groeten uit het oosten (van NL)

Dimicare

Active Member
30 apr 2017
43
66
Trophies
10
Hallo Allen,

Voordat ik met een vraag begin zal ik me even voorstellen en hoe ik hier terecht ben gekomen.

Wie ik ben: Ik ben Gerwin woon net buiten Vroomshoop in het mooie Twente en ben 33 jaar jong, getrouwde, etc. (huisje boompje beestje) qua hobby’s niet zo veel, vaak in de garage aan het sleutelen of ben aan het gamen.

Hoe ik hier terecht ben gekomen: Ik heb “ooit” in 2010 eens een ge-airsoft, niet in Nederland maar in Nicaragua. We zouden met wat collega’s gaan paintballen, echter aangekomen op de locatie bleek dat er die dag alleen airsoft gespeeld kon worden. Dit vond ik toen erg leuk om te doen, en bij terugkomst in Nederland meteen hier gekeken of het ook kon, maar helaas was toen nog niet mogelijk.

Nu zat ik iets meer dan een week geleden op YouTube een filmpje van The Mighty Jingles te kijken, volg hem al jaren maar dat is wat anders. Hij heeft wel vaker Airsoft video’s geüpload maar de laatste jaren niks meer, en ik keek ze eigenlijk ook niet. Maar goed vorige week zat ik hem wel te kijken en toen kreeg ik als “kijk ook” optie een filmpje van ACN.

En zo begon de bal te rollen, en kwam ik er achter dat airsoft al sinds 2013 legaal te spelen is hier.

Nu mijn vraag, ik wil graag een introductie doen, gewoon een starter kit huren en kijken of het nu ook nog net zo leuk is als 7 jaar geleden. Wat zijn goede beginner vriendelijke locaties om eens een zaterdag (of vrijdagavond) te gaan spelen?

groet
 
Laatst bewerkt:
Hallo Allen,

Voordat ik met een vraag begin zal ik me even voorstellen en hoe ik hier terecht ben gekomen.

Wie ik ben: Ik ben Gerwin woon net buiten Vroomshoop in het mooie Twente en ben 33 jaar jong getrouwde etc. (huisje boompje beestje) qua hobby’s niet zo veel, vaak in de garage aan het sleutelen of ben aan het gamen.

Hoe ik hier terecht ben gekomen: Ik heb “ooit” in 2010 eens een ge-airsoft, niet in Nederland maar in Nicaragua. We zouden met wat collega’s gaan paintballen, echter aangekomen op de locatie bleek dat er die dag alleen airsoft gespeeld kon worden. Dit vond ik toen erg leuk om te doen, en bij terugkomst in Nederland meteen hier gekeken of het ook kon, maar helaas was toen nog niet mogelijk.

Nu zat ik iets meer dan een week geleden op YouTube een filmpje van The Mighty Jingles te kijken, volg hem al jaren maar dat is wat anders. Hij heeft wel vaker Airsoft video’s geüpload maar de laatste jaren niks meer, en ik keek ze eigenlijk ook niet. Maar goed vorige week zat ik hem wel te kijken en toen kreeg ik als “kijk ook” optie een filmpje van ACN.

En zo begon de bal te rollen, en kwam ik er achter dat airsoft al sinds 2013 legaal te spelen is hier.

Nu mijn vraag, ik wil graag een introductie doen, gewoon een starter kit huren en kijken of het nu ook nog net zo leuk is als 7 jaar geleden. Wat zijn goede beginner vriendelijke locaties om eens een zaterdag (of vrijdagavond) te gaan spelen?

groet

Welkom!

Balls&Arrows is prima voor beginners. Ook criticalhit Valburg heeft intro setjes ;)
 
Welkom Gerwin!

De heren boven mij zeggen het al, Balls & Arrows (Lelystad) en het veld in Gasselte zijn beide erg leuk.
Ik hoop dat je het nog net zo leuk vindt als voorheen, dan zien we je snel op het veld.;)
 
Welkom!

Airsoft in Nicaragua is ook de eerste keer dat ik dat heb gehoord! Dat zal ook een belevenis zijn geweest gok ik. Hoe het terrein er daar uit ziet zal je hier in NL niet snel krijgen gok ik.
 
bedankt allemaal voor het welkom heten en de tips, ik zie dat Balls & Arrows volgende week zaterdag een introductie dag hebben. Ga mezelf daar maar voor inschreven, lijkt me ideaal voor mij.

@Jan ja is niet het eerste waar je aan denkt, was wel erg leuk, geen eigen AA's daar, iedereen een huur wapen en dan hadden we de keuze uit een pistol of een uzi (of wat daar op leek). Qua games was het de gehele dag drugs dealers tegen elkaar, schakel elkaars hoofd van de familie uit of neem een druks lab over. Of politie met alleen pistolen tegen drugs dealers met alleen usi's.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ik heb zo'n introductie dag niet mee gemaakt, maar ik denk dat je ook heel goed gewoon naar een open skirm kan gaan en je kan aansluiten bij een groepje.

bij balls and arrows ben je dan met 200 man!

je zult wat in het nadeel zijn met je huur replica maar hier ervaar je echt de missies en de teamwork met mede airsofters, en hoe leer je beter dan spelen met "ervaren" airsofters!
 
Beginners Skirm bij balls & arrows is echt als je niets weet van airsoft. Je krijgt dan echt uitleg over de replica's, wat is airsoft etc. Het is wel leuk aangezien je met spelers speelt die net zo nieuw zijn als jijzelf.

Bij open skirm, krijg je de snipers, support lmgs, de ervaren spelers en teams op je dak. Wat natuurlijk ook wel leuk is om meteen mee te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo en Stey
Bij open skirm, krijg je de snipers, support lmgs, de ervaren spelers en teams op je dak. Wat natuurlijk ook wel leuk is om meteen mee te maken.

Mijn eerste skirm was een open skirm en dankzij de ervaren spelers was het een goede beleving. Iets wat ik afgelopen zaterdag, bij de prijsvraag-dag niet had. Want daar zaten slechts 5 anderen die eerder hadden gespeeld van de 24. Dat was ook gelijk een minder leuke ervaring. @Dimicare, Ik zou zeggen, ga gewoon een keertje naar een Open Skirm (Daarle is erg dichtbij voor je) en huur een kit en spelen maar! Maar wat weet ik ervan, ik heb het nog maar twee keer gedaan ^^
 
Bedankt allemaal, het is inderdaad afwegen wat te doen, meteen in het diepe of rustig opbouwen. heb me nu opgegeven bij B&A voor de introductie. kijken hoe dat is volgens mij nog niet heel veel opgegeven, zag dat er nog 70 beschikbare plaatsen waren maar we gaan het meemaken, de gedachte van een goede introductie spreekt me wel aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vladimir
Welkom Dimicare.
Ik kan met 90% zekerheid stellen dat je in no-time je NABV-pas gaat scoren.
Deze sport is echt "Booming".
En dat komt niet in de laatste plaats door de variëteit die dit met zich meebrengt.
Alleen al de verscheidenheid aan uitrusting,replica's en de mogelijkheid om alles vast te leggen met een Go-Pro of aanverwant.
Voor ieder wat wils.
Veel plezier.;)