Goede gezichtsbescherming

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ray
  • Startdatum Startdatum

Ray

New Member
26 jan 2017
1
0
Trophies
1
Een goede middag :)

Ik speel ondertussen al een tijdje (Indoor) airsoft en ik vindt het een geweldige sport!

Ik loop enkel tegen een probleem aan, oncomfortabele mesh masks... ik heb al meerdere standaard masks geprobeert en een stoffen alleen ik blijf ze erg naar vinden.

Ik heb gekeken naar een dye masker maar dat zou helaas niet echt bij mijn Rus loadout passen, ik ben nu voor een zsh-1 helm aan het kijken voor de winter aangezien dit mij in de zomer erg warm lijkt.

Heeft iemand misschien nog aanbevelingen voor bovenal comfortabele gezichtsbecherming?

Alvadt bedankt!

Ray

@Ray, ben recent ook afgestapt van full mesh mask en gebruik sinds kort een half mesh mask (zie linkje beneden). Toch iets meer bescherming in het gezicht dan een shemagh of iets dergelijks.

Op de wangen dikke stof dat wel beschermt, maar tegelijkertijd het schouderen/richten minder belemmert dan van een volledig mesh masker
Bekijk bijlage 366

Die gebruik ik ook sinds een paar maand.
En moet zeggen dat de echt beter zitten dan die maskers met alleen mesh.

Gaan die half-stoffen maskers niet vreselijk zweten/nat worden op je gezicht? Ben zelf niet echt tevreden met volledig mesh, maar twijfel nog over half-stof.

Ik herken het probleem. Om deze reden heb ik een strook schuimrubber gehaald van de markt. 0,5x1 cm dik en deze op de randen aan de binnenkant geplakt. Het voordeel is dat het masker de verder bij mijn gezicht vandaan zit, mijn bril beter aansluit en het gewoon prettig zit. Kosten. 1,50 voor lijm bij de Action. Het schuimrubber kreeg ik gratis

• Leuk
Waarderingen: BoomSmurf en Vladimir
Gaan die half-stoffen maskers niet vreselijk zweten/nat worden op je gezicht? Ben zelf niet echt tevreden met volledig mesh, maar twijfel nog over half-stof.

Eerlijk gezegd nog niets van gemerkt. De binnenkant heeft een graat structuur zodat het niet als 1 stuk op je wang ligt. Daarbij bedekken de zijkanten niet helemaal je wang.

Hier een foto van de binnen kant
VhcfZriXT0m9._UX300_TTW_.jpg

Eerlijk gezegd nog niets van gemerkt. De binnenkant heeft een graat structuur zodat het niet als 1 stuk op je wang ligt. Daarbij bedekken de zijkanten niet helemaal je wang.

Hier een foto van de binnen kant
VhcfZriXT0m9._UX300_TTW_.jpg
Top. Bedankt voor de info @victor

• Leuk
Waarderingen: victor
Bij mij zit dit ding echt prima.

Maar je moet er wel even serieus een momentje voor pakken om de straps af te stellen zodat je het fijn vind zitten.

Mijn broertje heeft zo'n mesh mask wat volledig van dat gaas is en vond het nooit echt goed zitten.
Op een gegeven moment heeft hij de mijne een keer geprobeerd en had meteen zoiets van wow, dat zit veel beter.
Toen pas is hij zijn eigen beter gaan afstellen met de straps en bleek dat die ook nog helemaal niet zo verkeerd was.

Het is een kwestie van goed afstellen en proberen.

Net als bij andere maar soorten krijg je de condens aanslag.
Maar dat is voornamelijk bij je mond.
Heb zelf nog niet gemerkt dat mijn stoffen deel echt nat werd.
Zelf blaas ik er regelmatig tijdens het dragen even goed door heen om het meeste vocht weg te blazen.

Greetings

• Leuk
Waarderingen: BoomSmurf