Goedkope start tips nodig!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mika
  • Startdatum Startdatum

Mika

Well-Known Member
24 dec 2015
209
91
Trophies
11
Na mijn financiën nogmaals te bekijken merk ik dat het minder gaat dan ik gehoopt had. Hierdoor heb ik veel minder geld dan ik gehoopt had. Van de 350 euro waar ik ongeveer op hoopte blijft er waarschijnlijk hooguit 100-150 over. Hoe kan ik met dit bedrag het beste een start maken?
Een oud legeruniform heb ik in de kast hangen, en goede schoenen heb ik. Een bril en helm heb ik ook al.

EDIT: ik kopieër deze er even in.

Wat ik allemaal nog moet/wil kopen zijn:

*Een replica (voorkeur naar AK, maar wil M4 overwegen als dit echt goedkoper is, ook qua accessoires.)
*Magazijnen
*Batterijen (opladers hiervoor heb ik, in verband met hobby van m'n vader)
*Tactical vest
*BB's

Mocht er iets cruciaals missen of er juist iets tussen zitten wat helemaal niet nodig is, zeg het dan aub even.

Als dit voor een replica is zou ik eigenlijk haast gewoon doorsparen. Liever dat als een macgyver replica. Misschien haal je een leuke GBB sidearm voor 170/190 maar imho geen goede primary. ( Mijn mening )

Linkje naar Gunfire voorbeeld Cyma AK... maar of dat een "degelijke" start is weet ik niet. Men zegt dat je prijs-kwaliteitsgewijs goed uit bent met een Cyma. Betekent dit dat de replica lang mee gaat? Geen idee... maar het is een start. Kleding zou ik dan gewoon bij een dump halen, is meestal goedkoper dan de "speciale" BDU's die je overal ziet.

Wil je kwaliteit? Dan zou ik zoals Strelok al zegt doorsparen. Je weet dan dat je tenminste goed spul hebt in plaats van het risico te nemen dat je kwalitatief laag spul koopt.

Doorsparen, voor 150 heb je enkel cyma's of dboys daar kan je mee starten maar je wil ook nog extra batterijen, magazijnen en andere dingen en dat past er dan niet meer in. Ik zou als je nog steeds wil gaan voor een meister arms of forcecore E&L ak en daar dan batterijen, lader, magazijnen, bril en bb's bij kopen en dan zit je wel aan een euro of 300-350.

Beetje brutale vraag maar hoe oud ben je?

Zoals iedereen al zegt; sparen. De ervaring leert zo'n beetje iedereen dat met dat bedrag starten eigenlijk onmogelijk en onhoudbaar is voor de langere termijn. Al helemaal als je je VOG, NABV et cetera nog moet aanvragen.

En dan een replica, magazijnen, tas, BB's, BDU, ga zo maar door..

Uitgesteld verlangen! Gelukkig is dat ook nog eens beter.

Ik weet niet wat er allemaal van dat budget (150) aangeschaft moet worden. Misschien handig even te vermelden wat je al hebt en wat je nog nodig bent.

Maat eerlijk gezegd denk ik dat het kosten technisch gezien beter is gewoon even verder te sparen, want om te skirmen komt er ook nog eens minimaal 35 euro ( entree + BBS) per skirm bij en dan reken ik nog geen eens vervoerskosten en eventueel eten.

In dit geval is uitstellen absoluut het beste. Doorsparen is het devies! Dit budget is erg laag om goed van te starten. Als je er al van kan beginnen, want ik kan me dat nogal moeilijk voorstellen.

Twinfromhell;18934 zei:
Misschien handig even te vermelden wat je al hebt en wat je nog nodig bent.

Goed idee.

Een oud legeruniform heb ik in de kast hangen, en goede schoenen heb ik. Een bril en helm heb ik ook al.

Wat ik allemaal nog moet/wil kopen zijn:
  • Een replica (voorkeur naar AK, maar wil M4 overwegen als dit echt goedkoper is, ook qua accessoires.)
  • Magazijnen
  • Batterijen (opladers hiervoor heb ik, in verband met hobby van m'n vader)
  • Tactical vest
  • BB's

Mocht er iets cruciaals missen of er juist iets tussen zitten wat helemaal niet nodig is, zeg het dan aub even.

Hitvest.

Maar die 3 euro kan er vast nog wel bij, toch? Uurtje extra sparen.

Ik raad het door sparen toch echt nogsteeds aan.

Maar mocht je echt niet kunnen wachten kan je overwegen een goeie 2de hand zien over te kopen met de magazijnen en accu's.
Dan denk ik dat je nog niet genoeg hebt aan die 150 euro. Plus het risico dat je met een goeie 2de hands ook bedrogen uit kunt komen.

Mika;18942 zei:
Da Fencer;18940 zei:
Hitvest.

Maar die 3 euro kan er vast nog wel bij, toch? Uurtje extra sparen.

Wat is een hitvest?

Een vestje vaak groen/gelig oranje of rood waarmee je aangeeft dat je gehit bent in de VS/engels ook wel hitrag genoemd, maar dit is niet een must want ik heb het zelf ook niet een hand opsteken is vaak genoeg ook al kan het zijn dat je dan soms een bb extra krijgt. Je kan ook gewoon een fluo vestje pakken en die meenemen heeft hetzelfde effect.

En ik dacht dat ik al el-cheapo was o.O
Voor 150 euro ga je idd geen replica met vest halen. Ik heb ongeveer 350 aan alles uitgegeven zonder schoenen en sidearm. Maar dan is ook alles van de dump, tweedehands en m'n replica ook de goedkoopste in zijn soort. Voor dat laatste wil ik je wel aanraden om niet iets goedkoops te nemen, en anders een specna arms omdat die van de goedkope replica's veruit de beste zijn.
Ik heb ff zitten kijken naar oa de gearbox op een cyma en dat is niet heel veel soeps zonder ball bearings (heb ook ff stiekem naar hun AK's gekeken ;D).

ChaoSState;18950 zei:
En ik dacht dat ik al el-cheapo was o.O
Voor 150 euro ga je idd geen replica met vest halen. Ik heb ongeveer 350 aan alles uitgegeven zonder schoenen en sidearm. Maar dan is ook alles van de dump, tweedehands en m'n replica ook de goedkoopste in zijn soort. Voor dat laatste wil ik je wel aanraden om niet iets goedkoops te nemen, en anders een specna arms omdat die van de goedkope replica's veruit de beste zijn.
Ik heb ff zitten kijken naar oa de gearbox op een cyma en dat is niet heel veel soeps zonder ball bearings (heb ook ff stiekem naar hun AK's gekeken ;D).

Daarom ga je ook voor de Gen 1 E&L's die worden verkocht onder 2 andere namen want volledige stalen constructie, redelijke kwaliteit hout en een above average kwaliteit onderdelen in de gearbox.

@ChaoSState wat bedoel je? Het zijn gerebrande E&L replica's oftewel nieuwe doos maar E&L kwaliteit replica en hun gen 1 ipv gen 2 maar een volledig stalen replica en internals die ook voor de japanse markt worden gemaakt is niet slecht voor 200 euro wat ongeveer dezelfde prijs is als een Cm048.

Dat is wel heel nice. LCT is ook mooi spul, maar rond de 400 euro.
Onder welke andere merken worden die E&I's dan nog meer verkocht? Op het moment is er bijna geen fatsoenlijke AK te vinden en anders zijn ze steevast uitverkocht.

@ChaoSState meister arms en forcecore. Ze hebben niet alle modellen maar toch een paar. Meister arms wordt verkocht op bijvoorbeeld airsoftentrepot (Frankrijk) en forcecore op gunfire. Meister arms wordt denk ik nog wel op andere sites verkocht maar ik weet niet welke. Als je ze wil zou ik wel snel kijken want bij gunfire vertelde ze me dat ze er iets nieuws mee gaan doen maar niet hoe of wat dus misschien verdwijnen ze wel. Ik zelf zal eerder voor een echte E&L gaan maar dat is meer vanwege de grotere keuze uit modellen.

@Rebelattack op gunfire is alles al uitverkocht en heb ik me op de mailinglist gezet voor als het weer binnenkomt.
Maar ik moet eerst nog ff geld sparen, dus ik heb nog tijd. En online zijn de meningen ook weer verdeeld over E&L aangezien ze volgens mensen nogal overpriced zijn.