Hoofdreplica keuze..?: Krytac, VFC of

Welke heeft de beste kwaliteit en zou jij kiezen?

• Totaal aantal stemmers
    14

Wiljan Peters

New Member
19 okt 2017
4
0
Trophies
1
Hey (mede)Airsoft fanaten!

Momenteel ben ik mijn eerste serieuze stap aan het maken in de airsoft sport.
Hiervoor ben ik met de grote vraag bezig: Welke hoofdreplica te kopen..

Als werktuigbouwkundige ben ik erg gesteld op goede kwaliteit, welke uit eindelijk zijn geld waard moet zijn.
Dat i.p.v een goedkopere replica welke voor 80% ge-upgrade moet worden.
Klopt deze denkwijze, en wat vinden jullie van de onderstaande replica's?
Waar zou jij voor gaan en waarom?

Krytac Trident MK2 SPR:
https://www.krytac.com/trident-mk2-series/trident-mk2-spr/trident-mk2-spr-combat-grey
Nederlandse prijzen: ±€459,50

VFC Leopard Carbine black:
http://www.gb-tech.com.tw/Monster/
Nederlandse prijzen: ±€470,63

Umarex Heckler&Koch HK417D V2:
https://www.shogun.nl/heckler-koch-hk417-d-v2.html
Nederlandse prijzen: ±€499

Cheers!

Ligt geheel aan je voorkeur maaret er op dat elke replica moet worden geupgrade om het maximale eruit te halen, dus of je een 200 of 500 euro haalt intern moet je er toch een keer wat aan doen wil je het maximum eruit halen.

Echter qua externe kwaliteit ligt het er idd heel erg aan waar je meer waarde aan hecht. Als jij dat heel belangrijk vind moet je idd naar merken zoals vfc, krytac, ics en tm bekijken en niet de ACM merken. Alle 3 zijn hele goede opties het is meer welke je zelf mooier vind.

Ps: die hk416 kun je voor 380 in duitsland halen moet je de veer vervangen en een selectorplate van 5 euro maar ben je alsnog 100 euro goedkoper uit.

Bij Hes van Zweeden liggen een aantal afgeprijsde 416's. Misschien de moeite waard om even te bellen voor een exacte prijs. (Ik dacht namelijk ~300)

Bij Hes van Zweeden liggen een aantal afgeprijsde 416's. Misschien de moeite waard om even te bellen voor een exacte prijs. (Ik dacht namelijk ~300)

Waarschijnlijk niet de V2 versies oftewel geen mosfet en mindere internals, maar idd als ze 300 zijn en de nieuwste versie dan zeker proberen waard. Misschien kan ie nog afdingen gezien ze er vanaf moeten :P.

krytac, want die leopard rail is is lelijk! en 417 is gaaf, maar 7.62 en dus grotere magazijnen. en in de krytac passen de standaard m4/m16 magazijnen.

Hey Wiljan mede werktuigbouwer hier!

Qua keuze van bovenstaande replica's kan je niet echt verkeerd qua kwaliteit. Krytac is een prima merk maar sommige
modellen hebben wat problemen gehad, hopelijk hebben de nieuwe versies dit niet. Verder is VFC een top merk als
je voor de mooie externals wilt gaan, internal is het ook gewoon goed. Upgrades zullen altijd wel gebeuren bij de meeste
replica's. Advies is dat je dan begint bij barrel en hop up etc.

Verder kan je ook nog even kijken naar de 416 lijn van ze. Lijkt op de 417 maar toch wel veelzijdigheid van het
stanag/5.56 kaliber (voor parts, pouches etc).

Ja Hes van Zweden heeft nu 40% korting op alle airsoft apparaten. Ik zelf heb onlangs de HK 416 gekocht. Ik was volgens mij 300 euro kwijt.

Hey Wiljan mede werktuigbouwer hier!

Qua keuze van bovenstaande replica's kan je niet echt verkeerd qua kwaliteit. Krytac is een prima merk maar sommige
modellen hebben wat problemen gehad, hopelijk hebben de nieuwe versies dit niet. Verder is VFC een top merk als
je voor de mooie externals wilt gaan, internal is het ook gewoon goed. Upgrades zullen altijd wel gebeuren bij de meeste
replica's. Advies is dat je dan begint bij barrel en hop up etc.

Verder kan je ook nog even kijken naar de 416 lijn van ze. Lijkt op de 417 maar toch wel veelzijdigheid van het
stanag/5.56 kaliber (voor parts, pouches etc).

Hey Lockheed, thanks voor je reactie, altijd mooi om meer van m'n lotgenoten tegen te komen!

De replica's die bij Hes van Zweeden liggen, bevatten een V1 gearbox, dus zonder Mosfet. Al hoewel een aftermarket mosfet vast beter is.

Op één of andere manier is die Leopard rails wel juist iets wat m'n oog vangt, en wat ik dus wel een mooie extra vind.
Niet erg real steel, maarja haha..

Zouden jullie ooit over tweedehands kopen nadenken, bij deze merken?

Dat is nog steeds een V2 gearbox, de V2 in de naam van de HK416 staat voor 2de versie van de replica niet voor de gearbox versie, de gearbox versie heeft met het design te maken. Een ak bijvoorbeeld heeft altijd een V3 gearbox en een M4 altijd een V2. 2de hands kan maar let er op dat je dan geen enkele vorm van garantie hebt, deze vaak toch wel afgeragd zijn en niet meer de mooiste en dat je afhankelijk bent bij upgrades van de kunde van die persoon wat ook nog wel eens nadelig kan zijn.

Heb bijna al mijn replica's 2e hands, twee keer geen problemen mee gehad, je kan het wagen maar het blijft een gok.

Ik kan je sterk aanraden om die dingen een keer in je hand te houden voordat je ze koopt. Afgelopen weekend heb ik een prachtige Krytac vastgehouden. Ik weet niet precies welk model, maar hij leek erg op deze. Hij was volledig van metaal en hij schoot loepzuiver. Maar door het hoge gewicht vroeg ik me wel erg sterk af of ik hem na 8 uur skirmen nog steeds zo leuk zou vinden.

Maar door het hoge gewicht vroeg ik me wel erg sterk af of ik hem na 8 uur skirmen nog steeds zo leuk zou vinden.

Spierballen kweken!

Mijn ervaring met tweedehands replica's kopen is beetje gemixed, mijn VFC 416 zag er extern er goed uit, alleen intern was fps laag en inconsistent.
Mijn 1911 ging wel goed, ik had voor 100 euro 4 magazijnen en een holster.

Maar aangezien hesvanzweeden goeie deals heeft blijkbaar, zou ik persoonlijk de VFC HK416 V1 halen (in de winkel ~300 euro blijkbaar) en dan gewoon upgraden als je het niet bevalt.

mijn ervaring is 50/50 voor 2de hands
ik heb een keer een stevige miskoop gehad met een aps2 sniper geld in gestopt was toen ook niks. maar wel wat ervaring
2de 2de hands aankoop was goed genoeg voor 6 uur skirmen daarna goed genoeg voor parts. 3de replica aankoop(liep niet lekker maar daarom prima prijs) parts van de 2de gepakt eigen basic upgrade erbij en de goede upgrade parts van het ding gepakt en een mooie grote tijds investering later en je heb een top ding als 2de hands ding

maar zoals je leest kan het een aardig hoog miss gehalte hebben aka leer geld;) maar als het lukt dan ben je blij:D