Hallo!

Rubueno

New Member
5 nov 2015
3
0
Trophies
1
Hi! Ik ben 19 jaar (bijna 20) en ik ben nieuw binnen de airsoft scène. Ik woon in Volendam en ik heb een paar dagen geleden de knoop doorgehakt en mij ingeschreven bij de NABV. Direct een VOG aangevraagd en nu is het afwachten.

Samen met advies van een vriend heb ik gekozen voor een Beretta M9 replica (op Gunfire de GGB-9606) als sidearm en als main een Specna Arms SA-A03.

Mochten jullie tips hebben voor locaties, neem ik ze graag in ontvangst.

Heya Rubueno, 

Als eerste welkom op dit forum en airsoft! Heb je al een keer geskirmed als intro?

En als velden kan zelf persoonlijk aanraden:

3Division - Daarle: Dit is een leuk terrein waar je veel open hebt met wat dunner begroeide bos(jes) en ook keiharde actie hebt in en om de kleine huisjes die er staan. Ook een heel leuk punt is de varierende missies zoals het ophalen van een gestrande piloot en deze eerst moeten stabiliseren, of het trekken van een aanhang wagen met 5 man omdat er een ''bom'' inzit. Het geeft echt gewoon een kick als zoeits weet klaar te spelen. Deze skirms zijn wel stevig aanpoten want veel ervaren spelers gaan vaak er naar toe, en je speelt meer op langere afstand dan op korte. 

RSL - Assendelft : Dit is een gaaf veld als je van snelle actie houdt en in ambush liggen, de dag dat ik er was (is alweer volgens mij een anderhalf jaar geleden) was het vooral wat korte game rondes met een CTF game waar ook meerdere objectives inzaten en daarna een Attacker/Defender missie met bommen planten zonder respawn (rondes van 10 minuten, tip hier kan rennen effectief zijn :P) dit veld is best goed beschut en er zijn meerdere ''eilanden'' die open kunnen aangezien het ook een paintball veld is. 

Balls & Arrows - Lelystad: Een groot dicht bebost veld waar je heel geniaal sluipende acties kan hebben of met een squad echt een effectieve hinderlaag kan leggen tegen het vijandelijke team. Zeker een veld die aanrader is om te beginnen, elk niveau van spelers komen naar deze skirms en het is er altijd we gezellie :) 

En als ik is een keer naar een veld ga om een dagje te skirmen kan het misschien mogelijk carpoolen als ik een extra plaatsje in de auto over heb. Ik kom namelijk uit Edam :)

Tot snel op het veld!

Hey Robin,

Bedankt voor je berichtje. Ik heb nog nooit geairsoft, maar ik heb wel ervaring met paintball. Airsoft lijkt mij leuker dan paintball, ook omdat die vriend van mij zo enthausiast heeft gemaakt.

Carpoolen lijkt me een goed idee. Laat me maar weten wanneer je weer gaat!

Welkom op het forum.

Volgens míj heeft Robin je al aardig op weg geholpen.

Voor een overzicht van de bij ons bekende locatie s kan je even boven in op "airsoft locatie en shops" klikken om te zien waar wat zit.

Veel succes.

Greetings

Inmiddels is mijn NABV pas binnen, is de SA-A03 besteld en is het wachten op levering van en op een skirm in de buurt :D

welkom!!! qua skirms is het een beetje karig atm. Vooral vanwege het weer, maar geeft je tijd om je goed voor te bereiden! succes en tot snel op het slagveld!

Welkom!

Qua main denk ik met je mee, als ik ga beginnen wil ik ook een SA-A03. Laat me even weten wat je er van vindt.

Good luck!

Hey Rubueno, Ik kom uit Alkmaar en speel ook met een specna arms- AO3. Inmiddels met up grade. Prima replica. Ik heb deze nu 1,5 jaar en ik ben er nog steeds blij mee. leuk dat er wat mensen uit Noord Holland  bijkomen. Mocht je vragen hebben of eens een andere replica willen proberen kun je een berichtje achter laten.

Groet, Hans

Het gemakkelijke is bij een M4, of soort gelijke AA dat je een internet winkel kunt aanschrijven voor tips om je platform te verbeteren. Je kunt over het algemeen hele simpele verbeteringen aanbrengen zonder echt hele hoge kosten te maken. Rond de 100 euro kom je echt al heel ver. Een Specna arms heeft een sterke body. Mocht je een sterkere/snellere motor nodig hebben valt hij niet uit elkaar. Ik heb weinig verstand van techniek. Als er iets kapot gaat, breng ik hem weg. Er zijn steeds meer mensen die die dit tegen een redelijke vergoeding of zelfs gratis kunnen doen. Mijn Specna Arms heeft geen enkele stooring gehad. Mijn G36 wel. Even rondvragen in de pauze van een skirm. Zij blij, ik blij.

robin97;17956 zei:
hoe bevalt de sa-a03?

Unicorn71;17975 zei:
Krijg hem ook niet uit het hoofd dus graag ervaringen van de ervarenen

Ik heb er inmiddels een skirm mee gedaan bij Balls & Arrows in Lelystad. De Specna schoot heel 'zwaar' vergeleken met een stock M4 van een andere bezoeker van de skirm. Hij gebruikte een lipo dus misschien lag het daaraan. Lipo geprobeerd en geen verbetering. Wat bleek is dat de motor iets te diep in de gearbox was gedraaid. De on-site techneut wist hier zelf niks van dus toen ben ik geswitcht naar m'n sniper. Thuis had ik de motor ietsjes losser gedraaid met een schroevendraaier en hij schoot perfect. Het is een pracht replica, dus naast het feit dat de motor vanuit de fabriek er iets te diep in zat heb ik niks te klagen.

Hallo en welkom!

Veel succes met deze verslavend (dure) sport :wink:

Wacht wacht wacht.... De on site technician wist hier niets van? Je hebt onder de pistol grip een stelschroef waarmee je de motor los kan draaien zoals je zelf hebt ontdekt. Dat die persoon een on site technician is, is wel een beetje twijfelachtig!

Maar mooi dat je inmiddels een skirm hebt gedaan met het apparaat!

Met de M9 kan je natuurlijk niet de mist in gaan ;) Prachtige apparaten zijn dat :3

Jan;18149 zei:
Wacht wacht wacht.... De on site technician wist hier niets van? Je hebt onder de pistol grip een stelschroef waarmee je de motor los kan draaien zoals je zelf hebt ontdekt. Dat die persoon een on site technician is, is wel een beetje twijfelachtig!

Yep, de on-site technician wist hier niks van :') Gelukkig is het wel opgelost ja.