Het zoveelste LiPo topic, maar heb toch advies nodig

RamonDales

Well-Known Member
27 nov 2017
154
83
Trophies
10
Hallo,

Ik heb besloten om maar eens met lipo's te gaan spelen, nu heb ik deze gezien bij hobbyking:

https://hobbyking.com/en_us/turnigy-nano-tech-1200mah-2s-25-50c-lipo-airsoft-pack.html

Zijn dit goede Lipo's om in mijn specna arms SA-A04 te gebruiken? Of zijn er nog betere lipo's te krijgen op hobbyking rond deze prijsklasse?

Ik wil ook Lipo's meebestellen voor een vriend, hij heeft een G&G CM16 wild hog, zijn deze lipo's ook goed voor die replica?

Ik hoor graag jullie advies!
 
Bedankt voor de snelle reactie, dan ga ik deze bestellen! Mijn idee is om een lipo aan beide kanten van mijn crane stock te doen, zodat ik makkelijk kan switchen.
 
Nog 1 vraagje, is het beter om om te solderen van Tamiya naar bijvoorbeeld Deans of XT60? Wat zijn de voordelen, of is het zelfs veiliger? @Rebelattack
 
Laatst bewerkt:
Nog 1 vraagje, is het beter om om te solderen van Tamiya naar bijvoorbeeld Deans of XT60? Wat zijn de voordelen, of is het zelfs veiliger?

Ik heb zelf gekozen om alles naar Deans over te solderen. Ik heb ooit kortsluiting gehad in mijn Tamiya waardoor mijn EFCS doorgebrand was, en ik die voor 50 euro opnieuw kon kopen.... Deans vind ik veliger en sterker en daarom beter. Ik heb gehoord dat het ook de trigger response kan verbeteren maar dat zal niet heel veel schelen. Als je kan solderen zou ik alles naar Deans omsolderen. Ik raad wel aan om ook een verloopstukje mee te nemen. Wanneer je dan ooit een LIPO moet lenen kan je ook tamiya's gebruiken.

XT60 heb ik zelf alleen gebruikt in Drones, maar niet in airsoft. Volgensmij gebruikt @Sadiek XT60 connectors. Die zou je de verschillen kunnen vertellen :)
 
betere connectie, minder weerstand erover en kleiner. Ik heb de deans toen over geslagen en heb XT60 gepakt zonder een echt goede reden maar nu ik beide op de soldeerbank heb gehad vind ik XT60 qua solderen toch makkelijker en qua gebruik ook fijner, maar qua performance zijn beide iig veel beter als een Tamiya.
 
Klopt ik heb onlang voor 10 euro iets van 30 connectors gehaald. Krimpkouzen koop je ook op sites zoals Wish of Aliexpress voor 3 euro en dan krijg je een enorme set met allerlij maten.
 
Combatshop zit alleen bij mij om de hoek, dus haal ze daar wel. bedankt voor de hulp!
 
Heb je dan ook speciaal een lader nodig met Deans plugs?
 
Dat is niet nodig. Je kunt zelf de connector vervangen voor deans of xt60. Of je kunt een adapter maken/kopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Leon
Ik gebruik inderdaad ook de XT60 connectoren. Ik vind ze persoonlijk fijner kwa gebruik en solderen.