Groentje in het vak (*vraagje)

Rick (Vonbussel)

New Member
28 jun 2014
1
0
Trophies
1
Hallo allemaal,

Ondanks ik nog niet actief aan de airsoft sport doe, wou ik mij toch alvast even voorstellen.
Ik ben Rick en kom uit Vaassen (omgeving Apeldoorn) en raak al langzaam geïnfecteerd met het "airsoft-virus" 
Op het moment ben ik simpelweg nog niet oud genoeg om deel te nemen aan de sport, maar gelukkig komt hier over ongeveer een maandje verandering in. 
Het feit dat ik nog geen replica in bezit mag hebben weerhoudt mij er niet van goed rond te neuzen op het internet in magazines en stores in de buurt.
Jan heeft mij al aardig wat tips gegeven in zijn filmpjes maar ook persoonlijke berichten, en ben hem daar dan ook erg dankbaar om aangezien ik nog een groentje eerste klas ben.

Wanneer ik de wettelijke minimale leeftijd heb bereikt om een replica in bezit te hebben, zal ik samen met een maat van me de laatste maar belangrijkste stappen regelen en hoop jullie binnenkort te zien op het veld!

Rick (A.K.A. Vonbussel)

Haha dat van de minimale leeftijd klinkt mij erg bekend in de oren! Ik ben nou net een aantal dagen 18 en heb meteen een NABV account en lidmaatschap aan gevraagd, kan ik nog 4 tot 8 weken wachten op een VOG en dan nog de tijd die het duurt om de pas thuis te krijgen en alles... xD

In ieder geval welkom! =)

Welkom!

Ach dan heb je mooi de tijd om alles uit te zoeken wat je leuk vind en wat het goedkoopst is.
Als je vragen hebt over websites, merken, replica's of wat dan ook! Gewoon stellen!
Zoals je ziet krijg je binnen no time een berichtje terug.

Een VOG duurt niet zo lang hoor. Ik had die binnen 2 weken binnen ofzo.
Ik had alles binnen een maand geregeld.

Hi Rick,

Welkom op dit ACN forum (volgens sommige HET gezelligste Airsoft forum van Nederland ;-) ) en binnenkort bij onze geliefde Airsoft sport.

Nog één maandje man!
Dan mag je EN je rijbewijs halen EN je NABV pas aanvragen (ik weet dat ik toen nog blijer was met mijn rijbewijs dan met mijn diploma ...... en die NABV-pas ......tja).

Leuk dat je jezelf al zo ingelezen hebt in de apparaten.
En dat is nog maar het begin ;-)
Want dan ben je nog niet eens op het veld geweest, waar het naar mijn mening allemaal om draait.

Dus nog heel even geduld en alvast welkom :-)

Moi Rick,

Ik neem aan dat Jan je ook verteld heeft dat het handig is eerst een paar keer te huren? anders geef ik het aan bij deze. Je zou namelijk niet de 1e zijn die alles op inet leest en kijkt en er "verslaafd"aan is. De 1e keer speelt en dan "WOUW" thuis komt maar bij 2e dan wel 3e keer toch merkt dat het eigenlijk niks voor hem/haar is.

Heb je dan al replica/AA gekocht en je vind het niks heb je veel geld weggegooid omdat je minimaal €100,- alleen al op je replica/AA op achteruit gaat bij verkoop. Ook al heb je maar 2x gebruikt.
In ieder geval wie weet tot binnenkort op het veld.

Hoi Rick! welkom op het forum! lees en leef mee met ACN en die paar weken vliegen voorbij en voor dat je het weet sta je bij Veluwe Airsoft om een keer een dag met ons mee te spelen!

Bedankt voor de snelle reacties, fijn dat jullie je allemaal zo behulpzaam opstellen.
en @Michiel , het is alleen jammer dat het geld mij nog niet op de rug groeit, als 17 jarige vakkenvuller bij de appie heijn ;), gelukkig heb ik mijn rijbewijs nog niet dringend nodig en kan ik mijn rekening gedeeltelijk plunderen voor een mooie replica en gear.
Heb op het moment de Specna Arms SA-A02 op het oog, en over mijn stijl van uitrusting zit ik nog sterk te twijfelen.

@D van van Kempen, ja dat heeft Jan mij inderdaad sterk aanbevolen, en dat ga ik sowieso doen, maar wanneer dit mij (hoogst waarschijnlijk wel) bevalt, weet ik in ieder geval al wat ik wil. maar bedankt voor de tip!

Welkom Rick! Leuk dat je hier bent gekomen ^_^ Nog even wachten en dan is het zo ver dus! 

Haha bedankt @Jan ,
Maar ik zit nu wel met een vraagje over de vog.
Gisteren heb ik de formulieren van de vog NP uitgeprint en na de eerste pagina ingevuld te hebben kwam ik bij onderdeel 2. van de vragenlijst, hier staat echter dat deze moet worden ingevuld door de instelling, ik heb al rondgekeken op internet maar zag hier niet echt informatie over. Nu vroeg ik mij af wat hier nu de bedoeling van is, moet de NABV deze invullen of moet ik dat gewoon doen met de gegevens van de NABV?
alvast bedankt!

Kun je het scannen en posten?
mits er geen vertrouwelijke info staat ofzo.

het is alweer even geleden, maar volgend mij heb ik alles online gedaan? Via nabv website > door gelinkt naar vog aanvraag site> summier wat dingen ingevuld op die pagina en klaar.

als ik jet me goed herinner xD

@[F]airsofter
Het is alleen mogelijk een VOG via internet aan te vragen als de aanvraag wordt gestart door de (toekomstige) werkgever die de VOG van u vraagt. De organisatie moet dan met <a rel="nofollow" target="_blank" href="http://www.eherkenning.nl/" title="Link: http://www.eherkenning.nl/">eHerkenning</a> (een middel waarmee bedrijven en organisaties zich online kunnen identificeren) inloggen op<a rel="nofollow" target="_blank" href="https://www.elovog.organisatie.dienstjustis.nl/" title="Link: https://www.elovog.organisatie.dienstjustis.nl/">www.elovog.organisatie.dienstjustis.nl</a>.

Daar had ik ook al naar gezocht maar stuitte op dit probleem

Welkom Rick. Mijn NABV lidmaatschap was binnen iets meer dan 2 weken geregeld. Ging uiteindelijk best snel vond ik. Leuk dat je ook met deze hobby/sport begint.

Het makkelijkst gaat je aanvraag als je alles via de NABV website doet. Het gaat het snelst en je kan alles online invullen. Als je een account hebt aangemaakt moet je je pasfoto uploaden en deze zal worden toegevoegd aan je account als hij goedgekeurd is. In de tussentijd kan je online, via een link, je VOG aanvragen bij de dienst Justis van het ministerie van Justitie. Je hebt wel een DigID hiervoor nodig!!! Je moet je aanvraag gelijk betalen en daarna wordt hij in behandeling genomen. Je VOG valt vervolgens vanzelf in de bus of je krijgt een afwijzing ivm bepaalde omstandigheden. Deze VOG stuur je op naar het secretariaat van de NABV. Als hij ontvangen is, wat je allemaal kan checken op het NABV.nl onder mijn NABV, wordt je pas gedrukt en verzonden naar jou.

Suc6

Slaydo

@Slaydo
Bedankt voor de goede en duidelijke uitleg!
Het is me helder nu, ik zat al moeilijk te doen met de site van rijksoverheid die zich eigenlijk vooral richtte op de kinderopvang.
top!

geen probleem, graag gedaan! ik ben nog vergeten te vermelden dat er nog wel contributie betaald moet worden voordat je Nabv pas gedrukt gaat worden.

Ik wist nog wel globaal hoe het zat, maar top uitgelegd!
nice one Slaydo!

Ik heb net het hele proces doorlopen :p. maar ik wil graag een andere beginner een duwtje in de goede richting geven. ACN leden hebben dat ook voor mij gedaan.