu wachten op m'n pas en een replica bestellen, ik heb al 1 op het oog, maar ga i.i.g. nov/dec nog een keer spelen.

Groet Freddie

welkom op het forum!

balls and arrows is inderdaad een super veld met een goeie leiding vorig weekend ben ik ook geweest 130 man met leuke games,

stephen

Als je Balls & Arrows al een leuk en groot veld vind dan weet ik er nog wel een paar in Nederland maar ook in Belgie. Kijk anders even in ons locatie overzicht, staan alle velden bij elkaar. Vanuit Friesland is bijv Bunker Hill van 3Division in Daarle redelijk in de buurt en, volgens mij, het grootste veld in Nederland. Komt bij dat ze op Bunker Hill werken met een doorlopende verhaallijn en een commando structuur met aan beide zijde CO's (Commanding Officers) en Squad Leaders/Teamleaders.

Een radio is daar wel erg handig, maar samenwerken in je squad kan ook goed zonder en met handsignalen, alleen dat moet je met elkaar wel oefenen. Als je met meerdere squads werkt zoals wij doen en over grotere afstanden werkt zoals bij Bunker Hill is een radio echt essentieel.

Maar kijk maar in onze Evenementen Agenda waar wij (ACN leden) en/of forumleden en aanhang ergens zijn en we willen je graag kennis laten maken hoe goeie communicatie en samenwerking in het veld (of binnen) werkt. Voor mij persoonlijk DE reden waarom ik de Airsoft sport zo fantastisch vind.

@Lockheed, het wordt i.i.g. een M4, ik vind meer modellen cool, maar voor de M4 kun je met afstand het meeste krijgen qua onderdelen, upgrades, randapparatuur, maar ook zaken als pouches voor je vest e.d. Omdat er zoveel te krijgen is, is dat automatisch ook niet al te duur, tegen over randzaken voor een exoot van een gun dat wel al vaak een stuk duurder is. Specna Arms, lees ik goeds over. Zondag sprak ik met iemand die goed te spreken was over de ICS replicas, die hij en zijn zoon hadden. Maar een vrij nieuw merk op gebied van replicas (niet op onderdelen en upgrades waar ze al jaren mee in de markt zitten) als Dytac, vind ik ook interessant. Ben er nog niet over uit, zal wel een impuls beslissing worden tussen deze 3, hoewel ik richting Dytac neig, vanwege afwerking van hun modellen. (voor zover je zoiets via internet kunt beoordelen). Maar als jullie suggesties en overtuigende motivaties hebben voor een andere fabrikant dan hoor ik dat graag, ik kom maar net kijken, dus kan op dit moment voornamelijk mijn info van internet halen, real life ervaringen zijn immer beter natuurlijk.

Ook hoor ik graag suggesties voor een bv. tactical vest.

@Michiel, ik ga zeker op die uitnodiging in, dit is nl. voor mij ook DE reden waarom ik de overstap naar Airsoft waag. Sowieso de volgende keer een porto mee, eens kijken en luisteren hoe het er op die kanalen aan toe gaat.

Ik zie op de website van 3Dvision dat je daar ook huurkits hebt via outdoor eddie :), dit is echter wel €65 het dubbele als in lelystad, zolang we nog geen eigen replica's hebben krijg ik mn omgeving niet mee voor dat bedrag ben ik bang. Maar 145000m2, dat is wat zeg. Daar wordt mijn nieuwsgierig wel door getriggerd.

Kijk aan! Goed om te horen. Mooi dat het zo goed bevallen is en dat je al gelijk actief op zoek bent naar replica's en gear. Wellicht zien we je een keer op een event met eigen spullen ^_^ 

Helemaal eens met Michiel overigens. Zodra je merkt dat alle plannen op hun plek vallen is het super vet. Hits maken is voor de meeste van ons eigenlijk bijzaak. Het samenwerken en bekijken hoe je ergens door kunt breken en dan doorbreken is veel vetter!