Helemaal nieuw bij airsoft

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lex
  • Startdatum Startdatum

Lex

New Member
13 feb 2017
1
0
Trophies
1
Hoi allen,

Ik ben ontzettend nieuw bij airsoft, heb in het verleden wel aan paintball gedaan. Een vriend van me heeft me geïntroduceerd aan de sport en binnenkort ga ik ook mee op skirm.

Wat ik eigenlijk nog niet goed kan uitzoeken is wat een goede starter is voor iemand die het liefste low-maintenance apparaten zoekt. Momenteel twijfel ik nog tussen de CM.505 (M4) en de CM.028b (ak47). Beiden zijn van cyma en daar lees ik of ontzettend lovende dingen over of ontzettende negatieve dingen. Helaas is dat momenteel wel een beetje mijnaar betrek budgettair gezien.

Hebben jullie misschien nog tips of tweedehandse apparaten die goed werken voor een zachte prijs?

Groeten

Hey Lex, welkom op het forum!
Als dat de 2 opties die je hebt zou ik gaan voor degene die je het mooist vind, of het best bij de outfit past die je wilt gaan dragen.
Het merk is een beetje hit or miss, maar dat heb je nou eenmaal in die prijsklasse.
Over de cyma ak hoor ik best regelmatig goede verhalen, maar je moet gewoon een beetje mazzel hebben.
Als je er niet al te ruw mee bent zal het vast een tijd goedgaan. ;)

Succes met je keuze!

• Leuk
Waarderingen: Lex
Hoi hoi en welkom op het forum met cyma is het meestal hit or miss mijn advies rustig aan en door sparen voor een krytac of el of t/m of gaan voor iets in de richting van specna arms

Reden dat ik dit zeg is omdat op menig skirm er altijd 1/2 zijn met pech en dat zijn voor wat ik zelf gezien heb gng en low end/budget maar dit is alleen maar mijn ervaring/mening.

Verder is ook de rest buiten replica ook belangrijk en mijn advies voor jou is eerst een keer skirmen en alles om je replica op orde hebben en dan pas je replica halen:)

Hoop dat je hier wat aan heb
Greets
Chris

• Leuk
Welkom!

Als je eerst als intro mee gaat kan je op de skirm ook eens rond kijken/vragen en als je heel lief kijkt :p misschien zelfs wel even schieten met wat replica's. Misschien loopt er ook wel iemand rond met de replica die je zelf zou willen, of misschien wordt je juist op hele andere gedachten gezet...

In ieder geval veel plezier alvast!

Groet,
Peter

• Leuk
Welkom op het forum! De cyma m4 moet je links laten liggen, want die zijn niet zo goed. Je kan beter een specna arms kopen of een beginners G&G.
Qua AK's is cyma echt heel goed, maar dan moet je wel de metalen versies nemen. Degene die jij op het oog hebt is bijna helemaal van kunststof en die zijn niet echt stevig. Als je de cyma 045 neemt of hoger dan heb je een hele goede replica waar je met een paar upgrades echt een moordmachine (figuurlijk dan =P) van bouwt.
Je zou ook kunnen kijken naar een dboys AK, die schijnen ook goed te zijn. Dboys heeft ook een dochtermerk genaamd kalash (hoe origineel) maar dat zijn exact dezelfde replica's. Voor 140 euro heb je dan wel een goed schietende replica en dan helemaal van staal met echt hout. Kost even iets meer, maar je wilt hem dan ook nooit meer kwijt ;)

• Leuk
Welkom!
De rest heeft je al voorzien van informatie ^_^