Koray

Member
7 okt 2018
9
1
Trophies
1
Hoi allemaal,

ik heb dus een nieuwe glock 17 gen4 co2 gekocht, het wapen is natuurlijk nieuw en geolied, nu is dus mijn vraag moet ik na ongeveer 20x gebruik ook weer zelf gaan olien? of iets anders aan gaan doen.

Ook heb ik een AEG M27 IAR V2 van HECKLER & KOCH gekocht, maar ik weet dus dat ik niets aan hoef te onderhouden dan alleen de buis gedeeltde schoonhouden.

of heb ik nou verkeerd begrepen, tips zijn natuurlijk altijd welkom!
 
Zelf onderhoudt ik mijn replica's zeer sporadisch kwa groot onderhoudt, schoonmaken doe ik voor en/of na de skirm van de inner barrel/bucking want die verzamelen nog wel is wat gruis/coating. Pistols die actief gebruikt worden hebben wel meer onderhoudt nodig. (en 20x 10 balletjes schieten of 20x200 balletjes maakt veel verschil ;) )

Oh en we gebruiken hier de term replica/AA i.p.v. wpen ;)
 
ja sorry, maar wanneer raad je aan om mijn glock te schoonmaken en mijn aeg?, moet ik ook iets dernaast bij kopen om dingen te vervangen? zoniet, wanneer kan het zijn dat je onderdelen van je airsoft apparaat moet vervangen?
 
en wat gebruik jij om je inner barrel schoon te maken? ik zie op youtube dat zij een klein dun ding gebruiken, ook zeggen de ene zegt gebruik ook tijdens het schoonmaken silicone olie dacht ik, maar de ander zegt weer nee niet doen het kan je apparaatgebruik aantasten....
 
Laatst bewerkt:
Schoonmaken na elk intensief gebruik (dus een skirm bijv.) en onderhoudt durf ik niet echt te zeggen sinds ik op HPA ben overgegaan trek ik het vaker open.

Bij AEG's hield ik oorspronkelijk aan totdat ze niet meer goed werkten (maar dat kan ook de reden zijn dat ik er zo'n 3 heb gesloopt). Dus daarvan ben ik niet echt een goede adviseur.

En om schoon te maken gebruik ik een Unjamming rod, WC papier en 96% alcohol. Verdampt snel en laat niks achter in je inner barrel en lost rotzooi ook nog is mooi op.

En het voorkeur op de forum is om replica als term te gebruiken ;)
 
oke bedankt, ik was ook precies op zoek naar die rod maar ik wist niet hoe je het moest schrijven :p, ik wacht even ook af op meer antwoorden en tips.
 
@Koray ,Robin probeert je nu al 2 keer erop te wijzen dat we het liever niet hebben over w@pens maar over AA, Airsoft apparaat of replica om verwarring en gezeur te voorkomen.
 
Dat is ongeveer alles wat je moet weten. Unjamming rod heb je als het goed is bij je replica gekregen. Persoonlijk gebruik ik een oud t-shirt die aan reepjes is geknipt om de loop schoon te maken. Papier lijkt mij iets agressiever voor de loop. Alcohol kun je bij de drogist krijgen. Verder is er voor een aeg geen onderhoud nodig. Dit doe je na elke skirm, is 5 minuten werk.

GBB is iets meer werk. Naast dat je de loop moet schoonmaken, moet je de olie van de raakvlakken poetsen en hier spaarzaam nieuwe olie op doen. Het hoeft er dus niet uit te druipen. Zelf spuit ik wat olie op een doek en smeer daar de slijtageplekken mee in.
 
oke, maar ik heb geen unjamming bij gekregen, ik heb de replica bij shogun gekocht, maar prima en over de glock replica? moet het wapen ook geolied worden na aantal x gebruik en waar precies?
 
oke, maar ik heb geen unjamming bij gekregen, ik heb de replica bij shogun gekocht, maar prima en over de glock replica? moet het wapen ook geolied worden na aantal x gebruik en waar precies?

ik zeg toch ook apparaat in plaats van wapens

Je spreekt je nou ontzettend tegen, neem even 10 seconde extra om geen W@pen te typen en hou je er aan. Heel veel van deze info is trouwens ook te vinden in mooie video's over hoe je een GBB moet onderhouden, maar er zijn ook al aardig wat leden geweest die je prima tips hebben gegeven waar je een hoop mee moet kunnen lijkt me zo.
 
silicone olie

Nooit gebruiken om je barrel mee schoon te maken. Wellicht voor je gears maar daar is ook beter spul voor.

Lees je goed in op forums en er staan honderden videos online waar je veel info uit kan halen