De tactische ervaring op een skirm ligt aan verschillende dingen.
Het belangrijkste is uiteraard je eigen instelling.
Als je alleen gaat liggen snipen dan is er weinig tactische game play te verwachten.
En als je zelf alleen maar achter aan de groep blijft hangen en een beetje loopt te schreeuwen, zal er ook weinig gaan gebeuren.
Maar gezien het feit dat je zelf al aan geeft dat je juist de teamplay en tactische ervaring wil zal dit wel meevallen.
Ten tweede is het type veld ook heel belangrijk.
Niet alle velden lenen zich even goed voor tactische gameplay of misschien alleen op kleinere schaal.
Velden als bunkerhill, grootste veld in NL is super geschikt voor teamplay en tactische spel.
Laatste keer dat ik er was zaten we met 90 vs 90 en ons team was echt 1 en al teamwork.
Veluwe airsoft is net iets aan de kleine kant en met 20 vs 20. kan je wel wat groepjes vormen en dingen afspreken, maar heel effectief zal het daar niet zijn.
Ten derde ben je afhankelijk van je mede spelers.
Als hun een instelling hebben van ik kom hier voor mijn plezier en ik speel het spelletje op mijn manier en de rest zoekt het maar uit, dan word het lastig.
Als je een beetje contact probeert te leggen met andere spelers, en samen probeert op te trekken komt er vaak vanzelf al wat teamplay in.
Al zijn het van die kleine dingetjes als dekkings vuur geven zodat een andere 5 meter verder kan komen, is dit voor je eigen gevoel al best leuk.
Wij hebben hier op de homepage een openbare agenda zodat iedereen kan aangeven waar hij of zij heen gaat.
Als je evenementen bezoekt waar een aantal ACN leden aanwezig zijn zullen hun je graag bij hun team betrekken, en als team proberen die dag als winnend team te eindigen door teamwerk en tactische gameplay.
Persoonlijk raad ik jou ook zeker aan om te zorgen voor een communicatie setje als je gaat beginnen met airsoften.
Dit is gewoon superhandig om samen te werken en voegt echt iets toe aan de airsoft ervaring.
Let wel op bovenstaand is hoe ik zelf over dingen denk.
Niet iedereen hoeft het hier mee eens te zijn.
Greetings