Hoe betrouwbaar is een 1 sjoule spring

Valmijaan

Well-Known Member
7 sep 2016
433
167
Trophies
14
Hey allen,

Ik heb nou onlangs mijn eerste replica mogen aanschaffen :)
Ben er super blij mee goede keuze, maar nu wil ik graag dus mijn eerste skrim spelen met mijn eigen replica en gear naartuurlijk.
Volgens de leverancier uit Italië zit er dus een 1 sjoule veer in, ze geven aan dat het ongeveer 340 fps moet zijn.
Bij iemand langs om een chrono te doen is ook lastig voor mij Want ik zit momenteel met geen vervoer.
dus kan alleen met openbaar vervoer wat het wat lastiger maakt.
Wat zeggen jullie? Gewoon gaan met die banaan of toch even beter proberen een chrono te regelen van te voren.

Het betreft trouwens een Vfc mk16-l mod 0 weet niet of die info echt helpt.

Ik zou voor de zekerheid toch eerst ergens een chrono testje doen.

Niks is lulliger dan dat je daar staat en het blijkt dat er toch stiekem een zwaardere spring in zit.

Naar mijn weten schieten de meeste VFC replicas niet zo hard. Echter zou ik de gok niet durven nemen als er geen vrienden / back-up apparaten meegaan.

Mijn eerste skirm was bij B&A met mijn M4.
En inderdaad schoot hij net 10 fps te veel.:rolleyes:
Balen,hele dag met mijn side-arm moeten spelen.:confused:
Als je de mogelijkheid hebt toch maar ff chrono'en als ik jou was.
Scheelt je een hoop ergernis.o_O

Ok dus beter eerst chrono.... Word dit weekend dus ook nog nie spelen.

@Eviltwin-NL ja al gekeken dichtse bij voor mij Veghel of Utrecht.
Zit nog even in afwachting van mijn lipo accu's zal daarna eens kijke of ik wat vervoer kan regelen ;)

Naar mijn weten schieten de meeste VFC replicas niet zo hard. Echter zou ik de gok niet durven nemen als er geen vrienden / back-up apparaten meegaan.
VFC zit altijd op het randje, ze zeggen 340, maar die van mij schoot 370 uit doos en 359 na dat de veer een beetje ingewerkt was =, dus probeer je replica als je kans hebt in je achtertuin of woonkamer wat in te schieten, ik had meen ik iets van 150-200 bb's er doorheen gehaald voordat ie zakte.

EDIT: ik heb trouwens een VFC HK416, dus zelfde internals als die van jouw als ik het me niet vergis.

Dat is niet helemaal waar.. De VFC M27 schoot standaard een spectaculaire 280 fps ;) misschien is het afhankelijk per type of import versie. De verschillen maken ook niet uit, maar nu word voor valmijaan gelijk duidelijk wat het risico is van een gegokte FPS . ;)