Hallo

Wouterklo

New Member
15 jan 2015
1
0
Trophies
1
Hoi ik ben Wouter Kloosterman ik ben 15 jaar oud en vind airsoft awesome. (moet jammer genoeg nog 3 jaar wachten)

Maar nu heb ik een paar vraagjes

1. waar is airsoft mee te vergelijken paintball/schieten met lucht/ schieten met vuur  ik heb al aardig wat geschoten met paintball lucht en vuur ( m'n vader zit op een schiet vereniging) maar waar is het nou echt mee te vergelijken. ?

2. Wat is een goeie beginners set/start ?

3. heb je echt een militaire helm die echt kogels tegenhoud of mag hij ook van kunstof zijn ?

oja met een paar vrienden speel ik ook nog arma 3 een militaire simulatie game waarbij we mods gebruiken om missies te doen. onze companie heet 2nd cab als je een een kijkje wil nemen op onze website/youtube kanaal. we hebben ook nog een teamspeak server

site: http://forum.2ndcab.nl/page/index.html

youtube https://www.youtube.com/channel/UC4GzBJas4_FpwNGwMoHm4OQ

teamspeak: ts.2ndcab.nl

Mvg Wouter Kloosterman

Welkom Wouter!

Balen joh! Dat je nog zo lang moet wachten, maar dan heb je gelukkig genoeg tijd om uit te vogelen wat voor set je wilt hebben en ervoor te sparen. Althans zo zie ik dat dan weer. 

En ik zal je vragen proberen zo goed mogelijk te beantwoorden. (Ik weet ook niet alles 100% aangezien ik nog niet zo lang mij erin verdiep en nog nooit een skirm gespeeld heb. Dus kijk ook goed naar de info van andere forum leden.)

1. waar is airsoft mee te vergelijken paintball/schieten met lucht/ schieten met vuur  ik heb al aardig wat geschoten met paintball lucht en vuur ( m'n vader zit op een schiet vereniging) maar waar is het nou echt mee te vergelijken. ?

Airsoft kan je het meeste met "lucht schieten" vergelijken, maar de replicas die je gebruikt met airsoft schieten een stuk minder hard dan luchtbuksen. (Max 360 fps oftewel 109.728 m/s)

Er zijn verschillende soorten systemen met airsoft.

GBB (Gas Blowback):

Gas Blowback replicas werken op CO2 of "Groen gas". Bij CO2 stop je een capsule in (meestal) je magazijn. En bij Groen Gas zit er een lipje (netzoals onderaan een aansteker bijvoorbeeld) waar je een fles gas op kan zetten om deze te vullen. Vaak is hierdoor de grootte van je magazijn gelimiteerd op 30 Kogels. En nijgen deze replicas wat minder goed te werken bij koud weer.

AEG (Automatic Electric Gun):

Zoals de naam het al zegt zijn deze replicas electrisch. En gebruiken dus ook een batterij. Deze gaat meestal in de butt-stock van de replica, maar soms ook en een "PEQ-box". Dit is een replica laserpoint doosje die voorop je replica zit op een van de attachment rails. Omdat de voeding van deze replicas niet in het magazijn zit, kun je dus ook meer kogels erin doen. Je hebt Real-Cap, Low-Cap, Mid-Cap en High-Cap magazijnen. Real-Cap hebben evenveel kogels erin als de echte magazijnen. Low-, Mid-, en High-Cap verschillen qua kogels afhankelijk van welk model magazijn het is en hoe deze ontworpen is. (High-Cap zit vaak rond de 300 en Mid-Cap rond de 180, zo uit mijn hoofd.)

Spring:

Deze replicas werken, zoals de naam het al zegt met een veer. Deze replicas zijn vaak veel goedkoper dan de rest, alleen moet je na elk schot de veer weer terug trekken. Wat natuurlijk niet echt handig is als je snel meerdere schoten wilt lossen.

Er is niet echt een "vastgestelde" starters-set. De een wil met het minimale beginnen, en de ander gelijk een uitgebreide "tacticool" load-out. Om te beginnen heb je natuurlijk sowieso een replica en een magazijn met kogeltjes nodig. Maar meerdere dingen zijn super handig (misschien zelfs onmisbaar) om te beginnen. En volgens de Nederlandse airsoft regels is een veiligheidsbril VERPLICHT. 

-Extra Magazijnen

-Een Chestrig/Tactical Vest om deze magazijnen in te bewaren

-Knie beschermers. Handig om je knieën te beschermen als je snel dekking moet zoeken, en heb van ACN forum leden ook gehoord dat met je knie op een BB (airsoft kogeltje) gaan zitten bijzonder pijnlijk is.

- Kleding die vies mag worden en camoufleert. Als je in een bos omgeving speelt is het handig om camo kleding te hebben die vies mag worden. 

-Mond bescherming. Ondanks het niet verplicht is, is het erg handig. Airsoft replicas schieten niet zo hard als luchtbuksen, maar alsnog hard genoeg om je tand eruit te knallen. Dus spreekt voorzich dat iets voor je mond handig is. (Bivak muts, Sjaal, etc.)

-Goede schoenen met verstevigde enkels. Dit is niet echt heel erg nodig. Maar wel handig. In bossen is de grond natuurlijke oneven en kunnen er nog wel eens flinke kuilen zitten. En het laatste wat je wilt als je fanatiek aan het airsoften bent is je enkel verzwikken/breken.

3. heb je echt een militaire helm die echt kogels tegenhoud of mag hij ook van kunstof zijn ?

Nee, dit hoeft niet. Een plastic replica helm is al genoeg. (of uberhaubt geen helm)

Hopelijk helpt dit je een beetje. En zoals ik al zei, kijk ook goed naar info van andere, ervaren leden van dit forum. Mijn info is enkel wat ik gelezen heb en gehoord van airsofters.

Succes!

-Roel

Ik denk dat Roel je al aardig op weg heeft geholpen.

Maar ik zal mijn mening ook nog even geven:

1. waar is airsoft mee te vergelijken

Persoonlijk heb ik nog geen paintpall gespeeld, maar de rest heb ik wel ervaring mee. En gek genoeg vind ik het niet echt ergens op lijken.  Met buksen / vuur schieten schiet je op een doel, en die schieten niet terug (tenmiste de doelen die ik heb schieten niet terug ;)  )  dus er is niks spannends aan.. Het enige moment wanneer ik het zelfde gevoel heb als in airsoften, is wanneer je al 3 / 5 keer roos hebt geschoten. Omdat je dan ook zo lekker bezig bent wil je die andere twee ook hebben, waardoor je al hele maal happy word.   Je hart gaat te keer, en je hebt een adrealine van heb ik jouw daar...   

Omdat je in airsoft met teams, taktieken en objectives werkt, is het in de verste verte niet te vergelijken met kaart schieten..   wat dat betreft komt painball dichter in de buurt, omdat je ook met team werkt, en samen doelen moet halen. Alleen zijn de doelen in airsoft vaak veel uitgebreider dan een standaard capture the flag, zoals in paintball. En heb je binnen airsoft veel meer samenspel / taktieken dan in een potje paintball.

Pfff, ga je je daar nu al zorgen om maken... Maarja, ik denk dat het verstandiger is om eerst een budget vast te stellen, en dan te gaan kijken,  wat vind ik nou echt mooi en valt dit ook binnen dat budget. We kunnen wel 100 verschillende sets gaan samen stellen, maar als jij zegt, "gho de G3A3 vind ik wel super tof" dan is de keuze al heel erg beperkt, en kunnen we ook gerichter voor je gaan zoeken.

De helm in airsoften, heeft geen (beschermings)doel.  De gene die hem draagt vind dat mooi of handig, maar het heeft geen functie en is zeker niet verplicht. Vaak zie je een helm in combinatie met een camera, zodat je deze ergens op kan monteren.

Hopelijk heb ik je een beetje op weg kunnen helpen.

Bedankt voor de reacties

maar nog een vraag als je word geraakt door een bb doet dat net zn pijn al bij paintball of voelje het bijna niet

Airsoft is veel pijnlijker , als je word geraakt dan is het net of er complete ledematen af gescheurt worden.

uhm nee ligt eraan waar je geraakt word en vanaf welke afstand, ik vind binnenkant armen en benen altijd irritant of bovenop het randje van je oor , je knokkels zijn ook zo'n lekkere plek zeker in de winter.

Maar dat voelt als een wespensteek van plus minus 15 meter met 350 fps.

Hoi wouter,

welkom by deze super gezellige club/forum,

grrr  wel vervelend dat je nog een paar jaartjes moet wachten,heeft wel een voordeel, je kan al gaan sparen,dat is echt nodig by deze hbby/sport, want je ziet zoveel leuke en mooie replica's en toebehoren,zoals outfit enz,

@RoelTheWorld heedft je al veel verteld,en protectie is echt nodig,ik spreek uit ervaring,

En wat @Sander zegt ligt idd waar je gehit bent,het is op het raak-moment ff gevoelig,en idd op sommige plaatsen kan je nog een tydje last houden,

maar maakt niet uit,want wy zyn bikkels

Hoi Wouter,

Zo te zien hoeven je vragen niet meer beantwoord te worden. :p

Dus laat ik het gewoon bij een warm WELKOM.

P.s. Succes met de drie jaar wachttijd, ik baalde al van 3 weken wachten op me NABV pas dus kan me wel voorstellen hoe jij je moet voelen. XD 

Welkom Wouter! 

Vragen zijn inmiddels beantwoord volgens mij ja. Dank allen voor de goede inzet weer ^_^ 

Succes met het wachten die 3 jaar. Weet je al wat je wil voor set? 

Heb een filmpje gekeken op jullie kanaal, ziet er leuk uit. Wij gaan binnenkort ook weer een ARMA night organiseren is de bedoeling :) 

Heb een filmpje gekeken op jullie kanaal, ziet er leuk uit. Wij gaan binnenkort ook weer een ARMA night organiseren is de bedoeling :) 

Ooeeh, count me in this time!