Help, ik ben nieuw

Runertje550

New Member
8 okt 2018
3
0
Trophies
4
Goedendag allen,

Ik wilde misschien met een vriend airsoften en ik zou er ook wel graag een hobby van willen maken, ik heb al veel research gedaan, ik weet wat ik moet doen om een legaal airsofter te worden al hoewel heb ik nog wel een aantal vraagjes;

-Welke sites raden jullie aan voor replica's en equipment?

-Als ik nog geen vergunning of iets heb, mag ik wel bij ergens een dagje meedoen met een huurkit?

-De matches die je altijd ziet in video's, worden die dagen georganiseerd door de locatie zelf, door deze groep of zijn dat privé evenementen?

-Als ik dit echt een hobby wil laten worden, lijkt het me vet om een G3A3 te hebben, maar ik vind alleen replica's op buitenlandse sites, hoe weet ik of die legit zijn/of de replica voldoet aan de eisen?

-Enige tips voor een groentje? :)

Heel erg bedankt alvast en ik verheug me erop om een deel te zijn met de Nederlandse airsoft community!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Allereerst spreken we hier niet over wapens maar over replica's, dit om verwarring te voorkomen aangezien ze er wel 1:1 op lijken. En zonder NABV pas mag je 6x per jaar als introducé airsoften, vaak kun je jezelf gewoon aanmelden bij een veld en dan gebruik maken van een huurkit. Verder kun je die winkels door Google.com halen en kijken wat voor reviews ze krijgen, Ben zelf erg te spreken over gunfire en met mij vele anderen. Neem ook een kijkje in maffo's beginnershandleiding, de naam zegt het eigenlijk al ;P
En als laatste, voorstellen in de voorstelsectie wordt ook wel gewaardeerd :p
 
Allereerst spreken we hier niet over wapens maar over replica's, dit om verwarring te voorkomen aangezien ze er wel 1:1 op lijken. En zonder NABV pas mag je 6x per jaar als introducé airsoften, vaak kun je jezelf gewoon aanmelden bij een veld en dan gebruik maken van een huurkit. Verder kun je die winkels door Google.com halen en kijken wat voor reviews ze krijgen, Ben zelf erg te spreken over gunfire en met mij vele anderen. Neem ook een kijkje in maffo's beginnershandleiding, de naam zegt het eigenlijk al ;P
En als laatste, voorstellen in de voorstelsectie wordt ook wel gewaardeerd :p

Alright, zeer bedankt voor de informatie en dat zal ik zeker doen!
 
-Welke sites raden jullie aan voor wapens en equipment?

-Als ik nog geen vergunning of iets heb, mag ik wel bij ergens een dagje meedoen met een huurkit?

-De matches die je altijd ziet in video's, worden die dagen georganiseerd door de locatie zelf, door deze groep of zijn dat privé evenementen?

-Als ik dit echt een hobby wil laten worden, lijkt het me vet om een G3A3 te hebben, maar ik vind alleen replica's op buitenlandse sites, hoe weet ik of die legit zijn/of de replica voldoet aan de eisen?

-Enige tips voor een groentje?

- Zie mijn beginnershandleiding

- Zeker! Check wel voordat je ergens naartoe gaat of de locatie een huurkit aanbied.

- Bijna altijd door de locatie zelf, of een organisatie die op het veld skirms organiseerd. 95% (als ik mag gokken) van alle skirms in Nederland zijn openbaar.

- G3A3 moet je eigenlijk een LCT kopen. Dat is de beste versie op de markt op het moment.

Ik ben nog nooit tegengekomen dat een winkel neppe replica's verkoopt of dat ze goedkopere replica's als zijnde een duurdere replica verkopen. Er zijn heel veel prima keuzes om te winkelen, ik refereer (nogmaals :) ) naar mijn beginnershandleiding.

https://www.fire-support.co.uk/product/lct-lc-3a3-s-g3a3-black-aeg-airsoft-gun

https://gunfire.com/en/products/lc-3a3-w-carbine-replica-black-1152218710.html

https://www.airsoft-entrepot.fr/lct-lc-3a3-w-g3a3-od.html