Hé ACN!

Hey legend

Welkom en we gaan je vast een keer tegen komen!

Gr Deny.

Ha Legend! 
Leuke post met een hoop info! We hebben toevallig aanstaande zaterdag avond een ARMA 3 night :) De eerste die we organiseren ^_^ 
En leuk om te horen dat je o.a. via onze video's enthousiast bent geworden! Weet je al wat je als loadout zou willen als je straks je pas hebt? 

Dankjewel beide!
Ik heb eerlijk gezegd nog geen knopen doorgehakt om het zo maar eventjes te zeggen; Heb wel al flink rond zitten kijken en me ook al redelijk goed ingelezen in van alles en nog wat. Heb het volgende eventjes in ieder geval al eventjes in een rijtje gezet voor mezelf;
SMGs spreken me niet echt aan, dus mijn replica wordt in ieder geval geen SMG. Persoonlijk hou ik ook niet echt van het Russische spul, dus bijvoorbeeld een AK of SVD zal het ook niet snel gaan worden. Wel ben ik redelijk fan van het NATO spul, dus bijvoorbeeld die nieuwe Colt C7/C8s van Defensie zijn wel nice, maar bijvoorbeeld een SCAR-H vind ik ook wel vet.
Ook had ik eventjes naar een sniper 'build' gekeken, voornamelijk omdat ik ook vaak in ARMA met een sniper rol(l). Het hele idee van stealth en precisie spreekt me wel aan, ben niet zo van het 'spray and pray' gebeuren. Was wel al heel wat artikels tegengekomen die duidelijk maakten dat een niet-verbouwde sniperredelijk nutteloos is tegen een fatsoenlijke AEG. Op zich ben ik niet tegen het idee van wat upgrades doen om een nette replica te krijgen, ondanks dat het redelijk wat kan gaan kosten. Als ik toch eventueel een sniper pak zat ik te denken aan een WE G17 GBB als sidearm, heb er redelijk wat goede dingen over gelezen.
Qua outfit zat ik te denken aan een redelijk oud en vertrouwd setje DPM met eventueel een viper hood o.i.d.

Als iemand nog wat tips heeft dan hoor ik dat graag!

Hallo Legend,
Welkom op het ACN forum.
Ik denk dat als je nog niet weet wat je wilt, je het beste eerst een budget kan bepalen. En dan gaan kijken wat is er, en wat vind je leuk..  Want zonder vast budget, wordt airsoft een hele dure hobby ;)
En wat ik helemaal mooi vind, is: wat je zelf al zegt over het snipen.
Want wat je daar zegt, klopt als een bus! 
En dan hoeven wij ook niet te beginnen over het feit dat sniper niet zo geschikt zijn als beginners replica :) 
Maar de keuze is natuurlijk aan jouw.

Dankje Eviltwin!

Op het moment wil ik liever niet meer dan €300-400 (aan de 'blote' replica) uitgeven aangezien ik nog maar net begin, maar dit is in principe erg rekbaar, ook i.c.m. upgrades en dergelijke.

Ik had al even gekeken naar een Colt C7 of C8 met de upgrades die Defensie momenteel overal op aan het plakken is (tan stock, compM4 scope etc.), maar heb er niet veel over kunnen vinden. Bestaat de C7/C8 niet in de airsoftwereld? Had er een gevonden uit Canada, maar die was nogal prijzig.

Zat al even naar een Scar-H als DMR te kijken, maar met de accuracy-upgrades en mosfet zal dat ook redelijk prijzig worden.

Hoe 'goed' is een UTG / Well / TM L96 met een tightbore en een betere hop-up en spring?

Als je een DMR platform kiest die je later kun upgraden kun je beginnen met het invullen van
de rol van assault. Bijvoorbeeld dat je een m16 fixed stock koopt en die later ombouwd naar de DMR Build.
In het ergste geval heb je een assault rifle :P

Verder is er ook nog een DMR versie van de Scar-H (Scar SV dacht ik) maar die is redelijk zeldzaam en verrekte lang als ik de mensen er over hoor, al zal zijn dit natuurlijk meningen.

Keuze genoeg in ieder geval.

@Eviltwin-NL Airsofters noemen het geen wapens maar airsoft apparaten of replicas. Het zijn namelijk geen wapens en er zijn gevallen bekend van politie aan de deur omdat de buurvrouw de hele tijd gepraat over wapens hoorde :)