Hi there Larcorba hier! ^^

Larcorba

New Member
17 mrt 2015
1
0
Trophies
1
Hi guys,


Nathan (Larcorba) hier, nu nog 17 maar alvast aan het kijken naar airsoft voor als ik zometeen 18 ben. 


Nu mijn mooie newbie vraag. Ik vroeg me af, hoe ziet een skirm er nu uit? Ik wil graag met wat mensen gaan spelen van een gaming community (Doubledutchdragons.com) en eigenlijk dan een team van ik en 3 vrienden. Kan dat of wordt je ingedeelt in een team? 


Gewoon een beetje hoe ziet de algemene skirm eruit?


Mvg,


Nathan
 
Je komt aan op de locatie, je meld je aan. Vervolgens ga je je gear en AA's klaarmaken en de FPS test doen. Daarna krijg je een korte uitleg over de regels van de locatie/organisatie. En dan worden de teams gevormd. Het ligt er een beetje aan hoeveel mensen er zijn aangemeld voor de skirm, gemiddeld ligt dat denk ik zo tussen de 15 en de 35. Dit wordt dan in 2 teams verdeeld en die gaan in verschillende scenarios tegen elkaar spelen.


Als je aangeeft dat je met een bepaald aantal mensen bij elkaar hoort dan is de kans ook groot dat je gewoon als groepje bij elkaar zit. Dus als je vervolgens gaat spelen, kun je nog altijd als groep van 4 opereren binnen het gehele team waarin je ingedeeld bent. Easypeasy... :D


 
 
Aaaah kijk dat is duidelijk thanks! :D Snapte het niet helemaal. Ik opereer graag binnen een groepje van 4 maar dat je dan met een grotere groep zit (als groepje van 4) is dan ofcourse nog leuker! 


Verder wil ik binnenkort eerst maar is introductie's gaan doen en met het oog op de toekomst, welke replicashop raden jullie aan? Ik wil sowieso niet meer dan 300 gaan uitgeven aan een wapen. Ook belangrijk AEG of gas?


Heb een boel vragen! ^^
 
op de toekomst, welke replicashop raden jullie aan? Ik wil sowieso niet meer dan 300 gaan uitgeven aan een wapen.

Waar schijnlijk weet je het al, want je zegt het al een keer goed, maar het slipt er toch nog een keer door......       Wapens hebben we hier niet :) we noemen het een apparaat of een replica in deze sport...


Als shop raad ik Unit13 aan. Of als je wat centjes wil besparen en service je niet zo veel uit maakt, onze vrienden uit Polen gunfire.pl of taiwangun.com


Voor de vraag AEG of gas, raad ik je aan het volgende even door te lezen:


http://www.airsoftclubnederland.nl/airsoft-replica-gas-of-elektrisch-de-voor-en-nadelen-van-beide-platformen/


Ik zou voor een AEG gaan, omdat deze minder onderhoud nodig hebben. De magazijnen niet zo duur zijn. En deze in alle weer typen werken.


 


 


 
 
Hi Nathan! 


Welkom op het forum. Leuk dat je al een groepje vrienden hebt om de sport mee te beginnen. Dan kunnen jullie dit samen ontdekken en leren. Leuk! 


Voor wat betreft het samen opereren klopt het allemaal wat er gezegd is. Al liggen de geschatte getallen wat aan de lage kant. Tenminste, de skirms waar ik heen ging zijn tussen de 150 en 75 personen. 


Wat ik je nog mee wil geven als het eenmaal zo ver is, ook al werk je samen met je vriendengroep van 4 mensen, laat andere groepen weten wat jullie aan het doen zijn. Zo voorkom je dat team rood, bestaat uit allemaal kleine eilandjes. 
 
Voor wat betreft het samen opereren klopt het allemaal wat er gezegd is. Al liggen de geschatte getallen wat aan de lage kant. Tenminste, de skirms waar ik heen ging zijn tussen de 150 en 75 personen. 

Sorry my bad, had wat specifieker moeten zijn, want mijn ervaringen zijn het meest op CQB locaties gebaseerd dus vandaar het "lagere" aantal mensen. Maar buiten heb je inderdaad wat plek voor meer mensen :D