Hallo allemaal

• Onderwerp starter Onderwerp starter Niek
  • Startdatum Startdatum

Niek

New Member
5 aug 2015
3
0
Trophies
1
Hallo Airsofters,

Mijn naam is Niek van Meurs. Ik ben helaas 17 jaar oud en ik woon in Veldhoven.

Als ik 18 ben wil ik graag beginnen met airsoften, Dat komt omdat ik erg geintresseerd ben in het leger en in de tweede wereld oorlog. Omdat ik het leger wel iets te gevaarlijk vind, ging ik opzoek naar een leuke variant. Al snel wist ik dat paintball niks voor mij was omdat de modellen van de wapens niet echt lijken. Dus toen ik op youtube zat te kijken kwam ik op het channel van ACN, Toen ik er naar gekeken had wist ik meteen dat ik dit wou gaan doen, alleen ben ik 17 dus moet ik nog 10 maanden wachten todat ik 18 ben. Het geeft mij wel de tijd om rustig te kijken wat ik wil en zo nodig feedback kan vragen zonder iets overhaast te moeten kopen. Ik heb al een mooie set in gedachten die er zo uit zal zien:

Dboys M4 (CQB), Waarom de CQB tussen haakjes, Dat is omdat ik erg zit te twijfelen of ik hem wel met carry handle wil, Op de CQB zit een andere sight, En bij de CQB zit een "upgrade" voor een langere barrel. Ik weet niet hoe het met de inner barrel zit. Misschien dat iemand van jullie mij daar mee kan helpen :) Ik heb gekozen voor een AEG mede dankzij Jan die erg nuttige informatie in zijn filmpjes verteld. Ik wil voor mijn "primairy" replica geen GBB omdat ik zo ook ten wete ben gekomen dat GBB replica's als het koud is niet goed functioneren of zelfs helemaal niet.

WE G17 Gen 4, Ik ben erg fan van Glocks en daarom was de keuze niet moeilijk, De keuze lag voor mij tussen de G17 en de G18. Ik vind het heel erg leuk dat de G18 vol automatisch kan maar de G17 vind ik toch persoonlijk iets meer voor mij. Het is een GBB. Ik denk dat het als backup replica niet zo erg is, als hij minder functioneerd als het koud is. Een nadeel wat ik al gezien heb is dat bijvoorbeeld een M4 mag highcap 8,36 kost en een G17 mag 22 euro, Maarja dat is ook wel logisch omdat het een GBB is.

SLS Type leg holster voor mijn G17. Ik denk dat het wel een fijne plaats is om je replica te hebben.

Combat Vest met RAS, Ik vind het een geweldig uitziend vest. Ik weet dat het beter is om te beginnen met een soort "tuigje" maar oefening baart kunst en je hoeft niet met alles meteen overweg te kunnen. Je leert het vanzelf.

EM Red Dot Sight, Het is een sight met een open zicht vind ik, Verder denk ik persoonlijk dat in het veld het makkelijker is om een red dot te hebben dan met je "iron sights". Ik weet dat jullie niet echt een idee hebben van hoe hij eruit ziet, Ik zal een link en proberen een foto te plaatsen van het sight. Als jullie andere suggesties hebben, ze zijn allemaal welkom.

Vertical Grip met Telescope Bipod, Wat ik er erg handig aan vind is dat er een bipod in je grip zit, je hoeft maar op een knopje te duwen en de bipod komt eruit. Ik heb op de landmacht dagen geschoten en daar zaten ook zulke grips op, als ik het goed herinner. Ik vond het toen wel lekker hoe je hem kon vasthouden.

Dan heb ik een vraagje over de BB's die mijn M4 en G17 dan schieten. Ik weet dat het BIO BB's moeten zijn, maar er zijn best veel verschillende. Op het moment dacht ik aan High Precision BIO 0.2G BB 5000 stuks. Kunnen mijn M4 en G17 deze schieten, Ik krijg het niet gevonden.

En als laatste wat voor bril raaden jullie aan? Ik zag veel soorten, Ik had nu in mijn mandje een Ballistic Eyewear Dragon Fire Anti Fog G-15. Ik zag ook modellen die eruit zagen als een skibril, Daar tussen zat ik te twijfelen omdat die wel een betere protectie bieden.

Mijn lijstje ziet er zo uit dan (met alle andere dingen erbij)

- Dboy M4 CQB, WE G17, SLS type leg holster for G17, Comvat vest met RAS van 8Fields, 4 extra high cap magazijnen van CM, Red Dot Sight van EM, Airsoft GreenGas 1000ML van Pro Tech Guns,  Vertical Grip met Telescope Bipod van ACM, 2 keer High Precision BIO 0,2G BB's 5000 balletjes van Guarder. 2 keer een 400rd speedloader voor M4, 2 keer Gun Silicone Oil Spray 60 mi en als laatste Ballistic Eyewear Dragon Fire Anti Fog G-15

Als jullie nog leuke toevoegingen, aanpassingen of ideeën hebben en jullie willen ze delen, Graag! 

Ik heb al mijn dingen van taiwangun, weten jullie of je problemen met de Douane kan krijgen als je een replica besteld? Daar kwam een vriend van mij mee, ik weet het niet want je moet wel je NABV pas laten zien.

Ik hoop jullie allemaal over 10 maanden een keer te zien op het airsoft veld :)

Groetjes,

Niek

Ps. Hier komen nog wat links, ik zal ze proberen ze in een "spoiler" te zetten.

Links:

• M4: http://www.taiwangun.com/en/electric-air-soft-guns/bi-3981-full-metal-boyi?from=listing&campaign-id=20
  • G17: http://www.taiwangun.com/en/gas-guns/g-17-gen-4-tan-we?from=listing&campaign-id=19
  • http://www.taiwangun.com/en/holsters/sls-type-leg-holster-for-replicas-of-g-17-g-18-g-19-g-35-coyote?from=listing&campaign-id=19
  • http://www.taiwangun.com/en/tactical-vests/combat-vest-with-releasable-armour-system-coyote-8fields?from=listing&campaign-id=21
  • M4 Mags: http://www.taiwangun.com/en/aeg-hi-cap/m4-series-hi-cap-magazine-for-400-bb-s-cm?from=listing&campaign-id=19
  • Red Dot Sight: http://www.taiwangun.com/en/red-dot-sights/red-dot-sight-coyote-em?from=listing&campaign-id=19
  • Greengas: http://www.taiwangun.com/en/gas/airsoft-green-gas-1000ml-pro-tech-guns?from=listing&campaign-id=19
  • Grip: http://www.taiwangun.com/en/grips-and-hand-guards/vertical-grip-with-telescope-bipod-olive-acm?from=listing&campaign-id=19
  • BB's: http://www.taiwangun.com/en/pellets-0-2-g/pellets-0-20g-5000-szt-guarder?from=listing&campaign-id=19
  • Speedload: http://www.taiwangun.com/en/accesories-for-magazines/400rd-m4-magazine-style-speedloader-transparent?from=listing&campaign-id=19
  • Bril: http://www.taiwangun.com/en/protective-glasses-masks/ballistic-eyewear-dragon-fire-anti-fog-g-15?from=listing&campaign-id=19

He Niek,

Welkom op de forum, zo naar je loadout kijkend heb je er al een leuke startkit bedacht om mee te beginnen. Voor dat je het weet zijn die 10 maanden voorbij.

Welkom op het ACN forum Niek.

Je hebt nog 10 maanden voordat het spul kan aanschafen, dus je zult je loadout vast nog 100 keer aanpassen, maar als eerst even een waarschuwing, dat je Dboys iets te hard schiet voor de NL velden. Je kan dit bij taiwangun laten veranderen!

Voor je vraag over BB's. Opzich hoort elke replica alle merken BB's te kunnen schieten (zolang ze maar 6 mm zijn!).  Nu zijn er een paar merken waar je beter geen gebruik van kunt maken omdat ze slechte kwaliteit hebben.  Volgens mij is guarder een goed merk, maar heb ik hier geen ervaring mee.

Bril zou ik overigens niet op besparen, je heb maar 1 paar ogen, en als die geraakt worden, dan krijg je ze ook niet meer terug. Goggles of gewoon een bril, maakt op zich niet uit. Beiden bieden genoeg bescherming. Zelf heb ik goggles, omdat ze rondom goed afsluiten, en ik dat fijner vind. Maar als het EN166 (?)  gekeurd is, zou het in feite goed moeten zijn.

Taiwangun zit gevestigd in Polen, en aangezien Polen lid is van de EU, hoef je je geen zorgen te maken over de douane.  Vraag wel even aan taiwangun of ze een kopie van je NABV-pas in de doos doen, dat kan wel schelen. Maar verder hoef je geen problemen of extra kosten te verwachten.

Succes met wachten!

Welkom Niek! Jemig, 10 maanden wachten... En ik maar klagen over die max 4 weken VOG verwerkingstijd ;) Mooie kit ook trouwens! 

Dankjewel voor het warme welkom :)

Agthor, Ongeveer 2 maanden geleden ben ik begonnen met het samenstellen van de kit, Tientalle filmpjes gekeken om te bekijken wat voor soort ik wou. Even getwijfelt tussen een Bullpup AUG A3 of de M4, Maar de M4 is mijn "icoon" voor wapens en daarom wou ik hem graag als replica :)

Eviltwin-NL, Ja dat zal waarschijnlijk wel gebeuren. Er komen nieuwe en betere dingen. Waarschijnlijk heb ik een groter budget waardoor ik betere dingen kan kopen. Bedankt voor het waarschuwen, Ik had er wel van gehoord dat hij te hard gaat maar ik wist niet dat je dat bij Taiwangun kon laten veranderen. Het is fijn om te horen dat je alle BB's kan schieten, Dan hoef je teminste niet allemaal moeilijk te gaan doen. En vooral het laatste heb je helemaal gelijk in, je hebt maar 1 paar ogen dus ik zal ze goed beschermen dan :) Gelukkig dat je geen problemen met de douane kan krijgen en een zeer handige tip van die copie van mijn NABV pas.

Donz, Hoefte ik nog maar 4 weekjes te wachten op mijn VOG, Is het misschien slimmer om bijvoorbeeld mijn VOG 4 weken van te voren dat ik 18 word aan te vragen? Dan heb ik hem binnen wanneer ik 18 wordt en kan ik meteen mijn NABV pas gaan aanvragen :) 

Bedankt voor jullie warm welkom en voor de tips! Ik ga deze zeker meenemen. 

Welkom Niek! Leuk om te horen dat je zo enthousiast bent. Je hebt behalve de glock een mooie begin set uitgekozen. De Dboys is altijd even afwachten hoe ie het gaat doen. Mocht ie snel qua FPS inzakken (zoals mijn M16) dan is een M4 goed te upgraden! Mocht je voor de carry handle versie gaan dan kun je even kijken of je die er van af kan halen. 

Voor wat betreft de Glock, ik zou persoonlijk voor de M9 gaan. Daar heeft tenminste een ontwerper zijn best op gedaan in plaats van een blok met een loop er in zoals bij de Glock ;) 

Hallo en welkom op dit heerlijke forum,

Onder het mom van "Goed van start gaan" zeg ik: netjes.

Lekker starter setje als ik t zo zie

Wat betreft de glock ben ik het met @Jan eens, alhoewel Jan de 1911 vergeten is en alleen, jammer genoeg, de semi-mooie M9 noemt hahhahah grapje Jan XD :3  #respectthem9bitchez

Zeer mooi startsetje

je zou sommige dingen eerder kunnen aanschaffen om te zorgen dat je niet in 1 klap al dat geld kwijt bent, alles behalve de Replica's(& magazijnen?) zou je aankunnen schaffen zonder de NABV pas

En dan 2 x verzendkosten betalen @JuulvdBosch?

Lijkt me niet praktisch, het geld ben je toch kwijt of je het nu in 1 of 2 keer besteld.

Ik zeg in een keer bestellen, scheelt je mooi 1 keer extra verzendkosten.

Niets persoonlijks Juul.

En dan 2 x verzendkosten betalen @JuulvdBosch?

Lijkt me niet praktisch, het geld ben je toch kwijt of je het nu in 1 of 2 keer besteld.

Ik zeg in een keer bestellen, scheelt je mooi 1 keer extra verzendkosten.

Niets persoonlijks Juul.

sommige Shops tellen geen verzendkosten boven ... euro

Hallo allemaal,

Ook jullie bedankt voor het warme welkom.

Jan zou jij misschien mij kunnen vertellen wat het verschil is met de M9, Is de Glock niet een mooi beginners wapen. Net als jij zegt het is makkelijk uit elkaar te halen en er zitten niet zoveel onderdelen bij. Ik ga zeker een kijkje nemen naar de M9. Is ook wel een mooi wapen / replica in airsoft :P

manderspaul, De 1911 is ook een heel erg mooi wapen, maar ik denk dat ik die later nog eens zal aanschaffen als ik een "class" wil gaan maken met alleen WW2 gear. Dan word het denk ik in combinatie met een M1 Garand. En een patch van de 101ste Airborne natuurlijk :)

JuulvdBosch, Daar heb ik ook al zitten denken maar ik denk niet dat ik dat doe. Net zoals Manderspaul zegt het scheelt verzend kosten maar ik moet ook even kijken hoe het zit met werk. Over een week loopt mijn contract af bij die Jumbo en die kunnen ze niet verlengen dus zal ik ander werk moeten gaan zoeken eerst. 

Allemaal bedankt voor het meedenken :)

ps. zoals Eviltwin-NL al zei heb ik alweer een nieuwe upgrade in gedachte en dat is om er ook een magnifier op te zetten, weten jullie of dit slim is in het begin?

Een 1911 is niet allewn voor WW2 gear

Ik heb zelf een Modern style 1911

Zijn inderdaad vele 1911 varianten verkrijgbaar. Wat betreft die upgrade, ik zou eerst eens gewoon meespelen zonder al die toeters en bellen. Dan ga je er spelendewijs achterkomen wat jou het lekkerst ligt. Vraag eens aan iemand of je zijn replica vast mag houden, zodoende beetje kijken door scopes en reddots. Dalijk koop je bij wijze van een scope en kom je er later achter dat een reddot je beter ligt.

IK ZEG EEN MOOIE SET!!!! Helaas dat je nog effe moet wachten. Zelf kom ik ook uit Veldhoven ( oorspronkelijk d'ekker nu heikant) dus als je vragen hebt of iets anders kan je altijd vragen of iets afspreken.