Goede replica voor weinig geld?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mika
  • Startdatum Startdatum

Mika

Well-Known Member
24 dec 2015
209
91
Trophies
11
Nu dat ik eindelijk mijn NABV pas heb wil ik natuurlijk zo snel mogelijk mijn eigen spullen aanschaffen zodat ik eindelijk kan gaan airsoften.

Nu is mijn probleem alleen dat ik na een VOG en contributie betalen amper geld meer over heb...

Wat is een goede replica voor weinig geld?
Het hoeft uiteraard geen top-tier replica te zijn, maar ik wil er graag mee kunnen skirmen zonder te hoeven upgraden en het exterieur moet wel een beetje robuust zijn, het liefst metaal.

Qua rest van de gear zat ik te denken aan 2 extra magazijnen en een batterij voor de replica en een mesh mask voor mezelf. Is er nog iets wat ik mis of is dit juist overdreven?

NATO of OPFOR?

NATO kan ik je weinig vertellen, zoek je iets in de OPFOR kant, Cyma vindt ik/hoor ik/voor zover ik weet/ is een prima merkje waar je waar krijgt voor wat minder knaken. Upgraden hoeft niet, downgraden wel. Maar dit moet bijna met elke replica die je in het buitenland besteld.

Batterij lijkt me wel handig, anders gebeurd er zo weinig. Tenzij je een springer haalt. :smile:

Zomaar wat vraagjes die ons helpen om jou te helpen.
Wat is nu je budget nog?
Welk model spreekt je aan?
Waar ga je die extra magazijnen in stoppen?
Heb je nagedacht over een goede veiligheids bril / goggles?

@Strelok NATO of OPFOR maakt me niet zo heel veel uit, maar zoals je weet ben ik wel voorstander van de AK's...

@Sander op dit moment is mijn budget 75 euro, maar begin volgende maand komt daar wel nog wat bij. Ik denk dat mijn budget dan rond de 150 euro ligt, waarvan ik verwacht dat dat vrij krap is.

@Mika Ik zou dan zeggen, kijk voor een Cyma AK via Gunfire (en gelijk laten downgraden). Denk dat je dan het meeste voor je geld gaat krijgen...

AK's raadt ik een forcecore of meister arms aan zijn gen 1 E&L's oftewel volledig staal goede internals, alleen maar weinig modellen van.

@Rebelattack naar Forcecore en Meister Arms heb ik al gekeken, maar die zijn simpelweg al te duur.

@Stey @Strelok @Sander Heeft iemand ervaring met de RK serie van Dboys? Deze zijn een stuk goedkoper dan CYMA's maar wel ook full metal.

Mika;19948 zei:
@Rebelattack naar Forcecore en Meister Arms heb ik al gekeken, maar die zijn simpelweg al te duur.

@Stey @Strelok @Sander Heeft iemand ervaring met de RK serie van Dboys? Deze zijn een stuk goedkoper dan CYMA's maar wel ook full metal.

Duur is relatief natuurlijk, ik vind 500 euro duur maar dat kan voor een ander weer veel te veel zijn, wat is je budget? Let op dat metaal een algemene term is en dat hiermee ook diecast metal kan worden bedoeld, een zinklegering die niet zo sterk is als een stalen constructie, oftewel zoek goed op wat het werkelijk voor een metaal is.

Edit: Nevermind ik zie nu pas je budget, ik zal eerder doorsparen voor een goede stalen Cyma van de 04X serie of een forcecore/meister arms E&L Gen1 AK, anders zul je toch moeten kijken naar de goedkopere CM02X serie of inderdaad de RK modellen van Dboys.

@Rebelattack doorsparen is bijna geen optie voor mij. Ik heb nu een klein beetje geld en hopelijk heb ik begin volgende maand net genoeg om zoiets te kunnen kopen. Voor zo'n cyma zou ik dan weer een maand extra moeten wachten en daar ben ik eigenlijk veel te ongeduldig voor. Als ik met zo'n Dboys het veld in kan vind ik het eigenlijk al wel prima, dan kan ik daarna rustig sparen voor een echte E&L, want die vind ik ook echt super.

Mika;19951 zei:
@Rebelattack doorsparen is bijna geen optie voor mij. Ik heb nu een klein beetje geld en hopelijk heb ik begin volgende maand net genoeg om zoiets te kunnen kopen. Voor zo'n cyma zou ik dan weer een maand extra moeten wachten en daar ben ik eigenlijk veel te ongeduldig voor. Als ik met zo'n Dboys het veld in kan vind ik het eigenlijk al wel prima, dan kan ik daarna rustig sparen voor een echte E&L, want die vind ik ook echt super.

Ik heb een (goede) review bekeken over de RK10 waarin er niks slecht over de externals en gearbox werd gezegd, alleen dat de barrel en hop up niet super zijn maar dat zijn niet de duurste upgrades. Het is altijd beter dan huren dat kost een stuk meer als je dat vaker doet dus ik snap je punt, probeerde alleen wat andere opties te laten zien, maar had geen rekening gehouden met je budget en situatie :).

Als je met die 75 euro door je budget heen bent, heb je er eigenlijk weinig aan, dit omdat je nog ruim 30/40 euro kwijt bent aan een skirm zelf. En die maand wachten is net even het verschil, voor 75 ga je weinig kans maken op een replica waar je lang en veel plezier van zult hebben. Kan natuurlijk wel.

Cyma ak's van rond de 100 euro zullen toch wel het minimale zijn wat ik je aanraad, weet alleen niet of ze full metal zijn.

Mika;19951 zei:
@Rebelattack "doorsparen is bijna geen optie voor mij"......"dan kan ik daarna rustig sparen voor een echte E&L, want die vind ik ook echt super."

Ik zou als ik jou was, hoe ongeduldig je ook bent, toch goed nadenken voordat je overhaast zou kopen, anders krijg je wellicht snel spijt :neutral:

Dan maar een paar keer skirmen met een huur-replica, heb je toch wat om naar uit te kijken? :smile:

BTW: Dit is de 1e replica waarmee ik geskirmd heb tijdens mijn intro skirm. Ik was onder de indruk van het ding. Deze is lekker robuust en voor de prijs zeker een goede keuze. In jouw positie zou ik toch kijken of ik geld opzij kan zetten en hiermee te kunnen beginnen. ( Als je van dit model houdt , natuurlijk :smile: )

En dit was dus een huur-replica, die ik bij B&A kon kiezen, fyi..

http://gunfire.pl/product-eng-1152192184-CM045A-subcarbine-replica.html

Cyma cm048 is in de aanbieding op taiwangun...sowiezo veel aanbiedingen daar..Daar heb ik de mijne vandaan...

Bedankt voor de tips allemaal! Zoals het er nu naar uitziet zal het een Cyma of Dboys worden. Het daadwerkelijke skirmen had ik er nog niet eens bijgerekend, maar dat kost natuurlijk ook geld. Taiwangun is goedkoper dan Gunfire, en heeft veel dezelfde producten, dus komt mijn eerste aankoop waarschijnlijk wel daarvandaan.

Ik ga ook voor een Cyma AK, dat schijnt toch echt de beste bang for buck AK te zijn.
Veel positieve reviews gelezen en ik ga gewoon eens kijken wat het is. Wel ff goed upgraden en weatheren natuurlijk.

@ChaoSState ik denk dat de forcecore en meister arms ak's nog best eens de bang for buck prijs van cyma kan verslaan. Ik zou het graag zelf een keer testen door beide te halen als ik het mocht :|.

Ik heb mijn replica voor rond de 180 gehaald....en dan nog voor 70 euro 10 magazijnen

@Rebelattack klopt, maar ik kan die nergens vinden bij een webwinkel, of ze zijn standaard uitverkocht. En Taiwangun heeft nu een sale en dan kost mn replica maar 135 euro. En aangezien ik er nog heel wat aan ga weatheren wil ik geen dure replica mocht het wat minder uitpakken.
Maar de volgende wordt een LCT ;)