Goggles!

Malarkey

Member
14 apr 2015
9
0
Trophies
3
Goedendag iedereen,

Ik ben bezig met een nieuwe Setup qua helm, heb hierbij dus ook de TMC facemask gekocht die klikbaar is op de helm, nu moet ik alleen nieuwe goggles hebben die dus niet al te groot zijn, wel goed ventileren ( Eventueel een fan ) en het liefst waar ook foam aan de binnenkant van de bril zit, vanwege m'n ontiegelijke zweethasses.

heeft iemand ervaring met een goede goggles? tell me!

Hieronder de TMC Jay x face mask.
tmc-x-jay-modular-hard-shell-half-face-mask.jpg

@Malarkey zag ik jou nou gister rondlopen bij Balls and Arrows? Of het moet iemand zijn geweest met precies zo'n facemask...?

Ik zou dan voor de "echte" gaan, weet je in ieder geval dat je goed zit qua bescherming van je ogen. https://www.tacticalloadout.nl/bolle-x800-goggles-zwart.html

Als de veiligheidseisen vervult worden dan maakt het merk mij niet uit. Heb ze zelf een keer of 5 gedragen (toen kon ik niet meer skirmen) en ben toen van een meter of 3 met 410 fps op mijn goggles geraakt, en wel vaker met ca 350 fps van nog dichter bij.

Maar het is voor ieder zijn eigen uiteraard.

@Jorst @RoelTheWorld grappig, zat net eerder vanavond te kijken naar een bolle x800, of de nieuwe versie x810.

Reden is dat ik tot op heden de bolle x1000 rx versie gebruik voor over mijn bril. Nu valt het beslaan wel mee, met wat anti fog, maar krijg snel veel last van vocht neerslag, op de binnenkant. Met als gevolg dat je nog steeds niets ziet. Denk dat het een gebrekkige ventilatie is. Schuim boven op al weg gehaald, maar dat helpt niet echt.

Vandaar als backup iets met daglenzen en de x800/x810. Toch full seal, maar hopelijk een stuk meer/betere ventilatie door de spleet tussen lens en frame.

Erg benieuwd naar jullie ervaringen. Niet alleen qua beslaan, maar ook qua vocht stroompjes (denk warme dag/ veel zweten als gister bij Balls and Arrows.

Ohja, @Camilo zag onlangs dat je uitkeek naar de x1000 voor over je bril? Ben je daar nog uit gekomen?

Ik denk dat je beter aan @Boudewijn en @BoomSmurf kan vragen hoe de goedkopere zich houdt. Ik had nergens last van maar zij dragen hem een stuk vaker. (Heb al een paar maanden niet kunnen airsoften, of normaal lopen)

Ik had alleen last van een iets natte binnenkant na 2 1/2 uur binnen in een ruimte zonder airco, en dat was na 10 minuten stil liggen.

Exact mijn eigen ervaring @Jorst
Na een uurtje of wat binnen skirmen en dan ineens heel stil liggen wachten zag ik even wat damp. Twee meter lopen en weg. Fantastische ventilatie. En niet iedereen heeft Bollé-centen. Dan ben ik het dus met Jorst eens dat als een goedkope bril aan de veiligheidseisen voldoet en ook nog eens goed werkt, ik geen noodzaak zie om duurder te gaan. Real steel gebruik ik Revison Sawfly, daar kun je met 00 buckshot op knallen en dan blijft ie nog heel. Maar daar heb ik dan weer geen helm en masker op zodat ventilatie daar minder een issue is.

Ik heb hele goede ervaringen met de Splav. Het is de orginele Russische legergoggle. Te koop bij de Skirmshop. Deze beslaat bijna niet. Kost rond 50 euro

Als de veiligheidseisen vervult worden dan maakt het merk mij niet uit. Heb ze zelf een keer of 5 gedragen (toen kon ik niet meer skirmen) en ben toen van een meter of 3 met 410 fps op mijn goggles geraakt, en wel vaker met ca 350 fps van nog dichter bij.

Maar het is voor ieder zijn eigen uiteraard.

Ja tuurlijk dat wel. Zie naar mijn mening erg vaak dat er maar zomaar een goggle wordt gekozen (in dit geval niet natuurlijk). Terwijl goede goggles/glasses niet duur zijn. Heb zelf een paar Swiss-Eye Raptor Glasses die me €35,- hebben gekost. Overigens is marktplaats ook geen slecht idee om in de gaten te houden. Heb hier een Revision Desert Locust goggle op de kop getikt voor €25,- van een militair die hem bij Defensie verstrekt heeft gekregen.

Ik heb hele goede ervaringen met de Splav. Het is de orginele Russische legergoggle. Te koop bij de Skirmshop. Deze beslaat bijna niet. Kost rond 50 euro

Welke bril van Splav? Ze produceren er erg veel. En welk deel van de Russische krijgsmacht? Want niet heel de krijgsmacht gebruikt hetzelfde.

Laatst bewerkt:
Ik heb mensen meegemaakt met een veiligheidsbrilletje van de bouwmarkt. 1x een goede treffer op de bril en pats. Dan wel ff geshowd zonder dat iemand hem droeg.

Het belangrijkste is dat de bril lekker zit. Ik ga zelf de bril niet recenseren, dat zou niet geheel objectief zijn, maar ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat ik hem al 20 plus skirms heb gebruikt zonder problemen.

Ik heb geen idee welk Russische legeronderdelen welke bril gebruiken? Ik heb geen tijd om dat allemaal uit te zoeken. Al gebruiken men de bril enkel op een kantoor in Krasnoyarsk! Dat boeit niet. Ik kreeg de tip een Splav te te gaan gebruiken. Daarvoor heb ik al 5 andere brillen gebruikt en aan de kant gegooid. Ik heb de Splav nu een anderhalf jaar en bevalt mij heel goed. Deze is veilig, zit lekker en beslaat niet.

Het is best lastig een goede bril te vinden. Mijn eerste bril was er een van 15 euro. Deze besloeg steeds. Dus ging ik op zoek naar een andere. De 1e bril heb ik aan een introducé gegeven die de bril nog steeds gebruikt. Hij heeft nergens last van. Mijn ervaring leert mij ook dat brillen/goggles als ze nieuw zijn goed beschermen tegen beslaan . Na een X tijd beslaan ze steeds sneller. Het maakt natuurlijk uit hoeveel je zweet en hoe je de bril schoonmaakt. Na een skirm kun je het zweet uit de banden van mijn goggles knijpen. Glazen eruit en in het afwassop.
Mijn ervaring is ook dat brillen/goggles gebruikt door defensie ( van welk land dan ook) vaak beter functioneren dan goedkopere merken. En dat snap ik wel. Al mijn brillen hebben mij een hoop geld gekost.
Het is wel jammer dat je een bril volgens mij? na gebruik niet kan terugbrengen. Als de bril beslaat is deze gewoon niet goed. Troep, weg ermee!

Maar goed, dit is mijn ervaring. De reden voor het tevreden zijn over een bril is voor iedereen anders.

Ik draag ook uitsluitend Splav. Ze hebben ook gewoon tactische zonnebril modellen welke ook prima werken. Ik ben het beslaan zelfe en heb er gelukkig weinig tot geen last meer van gehad met die brillen.

Het is best lastig een goede bril te vinden. Mijn eerste bril was er een van 15 euro. Deze besloeg steeds. Dus ging ik op zoek naar een andere. De 1e bril heb ik aan een introducé gegeven die de bril nog steeds gebruikt. Hij heeft nergens last van. Mijn ervaring leert mij ook dat brillen/goggles als ze nieuw zijn goed beschermen tegen beslaan . Na een X tijd beslaan ze steeds sneller. Het maakt natuurlijk uit hoeveel je zweet en hoe je de bril schoonmaakt. Na een skirm kun je het zweet uit de banden van mijn goggles knijpen. Glazen eruit en in het afwassop.
Mijn ervaring is ook dat brillen/goggles gebruikt door defensie ( van welk land dan ook) vaak beter functioneren dan goedkopere merken. En dat snap ik wel. Al mijn brillen hebben mij een hoop geld gekost.
Het is wel jammer dat je een bril volgens mij? na gebruik niet kan terugbrengen. Als de bril beslaat is deze gewoon niet goed. Troep, weg ermee!

Maar goed, dit is mijn ervaring. De reden voor het tevreden zijn over een bril is voor iedereen anders.

Als een bril online besteld is en geen sporen bevat kan deze binnen 14 dagen retour gemeld worden.