Hellup, ASCU v2 Gen3+ en Prometheus springs

Tweeq

Member
13 aug 2014
10
3
Trophies
2
Volgens mij ben ik de enige met deze mosfet maar ik kan allicht hier een postje achterlaten.
Zoals gezegd ben ik druk bezig geweest met het installeren met deze mosfet en heb ook een nieuwe torque motor besteld Lonex A2.
Op een of andere manier heb ik af en toe last van double feeds. Heb al 100x mijn AA uitelkaar gehaald maar ik krijg het euvel niet gevonden. Ik zal niet beweren dat het aan de mosfet ligt echter is het probleem wel ontstaan na de installatie.
De mosfet kan zonder Anti Reversal geinstalleerd worden als de motor genoeg torque heeft. Je zou zeggen met een Lonex A2 geen probleem. Ik moet nogmaals de AR installeren en kijken of dit het oplost maar ik ben bang van niet.
Heb de hopup al nagekeken en deze is zo goed als lucht dicht en heeft altijd goed gewerkt. De nozzle lijkt ook volledige slagen te maken echter stond hij wel altijd een beetje naar achter met de AR geplaatst.
Mijn vraag dan ook,..... iemand nog ideeen om na te kijken?
Alle raad is welkom!! aangezien ik het spoor bijster ben.
Last but not least,
Ik had een Prometheus Ms100 spring geinstalleerd die 328 FPS schoot, gezien het feit dat ik met .25 BB's wil schieten heb ik er een MS110 ingeslingerd en een Prom barrel 6.03 Steel. Met andere woorden, meer ruimte voor de lucht en de barrel = minder druk/fps.
Nu na het testen pompt hij er tot mijn verbazing 400 FPS uit, en ik ben niet van plan om er een DMR van te maken. Iemand anders bekend met dit soort grote verschillen tussen een 100 en 110?
Alvast bedankt
Greetz, Tweeq - out

Hey Tweeq, met het feedings probleem kan ik je zo niet helpen... Maar met het FPS probleem wel

Last but not least,
Ik had een Prometheus Ms100 spring geinstalleerd die 328 FPS schoot, gezien het feit dat ik met .25 BB's wil schieten heb ik er een MS110 ingeslingerd en een Prom barrel 6.03 Steel. Met andere woorden, meer ruimte voor de lucht en de barrel = minder druk/fps.
Nu na het testen pompt hij er tot mijn verbazing 400 FPS uit, en ik ben niet van plan om er een DMR van te maken. Iemand anders bekend met dit soort grote verschillen tussen een 100 en 110?
Ik geef je gelijk dat je met een M100 veer van 328 FPS  niet ineens naar 400 FPS gaat door een M110 veer te plaatsen..
Echter, je maakt de fout door twee onderdelen tegelijk te vervangen welke je FPS beïnvloeden.

Daarbij begrijp ik  het volgende zinnetje niet.
"een Prom barrel 6.03 Steel. Met andere woorden, meer ruimte voor de lucht en de barrel = minder druk/fps."
Beter gezegd zoals ik het lees, zeg jij dat je door een barrel van 6.03 mm je meer ruimte hebt voor lucht om te ontsnappen, waardoor je druk verliest... (dan ga ik er vanuit dat je van een 6.08 mm komt.. Maar dat kan ik niet uit jouw post opmaken.) Terwijl juist het tegenover gestelde waar is... 
Even een voorbeeld:
Als jij je tuinslang aansluit op een kraan, welke je half open set (6.08 mm). Dan kom je misschien een meter ver met die straal....  Doe jij je duim op het uiteinde (6.03 mm)... Dan moet de zelfde hoeveelheid water, door een kleinere opening, en bouwt er achter je duim meer druk op, waardoor je in eens 5 meter ver komt....
Dit zelfde gebeurd, er als je van een 6.08 mm barrel, naar een 6.03 mm barrel gaat... Daarom wordt er ook altijd gezegd, dat als je van een 6.08 mm barrel, naar een 6.03 mm barrel gaat. Je FPS er +/- 25 tot 35 FPS op vooruit gaat.    Dit gaat dus ook op voor jouw geval.. + 30 FPS voor je veer (M100 naar M110 is 10 m/s   x 3,6 =  36 PS) . En +/- 30 FPS voor je barrel.
De oplossing voor dit probleem is dan ook om 1 van de twee onderdelen er uit te halen. De barrel is het makkelijkste om te demonteren, en zo te testen of je FPS ook weer terug zakt... Maar omdat het een precision barrel betreft. Wil je dus uiteindelijk je M100 spring weer terug zetten.. En je barrel in de replica houden.. Een M100 spring is overigens ook beter voor je gearbox, want een M110 geeft ook weer meer kracht / stress op je gears.

Hoi Evil,

Tnx voor je duit in het zakkie echter kom ik van een black python madbul 6.01 mm af vandaar dat ik dat wilde compenseren met een 6.03 en prometheus is in mijn ogen the way to go aangezien de coating van de madbull gaat bladderen aan de binnenkant. 
 Daarnaast bedoel ik niet zozeer lucht die ontsnapt maar er kan meer lucht in voordat de barrel vol lucht zit, even plat gezegd. Een dikkere tuinslang kan meer water in zich hebben ;) 

Qua stress op de gb ben ik niet heem bang met mn nieuwe siegetec gears en een lange shim sessie achter de rug. 

Wat ik iig ga doen is mn ms100 terugplaatsen aangezien ik nooit 40 fps ga zakken na het inslijten van mijn veer. 
Keep the comments going please ill keep searching meanwhile. 
Gtz Tweeq out

Posted from iphone

Dan kan ik alleen nog maar verzinnen dat je onbewust een grotere sprong in waarde van je veer hebt zitten.. (M90 ->  M110)? Of dat één van de veren een el cheapo is. En zijn opgegeven waarde niet haalt / overschrijd.

Ik weet dat de ene replica de andere niet is, en je afhankelijk bent van de airseal ect... Maar mijn ICS schiet nu ook met een Prom 6.03 en een M90 veer 345 FPS dus als ik daar een M110 in ga zetten, dan kom ik ook op de 400 FPS

Maar daar kom je vanzelf achter als je toch de veer gaat vervangen ;)

Hoi Allen,
Probleem gevonden, en gedeeltelijk opgelost,......
Double feeden is/was gerelateerd aan een, denk ik, te lange nozzle. Wel vreemd gezien mijn cylinderhead, tappet plate en nozzle en hopup allemaal van Prometheus zijn.
Door de "te" lange nozzle kon er niet een BB in op het ene moment tenzij ik iets wiebelde met de magazijnen en vervolgens maakte hij nog een slag en liet er dus nog eentje in de kamer gaan.
Dus wat heb ik gedaan,......
De nozzle stukje bij beetje gevijld totdat deze niet meer zichtbaar was in de hopup in de achterste stand. Hierdoor verbreek je ook de airseal ook lichtelijk en prompt zit ik nu op 360 FPS. 
Uiteraard is dit niet de juiste oplossing dus ik ga maar een nieuwe kortere nozzle en delayer chip bestellen en kijken of dat wat uitmaakt.
Ook met een kleine O-ring tussen de hopup en de outer barrel is dat probleem weer iets opgelost dus ik kan even vooruit maar het vijlen van een nozzle zit me niet echt lekker :P
RESULTAAT:
Rgbty3D.jpg