Dat is een flink prijsverschil met de G36 K versie die Kotte-Zeller verkopen (de link die de persoon voor je had geplaatst). Zijn de internals daarvan dan weer nog beter? Of zit het prijsverschil in wat anders?
Ik kan me bijna niet voorstellen dat je een goede replica rond de €100 kan vinden. Zijn die niet veel duurder?
Je mag er inderdaad van uitgaan dat een goedkope "Goede" primary (= geweer) ongeveer begint bij €150 à €200, daaronder zou ik laten liggen, tenzij je iets wilt hebben dat snel kapot mag gaan.
Ok, eerste antwoord is: its complicated.
Tweede antwoord is: Nee, een goedkope replica is niet perse een slechte replica. Er zijn alleen veel meer slechte goedkope replica's, dan duurdere.
Het prijsverschil met die van Kotte Zeller zit erin dat deze uit Duitsland komt en daardoor een stuk duurder is. Dat komt doordat alle replica's bij hen moeten worden ''gekeurd'' en moeten worden gemarkeerd als ze meer dan 0,5 Joule schieten. Dat betekend dat Duitsland een eigen markt is, waar bovendien dus voor elke replica een extra handeling moet worden gedaan (niet de keuring, maar wel het markeren). Dat betekend: hogere prijzen.
Plus die va K&Z is een ares als ik het goed heb en dat is een duurder merk (en echt niet perse beter dan Cyma).
Staar je niet blind op prijs, er is geen magische grens waar replica's ineens goed worden. Duurder is niet perse beter en ik denk dat Cyma dat telkens weer bewijst.
Cyma is een budget merk, maar in tegenstelling tot veel andere budgetmerken die vooral kopiëren en verder niks, is Cyma echt ook aan het innoveren. Naast eigen ontwerpen zie je ook dat Cyma steeds meer 'preupgraded' replica's op de markt brengt. Zoals die Cyma cm.011 die ik heb gelinkt. Dit zijn echt value voor money replica's, precies waar Cyma eigenlijk altijd al sterk in was. Maar waar je eerst toch echt ook zelf aan de slag moest met hun replica's, doen ze het dus nu steeds meer voor je.
13.1 Gears (schieten sneller), full steel piston rack (gaat langer mee), high torque motor (schiet sneller), dat zijn allemaal heel mooie upgrades die er nu al gewoon inzitten. En dat allemaal voor maar 110 euro.
Ik zou het zeker als optie overwegen.