Hoe zien jullie ACN?

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de rest. Hier gekomen op zoek naar info over airsoft en blijven hangen voor de sfeer.

Een hoop mensen online leren kennen, en offline een paar ontmoet. Sommige kan ik zelfs vrienden noemen.

Helaas de laatste tijd niet veel tijd om te reageren, druk druk druk. Online dingen maar ook airsoftgerelateerde offline plannen. Maar dat komt nog wel. Maar ik kom hier nog regelmatig lurken en inspiratie opdoen. En als het echt interessant is krijg ik het via de app wel door.

@Jan, @Sander en de andere ACN bedankt voor het forum en het modereren, en de overige forumleden bedankt voor de sfeer en info.
 
Voor mij geld hetzelfde als voor de meeste hier. Was als startend airsofter opzoek naar meer info en dan, was mijn ervaring, kom je al snel hier terecht.

Wat ik tof vind is de kleinschaligheid van het forum tov andere fora. De gezelligheid en de altijd aanwezige vriendelijke helpende hand bij vragen. Helaas nog niet aan toe gekomen om meer als 1 keer met een clubje van het forum te gaan skirmen, dus daar zit aan mijn kant nog ruimte voor verbetering in :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Vladimir en Jan
Toen ik mij begon te verdiepen in het fenomeen airsoft was eigenlijk 1 van de eerste kanalen die ik tegenkwam op YouTube (filmpjes kijken is toch makkelijk als lezen :p) ACN eigenlijk gelijk alle filmpjes gekeken en toen toch maar begonnen aan het lezen (forum). Zoals iedereen al aangeeft heerst er een ontspannen sfeer en is iedereen bereid om iedereen daar waar mogelijk te helpen en dat is, helemaal in het begin, wel super relaxed!

Verder heb ik ooit een mooie skirm mogen meemaken op Ulicoten waarbij ik mee ging met het team van Com-Bat. Eenmaal op locatie werd iedereen ingedeeld in teams, waarbij wij bij o.a. het ACN en W.A.S. team zaten. Al snel bleek de verdeling totaal uit balans en hebben we, toen nog bij Critical Hit, voorgesteld om het ACN, W.A.S. en Com-Bat team tegen de rest te laten spelen. Ondanks dat we zwaar in de minderheid waren hebben we uiteindelijk alsnog makkelijk gewonnen door goede communicatie en teams die op elkaar ingespeeld zijn. Denk dat dit tot nu toe een van mijn gaafste skirms is geweest!

Keep up the good job!

Groet,
Peter
 
Allen bedankt voor jullie reacties en feedback.
Ik kan het helemaal begrijpen dat de ACN leden nogal weinig op het forum lijken te zitten.
Zoals Maarten al aangaf kunnen de ACN leden op een leden-only gedeelte van dit forum.
Ik betrap mij er ook wel eens op dat ik daar iets actiever ben dan op het openbare forum.
Maar zoals Sander al aangaf, ook ik lees (bijna) alle berichten maar meng mijzelf vaak niet in discussies vanwege drukte of simpelweg doordat mijn argument al door een ander benoemd is.

Ik ben persoonlijk superblij met zoveel actieve bezoekers op dit forum en vooral als ik die mensen dan ook nog eens kan ontmoeten in het veld.
Ik zal mijzelf er wat vaker toe zetten om weer eens wat vaker mijn gezicht te laten zien op het openbare forum.

In ieder geval fijn dat iedereen dit forum nog steeds als vriendelijk, behulpzaam en leuk ervaart, zo was mijn eerste ervaring met ACN destijds ook, en blijkbaar nog steeds.

Nogmaals, allen bedankt daarvoor!
 
Acn is simpelweg de organisatie die het meest zichtbaar is in de nederlandse airsoft wereld, dankzij dit forum maar vooral dankzij een actief youtube kanaal. Ikzelf heb het helaas nooit mogen meemaken, maar de acn introductie skirms zijn naar mijn mening de plek om je eerste airsoft ervaring te hebben. Ik raad die dan ook iedere beginner aan die erover vraagt. Plus er is hier een hoop activiteit, dat is ook fijn.
enige wat mist is nog wat meer activiteit op het youtube kanaal, maar ik wed dat dat moeilijk is om te regelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Voor mij was dit forum ideaal bij mijn beslissing om wel of niet te gaan airsoften. Ik wist al dat ik de sport ansich heel leuk vond, maar de community is voor mij net zo belangrijk (misschien zelfs nog belangrijker).

Het ACN forum en de leden hierop hebben mij onwijs geholpen. Je kan overal met je vragen terecht zonder uit gelachen te worden omdat je iets niet weet (wat ik bij andere fora wel zag gebeuren bij mensen). Daarnaast vind ik het gaaf om te zien dat mensen elkaar ook opzoeken voor skirms, bereid zijn om face to face ook te helpen met onderhoud en andere zaken.

Bovenstaande maakt voor dat dit echt een fijn forum is en ik hier graag dagelijks kom om te lezen, te commenten enzovoort.

Daarnaast sluit ik me aan wat bij bovenstaande posts is gezegd. Zelf ervaar ik het niet als hinderlijk dat er weinig actieve ACN leden zijn. Ik denk dat het mooier is dat een forum kan blijven bestaan door de gebruikers dan alleen door de beheerders (zo zie ik de ACN leden meer).

Groet, Sven
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo, Jan en Stey
En weer heel leuk om te lezen welke posts en meningen er gepost zijn sinds mijn laatste opmerking. Iedereen bedankt voor de lovende woorden!

@Maffo Inderdaad ontzettend jammer van het kanaal. Maar dat gaat jammer genoeg niet op de manier waarop ik hoopte dat het zou gaan.

@Jan @campesteijn @Sander

En nu gaan "we" de vraag omkeren. Hoe ziet ACN ons? :D:p
Ik realiseer me dat ik hier nog niet op heb gereageerd. Zoals ik op pagina één zei:

Ik ben wel ontzettend blij dat het zo word opgepakt door alle "willekeurige" voorbijgangers. Jullie helpen mee aan de sfeer, openheid en toegankelijkheid van deze plek! Precies wat ik bij het bedenken van ACN voor ogen had. Maar dat is inmiddels dus gelukt dankzij jullie! <3

"willekeurige voorbijgangers" staat hier knullig, maar dat is bedoelt ten opzichte van ACN leden ;).

Ik zie de vaste bezoekers hier als een prachtige community die de idealen zoals ik die voor me zie, helpt realiseren en uitdragen. Daar heb ik ontzettend veel geluk mee, dat jullie hier je tijd en energie in steken en zo helpen de sport verder te groeien! Als ik de posts zie die gemaakt worden (soms hele lappen tekst, met meerdere links en afbeeldingen) dan wordt er ook echt goed geholpen. In plaats van; ja daar ergens kan je iets vinden. Dat vind ik echt fantastisch! Het feit dat ik bij zoveel topics langskom en alleen maar een simpele aanvulling kan doen om mijn gezicht te laten zien, is epic! ^_^
 
Als "newbie" in de airsoftwereld heb ik een account aangemaakt voor dit forum omdat ik het idee had dat iedereen hier welkom is en in z'n waarde gelaten word. Dit zou naar mijn mening altijd het uitgangspunt moeten zijn, zowel op het veld, daarbuiten als online!

Verder ben ik over het algemeen niet heel actief op websites en fora, het feit dat ik me geroepen voelde hier toch een account aan te maken zegt wel wat!

Wanneer is er weer een acn event voor minder ervaren airsofters? Dat klinkt echt als een leuke en leerzame dag!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
De openheid op het forum en behulpzaamheid en natuurlijk de gezelligheid.
Zowiezo vind ik de airsoft in Nederland zeer relax als ik filmpjes op YouTube vergelijk met bv US zo ongelooflijk veel hate daar.
Ik denk dat onze regulatie (NABV) hier veel aan bijdraagt en heb het gevoel dat diezelfde discipline overloopt in het forum van ACN.
ACN is toch wel een beetje het goto platform voor airsofters in Nederland denk ik,
na een beetje googlen en youtuben kom je als nieuweling al zeer snel bij ACN terecht en door zijn toegankelijkheid blijf je er al snel hangen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vladimir en Jan
Wanneer is er weer een acn event voor minder ervaren airsofters? Dat klinkt echt als een leuke en leerzame dag!

Hi Snuf en welkom. Kijk voor antwoord op deze vraag effe in het skirm gedeelte van het forum.
Groetjes en misschien tot op het veld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Snuf
Bedankt weer voor die leuke reacties!

@Snuf Inderdaad, een introdag zal pas oktober worden, maar mee gaan naar een skirm met wat ACN (forum) leden is snel te regelen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Snuf
Ik sluit me ook aan bij de rest, dit is inderdaad een vriendelijk en open forum.
Dit is ook eigenlijk het enigste forum waar ik post en mijn vragen kan stellen.
Ook wat ik geweldig vind is dat je makkelijk kan aansluiten met andere mensen om na een skrim te gaan en leuke contacten kan leggen.
Ga vooral zo door acn forrum is de nummer 1 airsoft infomatie bron in mijn ogen.
 
ACN was en blijft voor mij de eerste informatiebron rondom airsoft. Met o.a. jullie filmpjes wist ik uiteindelijk mijn airsoft uitrusting te realiseren. Tja, qua zoeken op Google/Youtube kom je al gauw op jullie website/forum/kanaal....

De verschillende filmpjes op Youtube waren voor mij informatief en laagdrempelig genoeg om uiteindelijk airsoft te proberen. Nu heb ik ondertussen al een flinke uitrusting.

Het forum was voor mij eerst een beetje nieuw en in het begin vooral ook een vraagbak, omdat er zoveel opties waren in het airsoftwereld. Maar ik heb altijd het idee gehad dat vragen stellen gewoon mocht en dat mensen met ervaringen mij konden helpen.

Nu is het forum een plek waar ik minimaal 1 keer per week te vinden ben. Ik ben geen 'poster', ik lees meer. Ik kom, ondanks dat ik nu best wel bekend ben met airsoft, toch nog wel eens nieuwe dingen tegen, dus dan steek ik ook nog weer eens wat op.

De positiviteit op dit forum is erg hoog, ik waardeer dat heel erg. Ga vooral zo door!
 
ACN was ook mijn eerste informatiekanaal met betrekking tot airsoft. Het filmpje van Jan met de dingen die je nodig hebt voor een basic airsoft outfit, geniaal!

Het forum blinkt uit in vriendelijkheid. Gelukkig weinig mensen die alleen maar hun mening willen sproeien en veel mensen die elkaar in hun waarde laten met hun mening.

ACN zelf zie ik als een club die airsoft probeert te ervaren/spelen in de breedste zin van het woord. Dus zowel indoor als outdoor, serieus maar niet dwangmatig en probeert dit ook tactisch aan te vliegen. Na een kleine zoektocht heb ik het opgegeven om zo'n club te vinden (die wel nog nieuwe leden aannam ;)). Veel zijn alleen indoor of outdoor, of ze zijn redelijk dwangmatig in het aantal keer spelen of veel minder op zoek om het spel ook op een tactische manier te beleven of te willen verbeteren. Daarbij is het landelijke karakter van ACN wel fijn.

De reeds geloofde intro dag is daar een voorbeeld van. Hier 2 introducees meegenomen die hier enthousiast vandaan kwamen. Vervolgens met dezelfde mensen ook een keer naar Lelystad geweest. Zelfde aantal mensen als bij de ACN introdag maar verder weinig georganiseerd (lag misschien aan de squad waar we in zaten). De airsoft beleving was hierdoor voor dezelfde mensen een heel stuk minder.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en manderspaul
De meeste hier hebben het al aangegeven, maar zal dan alsnog even me eigen mening geven.

Toen ik besloot om daadwerkelijk te gaan airsoften, na een aantal keer als intro mee te zijn geweest en na een tijdje absentie, het eerste website die ik vond was die van ACN. En dit is het enige forum waar ik me voor heb ingeschreven na enige tijd. Dus dat wil wel wat zeggen!

Ik kijk elke dag via mijn telefoon meerdere keren op het forum of ik iets voorbij zie komen waar ik iets aan heb qua informatie of advies of ik misschien ergens een tip of advies kan geven e.d.

Persoonlijk vind ik ACN de meest veelzijdige vereniging die ik heb gezien! Van informatie, adviezen. Met skirms heb ik NOG geen ervaring qua ACN, maar als ik de posts lees van iedereen, zie ik extreem veel positieve reacties voorbij komen.

Persoonlijk lijkt ACN me de beste vereniging van Nederland.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vladimir en Jan
Super om te lezen weer allemaal!! :3 Zoals ik eerder al heb gereageerd, leuk om te zien dat de ideeën achter het team en platform ook zo over komen bij jullie :)