Hoihoi

Thomaskrop

Well-Known Member
3 jun 2018
477
214
Trophies
14
Beste airsofters,

Ik ben nieuw in het airsoft.
Ik heb wel veel uren lang video's gezien.
Ik word in december 18 maar ik ga 9juni (deze zaterdag) airsoft in Belgie bij fort Barchon.
Ik heb twee vraagjes;
Ik ben 1,96 en best dun, wat voor vest is hier goed voor. Zoals de invader gear mod zit heel breed.
De invader gear 6094A-RS plate carrier zat best goed, maar wil wel keuzes hebben.
Ik woon in Geldermalsen dus dicht bij com-bat shop en NABV centrum.

Mijn tweede vraag is wat voor replica ik zou gaan kopen als ik 18 ben.
Ik ga vaak buiten spelen maar wil wel binnen me kunnen manoeuvreren.
https://gunfire.nl/product-dut-1152211840-VR16-Calibur-CQC-carbine-replica.html
deze hoef ik niet meer te upgraden en kan ik 'out of the box' mee spelen.
https://gunfire.nl/product-dut-1152203169-SA-B02-carbine-replica-Half-Tan.html
De B02 valt ook heel goed bij de mensen om te upgraden en om zijn bouw kwaliteit voor lage prijs.
Hier heb ik dan nog zo'n 120euro over om te upgraden.
Welke upgrades zou ik dan doen voor dit geld.

Alvast bedankt
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Welkom op het forum!

Voor de vesten kan je het best denk naar een fysieke winkel gaan en gaan passen! edit; volgens mij kan ik opmaken uit je berichtje dat je dit al hebt gedaan? Misschien dat iemand anders je dan nog wat kan aanraden

Betreft je replica keus: vfc is extern gewoon super, erg goede matrialen dus kwa bouw. Intern ook degelijk. Maatje van mij heeft de vfc scar en die schoot niet gek ver vond ik zelf, maar dit is makkelijk te upgraden met onderstaande upgrades ;)

Specna is denk het meest aangeraden voor beginners! Het is gewoon goed!
Voor beide replicas kan je de bucking en nub vervangen voor meer range. Dit kost je 20 eu. Evt nog een barrel erbij en dan heb je een hele leuke replica!

Vergeet geen geld opzij te zetten voor een goede bril en schoenen, hier zou ik niet op bezuinigen aangezien dit nare verwondingen kan voorkomen. Verder denk nog aan magazijnen, lipo's /batterij oplader ;)
 
Laatst bewerkt:
Welkom op het forum!

Ik zelf ben 1.94 en dikker :p
Ik speel met een JPC en een Battlebelt. mij bevalt dit echt prima!
com-bat heeft een en ander hangen, ga daar eens langs.
Je kunt ook de Puur battlebelt route gaan, koop dat het condor setje met H harness en druk dat wat dubbelmag pouches op.

Verder sluit ik me aan bij Bvdzeeuw qua replica's.
 
Moi Thomas en welkom hier
Als je een replica wilt met de interne loop lengte voor buiten maar ook binnen mee goed uit de voeten kunnen is de G&G L85AFV (origineel L22A2) Dit is een bullpup systeem waardoor je een mooi compact dingetje hebt met de inner barrel van een gewone M4. Ik speel er ook vaak zowel binnen als buiten mee
 
Welkom op het forum en succes zometeen met beslissen welke replica je gaat aanschaffen
 
Hey welkom op het forum!

Ik ben zelf ook nogal aan de dunne kant en had ook moeite met een fest vinden.
Voor mij is het een warrior assault plate carier geworden. Deze is met klitenband te verstelen op de rug en zit voor mij echt super. Het is echt kwaliteit spul maar daar betaal je ook wel de prijs voor;)
 
Welkom!

Vesten zijn bij mij ook altijd te groot :p Ik denk dat je dan beter een chest rig oid. kunt nemen. Die zijn dankzij de banden veel kleiner in te stellen denk ik.
 
Welkom Thomas!

Misschien is een opsvest iets voor je? Deze zijn van stof en zijn wat makkelijker af te stellen. Die zitten direct als een harde massa om je lichaam. Koop dan wel een MOLLE variant, zodat je alle tasjes erop kan plaatsen.

Wil je het zeker weten, dan zou je inderdaad echt moeten passen.
 
Welkom Thomas!

Met beide replica's kan je eigenlijk niet foutgaan, beide zijn prima in hun eigen prijsklasse. Voor 120 euro kan je een hoop upgrades doen. De vraag is: Hoe ver wil je gaan? Loop en bucking veranderen is het simpelst, in de gearbox word het al snel moeilijker.
 
Welkom op het forum leuk dat je gaat beginnen met de sport airsoft. Als beginner zeker niet al te gek doen in het begin en kijken welke kant je op wilt gaan kwa camo en kleding.

Waar ik tegenwoordig mijn spullen koop is op bincbox.com die hebben zeer scherpe prijzen en hele snelle service. Ook bieden ze goede hulp.
 
Welkom op het forum.
als ik 18 ben.
Ik ga vaak buiten spelen
Sorry moest even 2x lezen, die zinnen achter elkaar had ik even ander beeld bij. Maar alle gekheid op een stokje. Om die reden ging mijn voorkeur uit naar bullpop, toen ik daadwerkelijk ging kopen is het toch een korte m4 variant geworden, daar is buiten ook heel goed mee te spelen, de barrel lengte zou meer uitmaken wat precisie betrefd als de wind buiten niet zo bepalend was voor ons airsofters :)
 
Welkom op het forum.
Sorry moest even 2x lezen, die zinnen achter elkaar had ik even ander beeld bij. Maar alle gekheid op een stokje. Om die reden ging mijn voorkeur uit naar bullpop, toen ik daadwerkelijk ging kopen is het toch een korte m4 variant geworden, daar is buiten ook heel goed mee te spelen, de barrel lengte zou meer uitmaken wat precisie betrefd als de wind buiten niet zo bepalend was voor ons airsofters :)

Barrel lengte maakt echt niks uit vanaf een minimum lengte (die een aeg altijd heeft). Alleen de afwerking van de barrel is cruciaal voor range, consistentie en grouping. Enige waarmee lengte van barrel uitmaakt, is als je opeens een grotere steekt en je cylinder niet mee verandert.