Help: Lipo's branden door na connectie.

Imakittymeow

Well-Known Member
15 mrt 2017
192
158
Trophies
13
Hallo,

Vandaag was ik aan het spelen bij Balls and Arrows.

Laat in de middag, was ik aan het schieten en opeens deed mijn replica het niet meer. Ik keek eerst of mijn bb's niet op waren. Maar er kwam geen reactie, ook geen dryfire.

Opeens begon mijn replica te roken uit de stock als een malle! Heb de stock snel geopend en er kwam een zwaar rokende Lipo eruit, WOESH! Heb hem nog op tijd verwijderd voordat de boel de hens in ging.

De Lipo brandde/ontplofte niet, en heb ongeveer 2 uur gebruikt. Dus ging ervan uit dat het de LIPO aan het eind van zijn latijn was.

Ik ben toen terug gegaan naar de safety, de lipo afgegeven aan de organisatie (had de lipo meegenomen in mijn hesje). Dus ik heb mijn 2de Lipo gepakt die ik gebruikte in de ochtend. Ik ging bij de shooting range staan, en er kwam 1 bb uit, en weer geen reactie, opeens WOESH. Rook uit mijn stock, en de andere Lipo ook opgeblazen! Dat was dus einde van de dag voor mij.

Wat is het probleem? Is mijn bedrading naar de klote? De fuse? Alle internals? Moet ik alles gaan vervangen? Is het mijn connector? Wat kan de damage zijn? Moet ik sowieso de (dean)connectors opnieuw erop solderen? Heb ff snel gegoogled maar kon het niet zo snel vinden :O
 
De internals zijn gewoon stock gaat om TM hk416. Speel er nu een jaar mee, verder geen problemen mee gehad.
 
De internals zijn gewoon stock gaat om TM hk416. Speel er nu een jaar mee, verder geen problemen mee gehad.

Toch, gezien het feit dat je LiPo bijna direct doorbrand, is het bijna zeker dat je een sluiting heb. De (Fuse)Zekering, zal het niet zijn, die smelt door maar veroorzaakt niet zulke problemen.

Mogelijke daders:
- Slechte connectoren of slecht gesoldeerd;
- Slechte en/of beschadigde bedrading.
 
Ik vermoed dat je bij het sluiten van je buttstock je kabel tussen de rubberen pad en de plastic stok hebt gehad.
Dit heeft waarschijnlijk de kabels dusdanig gestript dat het koper bloot ligt.
Als dit bij beide kabels is gebeurd en deze komen tegen elkaar aan krijg je zulke problemen.
Maar als 1 van de kabels bloot ligt en contact maakt met metalen onderdelen in de replica kan dit ook het zelfde effect geven.
Dus check ff heel goed je kabels op beschadigingen.
 
∆∆∆ what ever be says.

Als er een zekering in zit, kan het trouwens niet je connector verbindingen zijn, anders had de zekering er wel uitgeklapt. Het zit dus na / achtra je zekering. Maar gezien de reactie van je lipo, is het zeker een sluiting.

Edit... Ik praat poep. Het moet juist VOOR de zekering zitten, anders was hij er uit geklapt.

De sluiting lijkt wel klein te zijn. Anders kun je geen enkel schot doen. Anders zijds, fikt de lipo pas door bij schieten, dus dan denk ik weer dat hij achter de trigger /Mosfet zit anders zou hij instantly door fikken. Bijzondere situatie dus.
 
Laatst bewerkt: