Hey airsofters!

Joeyd93

Member
21 jul 2016
17
7
Trophies
2
fijn dat je even kijkt wie zich hier voor stelt.

Ik ben Joey, een 24 jarige verwarmingsmonteur uit het altijd gezellige brabant (helmond om precies te zijn). Vorig jaar had ik al een account aangemaakt aangezien ik mijn vog aanvraag al klaar had liggen, en ik samen zou gaan airsoften met 2 vrienden. Helaas heb ik het toch niet doorgezet aangezien die 2 vrienden van me zijn afgehaakt i.v.m. het financiële plaatje. Eerst wist ik al zeker dat ik wilde gaan airsoften, maar om nou alles alleen te doen had ik ook geen zin in, dus vandaar dat ik het toen niet heb doorgezet. Aangezien ik sinds een maand of 3 weer aan het kijken ben en ik toch op veel plaatsen lees dat er best veel airsofters zijn die alleen begonnen zijn, heb ik besloten om het toch gewoon te gaan doen. En ik heb er nog meer zin in dan vorig jaar.

Nu heb ik echter mijn VOG aangevraagd en heb ik mezelf ook ingeschreven bij de NABV (de aanvraag loopt nog) en ga ik het ook doorzetten. ik heb al een replica op het oog, en heb al het een en het ander thuis gereed gemaakt, zoals een afsluitbare kast en wat kleren.

Dus hopelijk kan ik snel genoeg beginnen en zie ik een aantal van jullie vanzelf wel op het veld neem ik aan. Mijn intentie is wel om lid te worden van een "team" waar je dan vaker mee gaat skirmen e.d. maar dat laat ik allemaal nog aan de tijd over.

Groeten!

p.s: hoelang duurt het ongeveer voordat je de NABV pas binnen hebt zodra je je VOG op hebt gestuurd naar de NABV? het is niet dat ik ongeduldig ben, maar ik ben benieuwd wanneer ik ongeveer in gedachte moet houden te kunnen beginnen
 
  • Leuk
Waarderingen: Vladimir en WillemRT
Hallo @Joeyd93

Ten eerste welkom op dit forum en leuk dat je met deze geweldig sport gaat beginnen!

Ik ben zelf ook niet zo heel erg lang geleden begonnen met airsoften. (ook in mijn eentje) Waar ik toen mee ben begonnen is om me een keertje aan te melden bij een open skirm bij Balls and Arows. Dit beviel me toen zo goed dat ik een NABV pasje heb aangevraagd, dit duurde ongeveer 3 weken. Nadat ik mijn pas binnen had ben ik begonnen met verzamel van al mijn gear, en had me nog een paar aangemeld voor een open skirm. En nu ben ik zover dat ik zo'n beetje me gear compleet heb.
Wat ik je dus kan aanraden is om je een keer op te geven voor een skirm en is ervaart hoe zo'n dag is, en wat contacten op doet.

Als je het leuk lijkt kan ik je wel een keertje menemen naar een skirm zodat je de eerste keer tenminste niet alleen bent. ;)

Groet,
Steyn
 
Hey steyn,

Ik ben al eens op een open skirm geweest als introducé en dat beviel me super. Helaas is dat wel al een behoorlijk lange tijd geleden en een keer opfrissen/meedoen kan nooit kwaad toch? Ik kan zelf niet wachten tot ik mijn eigen gear heb, aangezien ik echt vaker zou willen gaan.
Maar als introducé ben je voor een hele dag ook al snel 80 euro kwijt (exclusief) reiskosten en daarom zou ik het zonde vinden om dat vaak te doen. Maar aangezien het bijna vakantie is kan dat geen kwaad natuurlijk!
 
Ik ben zelf ook alleen begonnen, en dat was best spannend. Nou ga ik je niet vertellen van "ah joh alleen is helemaal niet eng", wat ik zou aanraden is: vraag je pas aan, en neem 1 van je vrienden die zijn afgehaakt mee als introducee. Ja, dat betekent wel dat je minimaal een extra replica en een bril moet kopen. Maar dat hoeven echt niet de grootste kostenposten te zijn. Een reserve replica en bril zijn bijna altijd aan te raden. Een goede revision kan je bij een dump krijgen voor tussen de 15 en 20 euro. Voor een extra replica zou ik tweedehands kijken. Het zal je verassen hoe vaak je een degelijke beginners replica langs ziet komen met mags en een accu voor rond de 50 euro.

Hou het in het achterhoofd als mogelijk optie, want iedereen zou winnen. Je vrienden kunnen mee voor 1/4 tot de helft van de prijs van een huurtkit (als je zeg 10-20 euro vraagt) en jij hebt een reserve replica en bril.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joeyd93
Hey steyn,

Ik ben al eens op een open skirm geweest als introducé en dat beviel me super. Helaas is dat wel al een behoorlijk lange tijd geleden en een keer opfrissen/meedoen kan nooit kwaad toch? Ik kan zelf niet wachten tot ik mijn eigen gear heb, aangezien ik echt vaker zou willen gaan.
Maar als introducé ben je voor een hele dag ook al snel 80 euro kwijt (exclusief) reiskosten en daarom zou ik het zonde vinden om dat vaak te doen. Maar aangezien het bijna vakantie is kan dat geen kwaad natuurlijk!


Hey @Joeyd93 welkom in onze mooie sport, en mooi dat je toch doorzet ondanks dat je vrienden afhaken.
Ik ben ook alleen begonnen, vorig jaar in Ulicoten bij de introdag van ACN.
Voor een introdag ben je tussen 50 en 60 euro kwijt excl. je reiskosten. Maar of je nu wel of geen lid ben je reiskosten ben je sowieso kwijt dus moet je niet meerekenen.
Is een goede manier om goed kennis te maken met de sport. Wat wil je hoe wil je en wat wil je aan gear of wil je als rol. Klein beetje investeren om later grotere kosten (lees vervangen replica en outfit) te voorkomen.
 
Welkom!

En alleen beginnen is helemaal niet erg! Kijk eens op het forum bij de skirms en ga met de mensen mee die daar ook heen gaan. Via deze manier heb ik mijn huidig team leren kennen ;) Gaan regelmatig grote groepen via het forum ergens skirmen.

Wat voor replica heb je op het oog als ik vragen mag?
 
@bvdzeeuw

Zodra ik mijn NAVB pas heb, en ook een replica dan zal ik dat ook zeker gaan doen. Ik ben zelf best snel ergens op mikm gemak en ik gooi mezelf het liefste in het diepe.

Op het moment heb ik een umarex tavor 21 op het oog. Het bullpup platform spreekt me heel erg aan, en voornamelijk door de reviews die ik heb gezien/gelezen ben ik ervan overtuigd dat dit een goede all rounder is door de lange loop, maar compact design.
Alleen moet die wel nog even gedowngrade worden vanuit de doos, aangezien die rond de 425fps heeft met 0.2g BB.
Ben benieuwd of onderdelen daarvoor goed aan te komen zijn hier in nederland, aangezien ze de tar niet overal verkopen
 
@Wijnand

Zelf ga ik me gewoon in de voorste linie opstellen. Aangezien ik nog geen ervaring heb met callouts/tactieken, en ik deze wel graag wil meemaken, is dit denk ik toch het beste.
Wel tof om te lezen dat er kennelijk heel veel zijn begonnen na een introducédag.
 
@bvdzeeuw

Zodra ik mijn NAVB pas heb, en ook een replica dan zal ik dat ook zeker gaan doen. Ik ben zelf best snel ergens op mikm gemak en ik gooi mezelf het liefste in het diepe.

Op het moment heb ik een umarex tavor 21 op het oog. Het bullpup platform spreekt me heel erg aan, en voornamelijk door de reviews die ik heb gezien/gelezen ben ik ervan overtuigd dat dit een goede all rounder is door de lange loop, maar compact design.
Alleen moet die wel nog even gedowngrade worden vanuit de doos, aangezien die rond de 425fps heeft met 0.2g BB.
Ben benieuwd of onderdelen daarvoor goed aan te komen zijn hier in nederland, aangezien ze de tar niet overal verkopen

Down graden is het probleem niet, kwestie van een andere veer. Ik zou vooral kijken naar de upgrade mogelijkheden en spare parts. Aangezien dit niet een heel erg populair type replica is zou het zomaar kunnen zijn dat het spul lastig te vinden is ;)
 
Down graden is het probleem niet, kwestie van een andere veer. Ik zou vooral kijken naar de upgrade mogelijkheden en spare parts. Aangezien dit niet een heel erg populair type replica is zou het zomaar kunnen zijn dat het spul lastig te vinden is ;)

Precies daarom. Ze zeggen wel dat de internals van hoge kwaliteit staal is (gearbox) en de spring is idd zo vervangen aangezien het een quick change spring is (of iets wat op die naam lijkt)

Daarnaast vind ik hem gewoon supervet, wat ook niet heel onbelangrijk is ;)
Standaard is ook maar zo standaard toch? Al is een m4/m16 platform wel iets verstandigers voor het begin, maar goed.
Who dares, wins! Toch?
 
Welkom Joey

Ik heb afgelopen Zaterdag me pas ontvangen Maandag ging hij op de bus.
En ik heb gisteren me aeg binnen gekregen en gedowngrade is goed te doen hoor.
Youtube ernaast en gewoon doen.

See you on the field !
 
Het is wat engels lees voer maar misschien heb je er wat aan. Het schijnt dat de tavor een uniek hop up systeem heeft. En dat is nou net waar een groot deel van je range vandaan komt.

http://www.airsoftforum.com/board/topic/304591-umarex-tavor-21-elite-upgrade-questions/

Dit klinkt qua downgraden niet echt als iets heel positiefs dus. Vooral aangezien ik wel een hoge kwaliteit binnenwerk willen hebben.
Verder merk ik op dit forum ook dat eigenlijk niemand zo'n tavor blijkt te hebben op eem hele enkeling na. Misschien dat ik toch maar voor iets anders ga om te starten dan

@WillemRT ik hoop ook zo snel mogelijk mijn NABV pas te hebben zodat ik in mijn vakantie alles bij elkaar kan toveren en misschien zelfs al te gaan skirmen.
Takedowns zal ik vooral op het begin zeker met youtube doen idd.
Better safe than sorry
 
Welkom op het forum. Er zijn indeed niet veel mensen met een tavor. Wat op zich niet geeft want er zijn wel genoeg mensen die je willen helpen met upgrades en dergelijke..

Zelf heb ik wel de call gemaakt om een m4 platform te kiesen. Een wat goedkoper merk (specna arms) en nu de keuze gemaakt om, samen met iemand van hier, mn internals volledig te upgraden.

Groet Sven en hopelijk tot snel op het veld
 
Welkom op het forum! En natuurlijk veel plezier in de sport ^^
 
Dit klinkt qua downgraden niet echt als iets heel positiefs dus. Vooral aangezien ik wel een hoge kwaliteit binnenwerk willen hebben.
Verder merk ik op dit forum ook dat eigenlijk niemand zo'n tavor blijkt te hebben op eem hele enkeling na. Misschien dat ik toch maar voor iets anders ga om te starten dan

@WillemRT ik hoop ook zo snel mogelijk mijn NABV pas te hebben zodat ik in mijn vakantie alles bij elkaar kan toveren en misschien zelfs al te gaan skirmen.
Takedowns zal ik vooral op het begin zeker met youtube doen idd.
Better safe than sorry

Misschien een AUG een optie? Is ook een bullpup design. @Elmar_746 heeft er eentje...
 
Welkom op het forum Joey!

Mijn pas is ook aangevraagd, zit nog op me VOG te wachten.

Ik woon trouwens in Gennep, ongeveer 45 minuten van Helmond af.
Ik ken verders ook niemand, met uitzondering diegene die ik op het forum heb gesproken. Dus wie weet kunnen we in de toekomst wel samen de skirms afgaan ; )

Alvast heel veel plezier toegewenst!