Goedendag!

NielsHoffland

Well-Known Member
27 jul 2017
1.148
490
Trophies
23
Hallo Iedereen!

Ik zal mij even voorstellen, mijn naam is Niels Hoffland ik ben sinds kort 18 jaar en kom uit Uden in Noord-Brabant. Ik ben al een hele tijd geïnteresseerd in Airsoft en ben nu eindelijk oud genoeg om te mogen starten. Ik heb daarom ook op mijn verjaardag mij aangemeld bij NABV en alles geregeld. Ik ben nu aan het wachten op mijn VOG enz.

Ik heb nog een paar andere hobby's waar ik ook tijd aan kwijt ben. Onder andere doe ik nog aan Zweefvliegen. Dit doe ik in Nistelrode en heb bijna mijn vlieg brevet. De bijgevoegde foto is gemaakt vanuit een ander zweefvliegtuig door een vriend van mij. Ik ben fan van Luchtvaart en hoop later ook hier meer mee te kunnen doen. Ik studeer momenteel Luchtvaart technicus op het ROC Tilburg. Maar daarna zou ik graag piloot willen worden.

Wat ik met airsoft graag wil doen is natuurlijk aan leuke skirms meedoen en nieuwe mensen te leren kennen. Verder hou ik altijd van dingen verzamelen en ik ben daarom van plan om mooie en bijzondere replica's te kopen en mooi te presenteren in een mooie vitrine kast.

Ik heb wel nog een aantal vragen over hoe dingen precies gaan. Bijvoorbeeld: Voor een Skirm kan ik mij daar voor aanmelden of kan ik gewoon komen? En hoe weet ik waar een groot event plaats vind. Want ik neem aan dat bij grote Skirms mensen zelfstandig daar naar toe komen.
Ook vraag ik mij wat dingen af over de wapens zelf. Hoe gaat dat het attachments? Waar moet ik op letten met de bevestiging methodes. Ik ben namelijk van plan een SA-V04 te kopen en daar een aantal modificaties op te zetten zoals: Red dot sight, flashlight, foregrip enz.
Over de magazijnen en BB's heb ik ook nog een vraag. Hoe weet ik welke magazijnen passen en welke maat BB's ik moet hebben. Ik heb al iets gezien met FPS maar ik ben er nog niet helemaal over uit.

Bedankt voor het warme welkom en ik hoop jullie te zien op mijn eerste skirms!
-Niels Hoffland,

https://gunfire.pl/product-eng-1152205877-SA-V04-KeyMod-9-Carbine-Replica.html



20615653_1457654527661168_6868304400791639414_o.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Hi Niels,

Als eerst Welkom :) Weer een dure hobby er bij:p

Allereerst spreken we hier niet over "wapens" maar over replica's of AA (Airsoft apparaat). Daarnaast denk ik dat je je nog even goed moet inlezen.

Voor een Skirm kan ik mij daar voor aanmelden of kan ik gewoon komen? En hoe weet ik waar een groot event plaats vindt?
Hier op het forum komen de meeste evenementen naar voren waar wij Forumleden ook heen gaan. Deze staan in het skirm topic. Voor de rest kan je de verschillende facebook pagina's in de gaten houden of gewoon op de websites van de organisaties zelf kijken.
https://airsoftclubnederland.nl/community/forums/skirms.6/

Hoe gaat dat het attachments? Waar moet ik op letten met de bevestiging methodes?
Attachments kun je overal kopen. Bij airsoft shops, ebay, ali express... noem maar op. De replica die jij noemt heeft een 22mm RIS rail aan de bovenkant voor bevestigingen. En over de zijkant een 8 inch keymod systeem. Let wel dat bij Specna Arms de keymod grootte nog wel eens kan afwijken en niet alles zomaar te bevestigen is. Bij Specna Arms zou ik kiezen voor een volledig 22mm RIS systeem rondom voor het bevestigen van att.

Hoe weet ik welke magazijnen passen en welke maat BB's ik moet hebben?
In principe passen de universele M4 mags op alle M4's en voor Ak enzovoort hetzelfde. Er zijn ook mags speciaal voor bepaalde replica's. Ook zijn sommige replica's weer beter dan andere. Voor mijn m4 van specna arms gebruik ik deze midcaps. https://www.begadi.com/magazines/s-...es-amoeba-midcap-magazin-140-bbs-schwarz.html

Qua BB's moet je in Nederland Biologisch afbreekbare BB's gebruiken. Dit wordt gewoon aangegeven op websites van de aanbieders. Als je een stock replica hebt zonder interne upgrades zou ik voor max .25 gram BB's gaan. Als je voor zwaardere kiest kan het zijn dat dit teveel stress geeft op je internals en je alles kapot maakt. Ook binnen de BB's heb je goede en minder goede BB's. Hierin weten anderen misschien meer. Ik heb hierin niet zoveel verschillende gebruikt. Ik gebruik zelf de BioCore BB's.

Succes en mocht je nog meer vragen hebben, dan horen we het wel :)

Groet, Sven
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Robbert_Hoff
Welkom man! Veel succes met het zoeken van spulletjes, ik ben ook nog nieuw dus kan je ook nog niet heel veel vertellen. Echter is er meer dan genoeg informatie te vinden op internet, speur internet sowieso de komende weken lekker af leer je heel veel van.
 
Welkom! goede keuze Specna Arms. Ik gebruik mijn Specna arms nu al 2 jaar en werkt nog perfect!
 
Welkom op het forum. Ik speel zelf een jaar met een Specna B02 en na een flathop en andere inner barrel schiet ik heerlijk zuiver op een meter of 50. Leuke beginnersreplica.

Zoals aangegeven, de key mod van specna kan afwijken van de echte, dus dat is niet heel handig als je er iets op wilt monteren.

Nog een tip: voordat je andere gear koopt eerst een goede bril of goggle, gebitsbeschermer en goede stevige schoenen.

Have fun and see you on the field.
 
Welkom op het forum. Ik speel zelf een jaar met een Specna B02 en na een flathop en andere inner barrel schiet ik heerlijk zuiver op een meter of 50. Leuke beginnersreplica.

Zoals aangegeven, de key mod van specna kan afwijken van de echte, dus dat is niet heel handig als je er iets op wilt monteren.

Nog een tip: voordat je andere gear koopt eerst een goede bril of goggle, gebitsbeschermer en goede stevige schoenen.

Have fun and see you on the field.

Bedankt!

Over de specna, op het kanaal van ACN hoorde ik problemen met een losse hopper. Heb jij hier last van gehad?
 
Welkom!

Zweefvliegen! Boven Soesterberg zien we ze ook regelmatig met mooi weer. Blijft een apart idee, zonder aandrijving zo lang vliegen.

Bij Skirms moet je je altijd aanmelden bij de organisatie. Dan kan je op de skirm dag naar de locatie. Je parkeert, pakt je spullen uit de auto en loopt naar de aanmeldbalie. Je betaald, kleed je om, FPS't (wordt er gechecked of je replica volgens de regels schiet) en dan krijg je een (veiligheids)briefing.

Na de briefing worden de teams gemaakt en ga je knallen!

Officieel mag je alleen een broek of een shirt in camo dragen wanneer je aankomt. Toch zie je jammer genoeg vaak genoeg spelers in complete gearsets met nog net geen helm op uit de auto stappen :p
 
Welkom!

Zweefvliegen! Boven Soesterberg zien we ze ook regelmatig met mooi weer. Blijft een apart idee, zonder aandrijving zo lang vliegen.

Bij Skirms moet je je altijd aanmelden bij de organisatie. Dan kan je op de skirm dag naar de locatie. Je parkeert, pakt je spullen uit de auto en loopt naar de aanmeldbalie. Je betaald, kleed je om, FPS't (wordt er gechecked of je replica volgens de regels schiet) en dan krijg je een (veiligheids)briefing.

Na de briefing worden de teams gemaakt en ga je knallen!

Officieel mag je alleen een broek of een shirt in camo dragen wanneer je aankomt. Toch zie je jammer genoeg vaak genoeg spelers in complete gearsets met nog net geen helm op uit de auto stappen :p


Bij Soesterberg zit de Aeroclub van Amsterdam, dus veel geld en mooie vliegtuigen. Ze zijn daar alleen een beetje irritant over de radio.

Ik heb voor mijn eerste skirm een aantal dingen gekocht: OD broek/shirt, Goggle, Gezichtsmasker en een vest. De nodige spullen om een niet heel erg op te vallen.
Voor de eerste Skirm kan ik een replica lenen van een ander lid. Dus ik moet even goed afspreken wanneer ik hem overneem voor de FPS checks. Maar dat komt allemaal wel goed denk ik:D
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan