Hallo iedereen!, een klein (eigelijk groot.._) bericht van JtR ;)

JtR

New Member
28 feb 2015
1
0
Trophies
1
Goede dag mede Airsoft enthousiastelingen!


 


INTRO – Het verleden

Ik zal allereerst iets over mij vertellen alvorens ik over mijn “collectie” begin J


Mijn naam is JtR, of Jerry in het eggie… ik ben uit 1980, en op dit moment slechts 34 jaren oud.. In het dagelijkse leven ben ik systeembeheerder bij een vrij grote welzijn organisatie. JtR is overigens geen afkorting van mijn echte naam, maar een soort nickname J


JTR%20Logo%20-%20Shield%20Black%20on%20Grey-%20Smallest%20T.png



Ik heb eigenlijk wel sinds jongs af aan wel een soort interesse gehad voor wapens.. Op de kermis schieten met de bekende luchtbuks, van lego pistolen/uzi maken, wapens in films enigszins inspecteren, etc, etc.


In de jaren heb ik een aantal keren gepaintballd, een paar keer in Assendelft, Almere en in een keer in Wormerveer… en dat vond ik wel vet, maar de paintball wapens vond ik maar lelijk , dus om er een te kopen was weer een bridge too far… Nu weet ik wel dat er echtgelijkende zijn, maar van mijn broer hoorde ik dat die niet overal toegestaan zouden zijn?


Na dat gehoord te hebben ging ik wel verder kijken, en kwam ik op Airsoft uit… echtgelijkende wapens, die in een soort paintball achtige setting gebruikt konden worden, VET toch? Ja… maar op het moment van uitzoeken bleek het in nederland dus niet legaal te zijn.. (4 jaar geleden ongeveer denk ik?). België/Duitsland vond ik te ver (woon in West-Friesland) om het te gaan “spelen” als ik toch geen vooruitzicht had om de AA’s hier te mogen bezitten.


INTRO – nu dan?

Dan komen we op nu uit, of eigenlijk 2 maanden geleden. Ik was met mijn broer aan het praten over zijn paintball matches en kwam het op Airsoft uit. Hij zei dat het in NL nu ook mogelijk was, dus ik op de google machine gedoken en warempel het is mogelijk! Natuurlijk ga ik op YouTube lekker filmpjes kijken hoe andere mensen het doen, en zoeken op de meest gestelde vraag voor een beginnend Airsoft enthousiast.. waar moet ik om denken bij het kopen van mijn eerste AA.


Omdat ik wist dat ik sowieso wel een AA wilde hebben, heb ik via de site van de NABV alles in gang gezet om lid te worden.


Hoewel ik snipen in games (lees.. CS:GO a.t.m.) wel leuk vind, wordt dat door iedereen afgeraden, om tal van redenen, bijvoorbeeld de rate of fire is veel minder als de semi/full auto’s en de range is zo goed als hetzelfde op de meeste banen.


Wensen/Eisen?

Ik ging dus op zoek naar wat IK leuk vind. Daarbij golden de onderstaande criteria.


  • AEG ( Airsoft Electric Gun ) omdat elektrisch toch het handigste is om een gehele dag te kunnen schieten en het is cheap om te herladen…
  • Full metal , waar normaal gesproken ook metal is. Zou een wapen normaal volledig kunststof zijn, dan accepteer ik dat..
  • Rails voor accessoires
  • Een beetje uniek… dat wil zeggen dat ik geen M16/M4 wilde…
  • Herkenbaar.. dus niet te futuristisch en dat er totaal geen parts voor te krijgen zijn.
  • Een assault rifle, dus niet een SMG… wat ik meer zie als een side-arm.
  • Blowback/recoil zou een goede plus zijn.
  • Niet te zwaar… Een machine gun dus te zwaar zijn om de gehele dag mee rond te zuilen.

Na een aantal reviews gezien te hebben op YouTube kwamen er een aantal opties uit qua wapen types.. Zoals bijvoorbeeld een Steyr AUG A2/3, P90, AK47/74, G36, SIG551/6.. Genoeg keuzes dus. Daarbij kreeg ik een goede tip om niet zomaar op uiterlijk te bestellen (thanks bro) maar even te voelen hoe een wapen voelt als je hem zou gebruiken.


Opzoek

Omdat ik dus in West-Friesland woon zijn de opties beperkt qua winkels die je kan bezoeken. Shogun (www.shogun.nl) opereert als winkel uit de zwartemarkt, en daar ben ik dan voor ik mijn NABV lidmaatschap al had heen gegaan. De keuze echter die zij daar hebben in de “showroom” is zeer beperkt, en de AAs die ze al hadden liggen in de enige vitrine waren niet mijn smaak. Ik heb niet de moeite gedaan om te vragen of ze meer AA’s hadden. Ik had toch geen NABV lidmaatschap om er een aan te schaffen. Hoewel die natuurlijk wel onderweg was.


logo%20shogun.png



 


NABV Lidmaatschap

Ik ben een frequent gebruiker van Google Chrome, en heb op enig moment een keer mijn adres verkeerd ingevoerd. En hoe behulpzaam het programma ook kan zijn heeft het die gegevens meegenomen in mijn aanvraag voor mijn lidmaatschap, wat ik natuurlijk had moeten controleren. Maar door laksheid niet gedaan heb omdat computers het toch niet fout hebben…. Tenzij mensen dat verkeerd hebben ingevoerd ;S derp… Toen ik erachter kwam dat mijn adres nummer verkeerd stond, heb ik gelijk contact opgenomen met de NABV en die hebben het gecorrigeerd in coulance omdat blijkbaar mijn VOG wel op het goede adres stond.


Jerry%20-%20NABV%20Pas-blanked%20out.jpg



 


Eerste AA

Eindgoed al goed… NABV pas binnen… nu dus de eerste AA halen, maar waar? Gezien ik hem wilde voelen wilde ik dus echt naar een winkel, en hem niet via een webshop bestellen.. dus opzoek naar de dichtbij zijnde winkel die ook een beetje aanbod heeft.  Gezien er in Noord Holland eigenlijk niets zit behalve shogun (die dus alleen in het weekend te bezoeken is) kwam ik uit bij VDW Schietsport (www.wapenhandel.eu). Daar hadden ze volgens de site een aantal van de opties van de AA’s waar ik naar op zoek was.


vdw%20logo.png



Even gebeld met de heren, en hoewel ik vrijdags altijd een vrije dag heb, adviseerde zij mij om even op zaterdag langs te komen want dan zou er iemand aanwezig zijn die Airsoft ervaring heeft, en mij nog beter zou kunnen helpen/adviseren dan het standaard winkel personeel.  Gezien dat mij toch beter uit kwam zijn we (een maat van mij en ik) daarheen gegaan.


Gelukkig hadden we navigatie, want ik had het gevoel op de heenweg dat we naar de middle of nowhere gingen :p.

Op het industrie terrein van nieuwkoop/VDW aangekomen, zijn we de showroom binnen gelopen en was daar een mix van vuurwapens en airsoft apparaten. Na een paar minuten verwonderd rond gelopen te hebben vroeg ik of ik een AA vast mocht houden, na vermelding van mijn NABV lidmaatschap geen probleem was.


Bij het eerste AA (de P90) was het al gelijk duidelijk dat het geen AA voor mij was,


p90.gif



Ik ben vrij groot (1.96) en fors van postuur… en ik voelde me net Kwasimodo met dat ding in de aanslag…


Toen viel ons oog op een Tactical AK47 van G&G (RK-104 Electric BlowBack)


RK104.png



Hoewel we voldoende AA’s in onze handen hebben gehad (de G36/M4/MP5en9, tommygun, aantal snipers) was dit niet genoeg om mij van de gedachte af te zetten, dat de RK104 de AA was voor mij om mee te beginnen. Ik had een aantal reviews al online gezien van deze AA en ik had hem al hoog op mijn “lijstje” staan.


 
 
Goed. Een AA is een ding, maar als die elektrisch is, moet hij wel een batterij / oplader hebben.

Ik kreeg een Batterij (8.4v 1400mAmp) en een oplader.. echter beide waren Tamiya klein. Terwijl de AA Tamiya groot was.. echter daar kwam ik thuis pas achter..

Daarbij wilde ik ook een Reddot sight hebben..  ik kreeg een Red/green dot/cross/circle sight.. welke erg nice is.. J


SA-Reddot.png



BB’s wilde ik genoeg hebben, en ik kreeg het advies om 0.25g te nemen i.c.m. mijn AA.. omdat hij dan binnen de perken zou schieten van alle banen. Ik weet nu inmiddels dat dat niet klopt, omdat alle banen chrono tests doen met 0.20 BB’s :S.


20150227_211255.jpg



We mochten nog even schieten op de Airsoft schietbaan die op locatie aanwezig was. Dit met de AA van een van de vrijwilligers.


Natuurlijk wilde ik ook nog een target hebben om thuis op zolder te kunnen “oefenen”. Hoewel mijn zolder maar 15m breed is, voldoet het om in ieder geval in te schieten. Hierbij adviseerde de mensen op locatie mij niet de doelen met netjes te nemen, maar de ijzeren variant, omdat de netjes snel stuk zouden gaan met de kracht van de AA’s


 


Thuis aangekomen :S


Eenmaal thuisaangekomen moest ik de batterij opladen… en toen die opgeladen was, was ik minder gelukkig… de aansluiting paste dus niet. Even bellen naar VDW had geen zin, want ze waren al gesloten (gaan om 15:00 dicht :S) dus maar op zoek naar een verloopje… En dat bleek lastiger dan gedacht. Een aantal winkels langs gegaan, maar die hadden niets… Online iets besteld, maar bleek pas laat verzonden te worden.. Toen maar een andere batterij besteld en oplader via een modelbouw webshop..


Omdat ik bang was dat ik (door de woorden van VDW) te hard zou schieten, had ik via een duitse site een Chronometer besteld.


Spullen binnen… YAY!


Eindelijk kan ik dan iets doen met mijn AA. Natuurlijk kon ik wel de connectors van mijn AA veranderen… maar garantie en dat het mijn eerste AA was wilde ik dat dus pertinent niet doen.


De AA klokte in op 310 FPS met 0.25g BBs en 340 FPS met 0.20g BBs.  Dit zijn totaal acceptabele nummers om te schieten op de Nederlandse banen… dus yay!


Side Arm


Bij elk main weapon hoort natuurlijk een side arm. Maar gezien dat minder belangrijk was… dacht ik deze online te bestellen. Wel natuurlijk even research doen welke.. Hij moest Gas BlowBack zijn. Full Steel..


Na wat onderzoek had ik een Resident Evil (STARS) M9 gevonden op CO2 (dacht ik) die had de kleuren combinatie die ik mooi vond en ook goede recenties.. Een mag was natuurlijk niet voldoende, dus ik heb een extra mag besteld (extended mag). Ook een speedloader mocht natuurlijk niet ontbreken. (chrono gedaan op 300 enkel schot 0.20g BB)


20150227_211928.jpg



Bij al deze AA’s mocht natuurlijk de nodige veiligheidszaken niet ontbreken, maar ook de tassen en holster, dus die ook gelijk besteld.


20150227_212320.jpg



 


Toen ik er eenmaal achter kwam dat het pistool niet CO2 aangedreven was, maar greengas (SHIT!!) had ik ook nog 2 cilinders besteld van green gas… waarbij de totale collectie uit komt op :


20150227_210802.jpg



Looks?


Ik heb nu een order uitstaan bij hobbyking voor een Kryptek Mandrake camo suit… Ik vond qua looks dat een van de vettere camo suits J. De pic hieronder ben ik niet… is gewoon een image die ik van het interwebs geplukt heb.,


2015-02-28%2001_15_56-gear%20speed%20Picture%20-%20More%20Detailed%20Picture%20about%20Kryptek%20Mandrake%20Emerson%20Gen2%20C.png



 


SLOTNOTES:


Hoewel ik toch aardig equiped ben, moet ik mijn eerste skirm nog doen.. Een aantal collega’s en vrienden wachten ook gespannen mijn ervaringen af, voor ze ook meegaan op hun eerste skirm en into AirsoftLand ;)


Als ik iemand tips moet geven waar je op moet letten als je je AA gekozen heb is het volgende :


  • Let op de power source… Is het een AEG… welke aansluiting heeft je AA? Komt dit overeen met je batterij?
    <ul>
    <li>Is dit niet zo, dan is het wel op te lossen… maar het duurt altijd langer dan je verwacht L
</li>
[*]Kijk 100% naar het type wapen… neem niet blind een AA omdat hij er stoer uit ziet... straks loop je met een AA die eigenlijk te klein is voor jou… en zit je ineen gedrukt op je wapen… erg oncomfortabel!
</ul>
 
Ik moest em in 2x posten... me welkomst bericht  was te groot blijkbaar om in een keer te posten?  :S
 
Das een beste introductie en een mooi verhaal ;-) welkom! tja qua connectors ik knip zowel van accu als van Aa meteen eraf en soldeer er gelijk xt60 connectors op dat scheelt ook een hoop gedoe. Maar voor mensen die net beginnen en meteen out of de box willen knallen is het een goeie tip uiteraard om te zorgen dat de stekkers overeen komen
 
Zo wat een verhaal, volgens mij is de database gelijk vol ;)


Welkom op het forum :)
 
HOPPAAA! Wat een verhaal als introductie. Welkom op het forum en leuk om te lezen hoe je helemaal terecht bent gekomen en hoe je op je replica keuze bent gekomen haha! 


Wanneer ga je er mee skirmen? 
 
Zeaaauuuuwww. Da's een flinke introductie. Mooi werk!


 


PS: Het is een AK-104, geen AK-47. Sorry maar kan dit nooit laten :$
 
Hoi JtR,


welkom op het forum,


Pfffffff, wat een leuke introductie, en lang, 


en je hebt je er heel goed in verdiept,wat je mag en wilt,top,zo hoort het ook,


Hier op het forum zit je goed, Je krygt altyd goed en eerlyk advies  van de leden van het ACN,en bezoekers, en de club is erg gezellig 


myn man en ik komen uit julianadorp,iets boven west-friesland,in de buurt dus,en zou je mss wel eens mee kunnen ryden als  wy te skirmen gaan,


heel veel plezier hier op het forum 


 
 
Welkom.. leuk duidelijk verhaal...dat stukje van die lippo,s heb ik ook mee gemaakt een verloop stukje vinden en het niet pas aan de lader ;-)
 
Na ongeveer een uur aan het lezen geweest te zijn, kan ik dan ook maar net zo goed even de tijd nemen om je nog even te verwelkomen, ik zelf ben ook net een week lid van het forum maar ik word liefdevol opgevangen dus dat zal voor jou ook geen probleem zijn, lijkt me :)


Je bent zo te horen al gelijk in een paar van de vele valkuilen gestapt die airsoft kan hebben, maar van fouten maken word je alleen maar wijzer dus neem dit mee in je toekomstige aankopen ;)
 
yoyo... thanks nog voor alle mensen die de moeite hebben genomen mijn wall-o-text door te lezen :)