Hoe makkelijk upgrade je een replica?

Roelof

Member
19 jul 2014
13
0
Trophies
1
Hallo allemaal,
Ik heb mezelf al bijna overtuigt om de HK416 aan te schaffen bij hes van zweeden. Hij heeft van zichzelf ongeveer 320-330 FPS. Maar ik wil graag een .25 BB gebruiken en dan kom je net onder de 300 FPS. Dus ik wil hem dan graag opvoeren dat ik weer terug kom bij de 340 FPS. Wat kan ik dit het beste doen?
Alvast bedankt!

Een andere veer erin , ik zie alleen het nut er niet zo van in.Wat wil je ermee bereiken?Daarbij als je hem gaat "opvoeren" dan heb je ook kans dat je met .20 boven de 360 uitkomt en dan mag je niet meedoen.bij een organisatie word officieel altijd met .20 gemeten.

Wat ik zou doen, ga er eerst eens mee skirmen. Dan weet je exact wat je ermee kunt.
Hierna kun je eventueel een andere (zelfde lengte) tight bore 6.03 barel van goede kwaliteit erin stoppen. Hierdoor gaat je accuraatheid en groepering omhoog. Bijkomend voordeel: je FPS wellicht ook iets.
Over het algemeen is 320/330 met .20 prima. <span style="line-height: 1.7em;">Ik schiet zelf ook deze FPS met de G&G en ik ga niet meer mn best doen om perse de 340/350 te halen, het risico dat je over de 360 gaat is reel en dus niet verstandig.</span>

Hey Molok, Ik ga er van uit dat dit een HK416 van VFC/ umarex is?
Ik ga er vanuit dat deze net als hun M27 standaard al een tight bore er in hebben zitten.
De M27van mijn broer schiet ook niet bezonder hard.
Volgens mij 280 fps met .25 maar deze doet nauwelijks onder voor mijn L85 die met .25 bbs zo rond de 310 fps schiet.
VFC/ umarex heeft zijn zaken aardig op orde met hun high end AA`s.
Zou als eerder aangegeven zou ik eerst eens gaan skirmen met deze replica en waarschijnlijk zul je dik tevreden zijn over het bereik.
Greetings

@Sander Zoals ik het begrijp als je fps hoger is is het bereik van je bb ook hoger. En als ik er een betere veer in zou zetten en ik zou nog over de 360 fps komen kan ik toch gewoon switchen naar een .28 bb om te compenseren? Ik weet het niet zeker of dat ook altijd klopt. Ik ben nog erg nieuw tot airsoft, en deze post is meer iets voor de toekomst.
Ik had ook deze reliplica: http://gunfire.pl/product-eng-1152202939-H-MK20-MOD-0-SSR-carbine-replica.html op het hoog maar hij is denk ik iets te lomp voor een en je zou hier sowieso met een .28 bb of hoger moeten werken wil je legaal airsoften.

Er wordt in principe altijd gemeten met 0.2gr. Met die bb's mag ie niet boven de 360 uitkomen. Als je dus 360 met 0.28 schiet dan schiet ie te hard.

In de praktijk merk ik echter wel dat op de diverse velden niet echt wordt gekeken naar gewicht van bb's. Daarbij moet ik wel opmerken dat ik met Tokyo Marui replica's speel en die sowieso niet boven de 300fps met 0.2gr uitkomen.

Ik zou er echter niet op gokken en altijd je replica met 0.2 op 360fps afstellen.

Ik zou eerst lekker spelen en dan ervaren wat je nu exact mist. Vraag aan één van de andere spelers of je een keertje met hun replica mag schieten, dan heb je vergelijking.
Naar mijn mening is het aller belangrijkste in Airsoft, accuraatheid en afstand. Voor CQB zal de Rate Of Fire ook meespelen.
Voor extra range en accuraatheid heb je nodig:- Een ERG goede tight bore of wide bore inner barel.- Een ERG goede hopup unit + bucking en nub. (wellicht zelfs Flat-hop of R-Hop.- Een ERG goed luchtdicht systeem. Hopup, cylinder,piston, nozzle,enzovoorts.
Dit zorgt er tevens ook voor dat je FPS omhoog gaat. Wellicht zit je hiermee zomaar aan de 350 met .20
Persoonlijk zou ik bovenstaande eerste upgraden, mocht je dit nodig achten, dan er direct een andere veer in te steken.
Wil je hierna namelijk alsnog bovenstaande doen, kun je er donder op zeggen dat je de 360 FPS voorbij gaat met .20 en dan moet je je oude veer weer terug plaatsen (zonde!)
Just my 2 cents. Hopelijk heb je er wat aan :)
Zie ook hier: http://www.ebay.com/gds/How-to-Increase-the-Range-and-Accuracy-of-Your-Airsoft-Gun-/10000000178075787/g.html

@Molok
Het is inderdaad zo wat Jackal zegt dat officieel met .20 gemeten word , kom je daarmee boven de 360 dan word hij afgekeurd ook al zeg jij dat je er .80 in stopt dat maakt niet uit .20 geeft de doorslag.
Dat er op sommige velden niet echt streng naar gekeken word is inderdaad zo. maar is toevallig de NABV aanwezig dan heb je kans dat je linea recta naar huis word gestuurd omdat je met .20 te hard schoot.
Hogere FPS en bereik gaan een heel klein beetje samen , ik denk dat die 20 fps die je wil winnen je hooguit 1 a 2 meter opleveren.Mijn advies is om je hop-up goed af te stellen en eventueel te modden, dan kun je winsten van 15 tot 30 meter mee halen.

Om het verhaal van de andere aan te vullen:

Je replica kracht wordt gemeten in Joule, uit mijn hoofd ( correct me if im wrong! ) mag je 1,2 joule schieten met je standaard replica's ( dus geen bolt snipers of DMR's ). Dit komt neer op 360FPS met 0,20 BB. Een 0,25 BB zou dan 322.29 FPS mogen halen. 0.28 mag 304.54 fps. Dan heb je nog steeds 1,2 Joule. Let erop dat 1,2 echt de max is. meer is gewoon exit, en als je toch FPS doet met een zwaardere BB zullen de meeste spelers echt niet blij van je worden ;)

Dus ga voor die 1 joule, dat is safe.
calculeer hier:
http://www.gamepod.com/fps_calculator.php

@Sander Ah, op die fiets. Heel goed kom te weten. Dus je kan best onder de 300 zitten en toch een goeie range hebben?

De meeste chrono's geven zowel joule als fps weer, omdat er altijd met.. 20 word getest kun je net zo goed naar de fps kijken. Ja molok je kan best onder de 300 zitten en een goede range hebben. Zo zijn de meeste Tokyo marui AA's rond de 280fps en toch een goede range, omdat de internals gewoon goed zijn.

Als je een goed bereik wilt hebben moet je eens dit doorlezen : http://www.airsoftsniperforum.com/43-longrange-aegs/892-holy-grail-building-your-dmr-aeg.html

Dit laat wel goed zien waar een goed bereik allemaal van afhankelijk is en wat je allemaal kan doen. 

Laat het joule verhaal alsjeblieft achterwege. Dat wordt nergens in Nederland gebruikt (zelfs in de regels van de NABV niet).

Bij de fps test dien je te testen met 0.20gr bb's. Bij deze test moet je 360 fps of minder schieten. Dit is de fps-limiet voor de buks die jij op het oog hebt. (Over de limieten van de dmr en bolt-action gaan we het nu maar even niet hebben. Let wel: een organisatie kan/mag een lagere limiet eisen. Op dit moment ken ik echter maar 1 terrein waarbij dat gedaan wordt.

Verder wil je dat je buks consistent schiet, dit bereik je met een goede gearbox. Daar naast wil je uiteraard ook ver schieten, dit bereik je weer met een combinatie van goede hop up unit, goed hop up rubber + nub en een kwaliteits barrel.

Hoe ver je uiteindelijk trefzeker bent hangt van bovenstaande af in combinatie met een goede bb. Welke die laatste is kan per set up verschillen en is dus een kwestie van proberen.

Mijn buks haalt bijvoorbeeld het beste resultaat met 0.28 green devil.

Laat het joule verhaal alsjeblieft achterwege. Dat wordt nergens in Nederland gebruikt (zelfs in de regels van de NABV niet).

Bij de fps test dien je te testen met 0.20gr bb's. Bij deze test moet je 360 fps of minder schieten. Dit is de fps-limiet voor de buks die jij op het oog hebt. (Over de limieten van de dmr en bolt-action gaan we het nu maar even niet hebben. Let wel: een organisatie kan/mag een lagere limiet eisen. Op dit moment ken ik echter maar 1 terrein waarbij dat gedaan wordt.

Verder wil je dat je buks consistent schiet, dit bereik je met een goede gearbox. Daar naast wil je uiteraard ook ver schieten, dit bereik je weer met een combinatie van goede hop up unit, goed hop up rubber + nub en een kwaliteits barrel.

Hoe ver je uiteindelijk trefzeker bent hangt van bovenstaande af in combinatie met een goede bb. Welke die laatste is kan per set up verschillen en is dus een kwestie van proberen.

Mijn buks haalt bijvoorbeeld het beste resultaat met 0.28 green devil.

Het is voor sommige misschien leuke achtergrond informatie, waarbij belangrijk is dat het maximale in nederland toegestaan 3,5 Joule is voor wanneer je alleen aan kaart schieten of IAPS wilt doen. Joule is namelijk de eenheid voor de energie van je replica, en daaruit voorvloeiend komt het limiet van 360 FPS met 0,20,

De limiet volgens de wet is 615,nogiets fps. Voor IAPS geldt een limiet van 500 fps @ 0.20gr BB.

De limiet van 360 fps is gewoon overgenomen omdat dat in België de gangbare fps was/is (paar jaar daarvoor was het nog 350 fps)

Er wordt met fps gemeten dus om het simpel te houden laat de joule maar weg. Zo als hij al zei is hij heel nieuw in het airsoft. Dus maakje het alleen maar moelijker voor @Molok.