Hellooo peeps

STRIMIX

New Member
25 mrt 2025
4
0
Hallo,

Ik heb in assen mij eerste introductie gehad in een pot airsoft. ik heb daar geschoten met een novritsch ssr4(m4) en dat vond ik zeer leuk. Nu wil ik zelf ook gaan starten met de aanschaf van een *Replica.

Ik heb alleen echt geen idee wat ik moet. Ik zie op youtube van alles wat elkaar tegen spreekt en op google net zo. De een zegt dit merk en de anders zegt weer nee niet doen!

Kan iemand mij helpen? Ik zou graag een replica willen hebben wat gewoon goed recht schiet, iets waar genoeg onderdelen voor zijn en eventueel upgrades. Ik wil namelijk niet dat ik een replica haal en dat schiet gewoon niet zo goed. Wil het gelijk goed hebben.

Ik zou wel graag een m4 platform willen aangezien daar toch wel enorm veel support voor is met accessoires etc
Max bedrag van wellicht iets van 300/350 om te beginnen.

HELP!

Laatst bewerkt:
Hallo en welkom, laat ik starten met het advies om het een replica te noemen. Het is speelgoed en niet een echt wapen. verder zijn de merken.. G&G, Specna arms, CYMA, goede merken om mee te starten. En in de toekomt kan je altijd wat kopen wat meer kost en voor vragen mag je gerust een DM (prive bericht) sturen

482357891_1182962267166450_3456973933096052074_n-jpg.4448

Bijlagen

• 482357891_1182962267166450_3456973933096052074_n.jpg
    482357891_1182962267166450_3456973933096052074_n.jpg
    754,2 KB · Weergaven: 30
Hoi!

Welkom op het forum hier. En idd wij gebruiken de term replica. Is er nergens een airsoft winkel in de buurt? Dat is het meest makkelijkste denk ik ook met garantie en je kan de replicas proberen en direct zien of je het wat vind.

En het merk Cyma is idd een goede om mee te starten. Voor €350 zul je zeker iets leuks kunnen vinden.

Je kan ook bij taiwangun eens kijken of je wat leuks vind en dan altijd op YouTube reviews kijken en of hier vragen of het wat is.

Maar je kan jammer genoeg altijd een miskoop hebben 🫣 maar daar moet je dan maar niet van uitgaan 😅

Mijn zoon heeft een Arcturus M4 PDW zeer tevreden mee.

Hoi, en welkom.

Je budget is, mits dit alleen puur voor de replica is, best prima. Houd er wel rekening mee dat je meestal dan nog niet klaar bent.

Een AEG heeft nu eenmaal een accu nodig. En die moet je ook kunnen opladen. En als het een Lipo is, dan is vaak een lipo-safety bag wel zo prettig.

Plus, vaak wil je voor je replica ook graag nog extra magazijnen. En een red-dot, misschien? Dingen om rekening mee te houden.

Ik raad vaak de M4's van Cyma Platinum aan om mee te starten. Een lengte van 10" is voor de meeste mensen ideaal voor zowel binnen- als buitenlocaties. Persoonlijk het meeste fan van deze replica, gezien hij officiele licenties heeft, wordt geleverd met een 190 rnd midcap magazijn en net onder de €300,- zit.

Mocht je online kopen wat lastig vinden, kun je altijd bij Airsoftwinkels in NL gaan kijken. Enigsinds in de buurt van Assen zit bijvoorbeeld Krale in Staphorst.

Vergeet verder niet ook o.a. te kijken naar goede schoenen en een goede airsoftbril. Net zo belangrijk als een goede replica!

Mocht dit alsnog lastig zijn, mag je altijd een DM sturen voor wat meer persoonlijk overleg.

Hoi, en welkom.

Je budget is, mits dit alleen puur voor de replica is, best prima. Houd er wel rekening mee dat je meestal dan nog niet klaar bent.

Een AEG heeft nu eenmaal een accu nodig. En die moet je ook kunnen opladen. En als het een Lipo is, dan is vaak een lipo-safety bag wel zo prettig.

Plus, vaak wil je voor je replica ook graag nog extra magazijnen. En een red-dot, misschien? Dingen om rekening mee te houden.

Ik raad vaak de M4's van Cyma Platinum aan om mee te starten. Een lengte van 10" is voor de meeste mensen ideaal voor zowel binnen- als buitenlocaties. Persoonlijk het meeste fan van deze replica, gezien hij officiele licenties heeft, wordt geleverd met een 190 rnd midcap magazijn en net onder de €300,- zit.

Mocht je online kopen wat lastig vinden, kun je altijd bij Airsoftwinkels in NL gaan kijken. Enigsinds in de buurt van Assen zit bijvoorbeeld Krale in Staphorst.

Vergeet verder niet ook o.a. te kijken naar goede schoenen en een goede airsoftbril. Net zo belangrijk als een goede replica!

Mocht dit alsnog lastig zijn, mag je altijd een DM sturen voor wat meer persoonlijk overleg.
Ik heb een lipo lader, ik heb een kluis voor lipo's ik heb namelijk als andere hobby bestuurbare auto's dus ik heb beste bakstenen van lipo's in huis. Dus ik ben bekend met de lipo bewaring lading etc. Ik heb basis gear gekocht waar ik mee kan spelen en dat kan ik later altijd uitbreiden.
Ook heb ik al een red dot sight, eentje die ik al gebruikt heb op de replica van mijn maat.

Schiet die een beetje mooie afstand dan en recht?

Ik heb een lipo lader, ik heb een kluis voor lipo's ik heb namelijk als andere hobby bestuurbare auto's dus ik heb beste bakstenen van lipo's in huis. Dus ik ben bekend met de lipo bewaring lading etc. Ik heb basis gear gekocht waar ik mee kan spelen en dat kan ik later altijd uitbreiden.
Ook heb ik al een red dot sight, eentje die ik al gebruikt heb op de replica van mijn maat.

Schiet die een beetje mooie afstand dan en recht?
Dat je alles voor lipo's in huis hebt, scheelt alweer een flink stuk. 🙂

Recht en ver schieten is altijd een beetje subjectief. Alle Cyma Platinium replica's schieten gelukkig qua range ongeveer hetzelfde, omdat de hop-up buckings en inner barrels ongeveer hetzelfde zijn.

Ik heb dit filmpje gevonden van een ander model, de MK18 van Cyma Platinium. Geeft denk ik het meest duidelijk beeld van de te verwachte prestaties.

Zorg er trouwens wel voor dat als je replica"s wil bestellen, dat je lid bent van een airsoft vereniging in NL. Ik haalde dit namelijk niet uit je voorstelpost, dus even ter dubbelcheck. :)

Welkom op het forum strimix.

ICS schijnt ook een betrouwbaar merk te zijn, mijn huidige "main" is van ICS en die bevalt tot nu toe goed.

Krale is inderdaad een fijne winkel om te gaan shoppen.

Wat betreft accesoires, is ali expres ook wel interessant. Dot kijkers, zaklampjes, tracers, maar ook pouches e.d. vind je daar.

Dat je alles voor lipo's in huis hebt, scheelt alweer een flink stuk. 🙂

Recht en ver schieten is altijd een beetje subjectief. Alle Cyma Platinium replica's schieten gelukkig qua range ongeveer hetzelfde, omdat de hop-up buckings en inner barrels ongeveer hetzelfde zijn.

Ik heb dit filmpje gevonden van een ander model, de MK18 van Cyma Platinium. Geeft denk ik het meest duidelijk beeld van de te verwachte prestaties.

Zorg er trouwens wel voor dat als je replica"s wil bestellen, dat je lid bent van een airsoft vereniging in NL. Ik haalde dit namelijk niet uit je voorstelpost, dus even ter dubbelcheck. :)
Ja ik ben ermee bekend, ik ga lid worden van de NABV. Mijn maat wil in eerste instantie wel alvast het spul bestellen op zijn naam en dan bewaren tot ik mijn pas heb. Dit zodat als ik nog mee wil voor ik alles rond heb altijd als introducee mee kan met het spul wat ik zelf heb betaald.

Bedankt voor de info!

Hoi, en welkom.

is een tune up service nodig? ik zie dat staan op die link van de replica. En is de standaard 380 fps de goeie?

is een tune up service nodig? ik zie dat staan op die link van de replica. En is de standaard 380 fps de goeie?
je mag in nl toch niet boven de 1.2 joule met 0.30 bb's en als iemand die start raad ik een DMR of sniper af

dus NEE hou hem lekker hoe hij is speel er wat mee en dan kan je altijd zelf wat upgrades kopen

Tune up service heb ik nooit nodig gehad en nooit gebruikt.

Je zou hrt beste voor het gemak de medium versie kunnen kiezen van 330 FPS. Dit is in de NL limieten ongeveer 1,0 joule met 0.30 bb's.

Je komt dan altijd door de joule meting heen.