H E L P

Steffan de Wolf

Well-Known Member
26 feb 2017
46
11
Trophies
3
Goedeavond allemaal.
Ik zit er heel erg aan te denken om te beginnen met Airsoften. Nu lees ik hier en daar wel wat en las ook iets over een dagje proberen met een Huurkit. Dit lijkt me best wel verstandig omdat het toch wel wat kost om een Kit aan te schaffen. Hoe gaat zn dag in zn werk?
Alvast bedankt!!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Hey @Steffan de Wolf
Het is eigenlijk best eenvoudig. Om te beginnen moet je voor airsoft in NL 18 jaar of ouder zijn.
Vervolgens schrijf je je in voor een airsoftevenement bij een organisatie die huurkits heeft, bijvoorbeeld deze.
Het enige wat je dan nog hoeft te doen is op tijd aanwezig zijn op de aangegeven locatie.
(ik kan je wel aanraden goede (stevige) schoenen mee te nemen en voldoende water)

Als je aankomt bij de organisator krijg je je kit uitgereikt en uitleg over je replica.
Vervolgens wordt iedereen samengebracht en krijg je uitleg over de veiligheid, het terrein en het spel of de spellen die jullie gaan spelen.
Je wordt meestal opgedeeld in twee teams en ieder team krijg één of meerdere missies.
Na het startsignaal ga je los tot de pauze ergens halverwege de dag. Dan volgen nog een keer speluitleg, helemaal los gaan, einde spel,
spullen inleveren, na kletsen, naar huis rijden en vervolgens helemaal naar de klote op de bank ploffen. ;)

Beknopte uitleg: Inschrijven online, op tijd op de locatie aanwezig zijn, verdere uitleg volgt daar.

Ik denk dat dit je vraag wel zo ongeveer beantwoord. Zo niet? Let me know.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Super bedankt voor de reactie. Ik zou me dus gewoon kunnen inschrijven voor 1 van de Skirms op de lijst en een huurkit huren voor 49,95. Zie namelijk niet speciale introductiedagen staan.
 
Super bedankt voor de reactie. Ik zou me dus gewoon kunnen inschrijven voor 1 van de Skirms op de lijst en een huurkit huren voor 49,95. Zie namelijk niet speciale introductiedagen staan.
Dat klopt inderdaad, als je het deelnameformulier invult zie je daar een drop-down menu waar je kan kiezen voor het intro-pakket.
 
Tegek man. Ik ga meteen ook alvast een beetje opzoek naar een uitrusting. Ben bang dat ik door het forum en youtube al verslaafd ben.
 
Om te beginnen noemen we het hier geen wapen /gun maar replica, Airsoft Apparaat (AA),buks, piew piew, etc.
 
  • Leuk
Waarderingen: Stey
My bad. Zoals ik al zei heb ik er weinig verstand van. Zal zo eerst even kijken bij welke Skirm ik aanwezig kan zijn. Heb er zin in.
 
Hallo steffan,
Ik airsoft ook nog niet zo lang, mijn replica de scar-l van Tokyo marui vindt ik een dikke aanrader. Nu schiet tm gemiddeld 300 fps omdat dat regeltjes zijn in Japan. Maar mocht je m aanschaffen kan je de winkel vragen om er een nieuwe veer in te zetten. ( heb ik ook gedaan) hierdoor schiet ie met 0.20 bb 348fps. Het is niet één van de goedkoopste replica's. Al met al een vette aanrader.
 
  • Leuk
Waarderingen: The Walker
Ook tips voor een beginwapen? Heb er niet veel verstand van.

Een beginnersbuks bestaat niet. Het enige wat bestaat is een beginnersbudget. Zodra je dat weet (een bedrag puur voor je buks en eventuele accu's) dan kunnen we je iets aan gaan raden.
 
Zelf ben ik met een budget van €250 begonnen. €200 voor de replica, €10 voor een LiPo batterij en €40 voor bescherming (goggles en mesh mask)

Als je een beginner budget buks zoekt en je houdt van de M4 / M16 is dat wat mij betreft een aanrader.
 
Zelf ben ik met een budget van €250 begonnen. €200 voor de replica, €10 voor een LiPo batterij en €40 voor bescherming (goggles en mesh mask)

Als je een beginner budget buks zoekt en je houdt van de M4 / M16 is dat wat mij betreft een aanrader.
Zit zelf inderdaad ook te denken aan een M4. Ten eerste makkelijk te vinden en goede reviews. Plus evt onderdelen en accesoires zijn ook goed te vinden. Wel zal ik iets meer uitgeven en meteen ook een camobroek kopen denk ik.
 
Voor kleding gewoon even een dumpzaak in lopen en een setje DPM (Nederlandse camo) halen. Goedkoper kan niet.
 
Een M4 platform zou ik zelf ook aanraden. Simpelweg omdat ze vaak vrij eenvoudig zijn in onderhoud, of in ieder geval zijn er makkelijk veel filmpjes over te vinden. Bovendien hebben veel mensen ervaring met deze modellen en zullen je dus sneller kunnen helpen dan ze zouden kunnen bij een ander platform.

Een replica waar ik zelf erg over te spreken ben en die uit de doos prima schiet is deze.
Wat vrienden van me hebben hetzelfde ding en zijn ook dik tevreden.

Maar een belangrijk aspect in je zoektocht is ook of jij het een mooi ding vind en er mee rond wil lopen.
Want ja, uiteindelijk gaat het toch allemaal om de looks. ;)

Succes op je zoektocht!
 
Een M4 platform zou ik zelf ook aanraden. Simpelweg omdat ze vaak vrij eenvoudig zijn in onderhoud, of in ieder geval zijn er makkelijk veel filmpjes over te vinden. Bovendien hebben veel mensen ervaring met deze modellen en zullen je dus sneller kunnen helpen dan ze zouden kunnen bij een ander platform.

Een replica waar ik zelf erg over te spreken ben en die uit de doos prima schiet is deze.
Wat vrienden van me hebben hetzelfde ding en zijn ook dik tevreden.

Maar een belangrijk aspect in je zoektocht is ook of jij het een mooi ding vind en er mee rond wil lopen.
Want ja, uiteindelijk gaat het toch allemaal om de looks. ;)

Succes op je zoektocht!
Thanks zou het in de gaten houden. Ga eerst de 19e even meedoen en dan zien we verder. Vind 200 een redelijk startbudget.
 
Ik zou kijken naar de specna arms deze hebben het zelfde model en die is nog zelfs iets goedkoper en een full metal receiver een andere optie is de G&G Combat machine als je de plastic body niet erg vindt. Elite Force is een Amerikaans rebrand merk en reviews vanuit die kant van de wereld zijn over het algemeen niet positief over de lager geprijsde Elite Force replica's.
Ben dat merk tot nu toe niet tegengekomen dacht ik. Zal ff rondneuzen.