HPA adapter op replica aangesloten, tips voor veilig vullen en testen?

TijnvandenBroek

New Member
6 apr 2025
2
0
Hallo allen,

Recent heb ik een airtac adapter voor mijn SMC9 ontvangen en heb ik een kleine lucht fles, regulator en line combo gekocht.
Nu heb ik nog niets om hogedruk lucht te vullen maar ik zou 'm graag wel even willen testen voor ik ver ga rijden voor een skirm-dag. Zou graag willen weten wat ik precies nodig heb om het zelf te kunnen vullen. Een grotere duikfles en een of andere adapter hoorde ik bij de duikwinkel, maar ze wisten zo niet welke adapter (en ik zie door de online bomen het bos ook niet meer). De fles betreft een 0.8l ASG Ultrair aluminium fles, 200 bar.

Iemand die toevallig een luchtvulstation/fles heeft om (voor 'n tikkie of zo ;)) HPA flessen mee te vullen? Regio Bergeijk/Valkenswaard.

Dan kan ik m'n replica testen en afstellen in m'n veilige omgeving :)

Je kunt op heel veel plekken een HPA Fles laten vullen, soms voor een kleine bijdrage, soms gratis.

We hebben een topic met HPA Vulpunten in NL voor wat plekken waarvan bekend is dat er een HPA Vulstation/duikfles is.

Als je toevallig wilt gaan testen bin het NABV-centrum in Geldermalsen: ook daar kunnen ze vullen, zonder verdere kosten.

Ikzelf heb altijd aan de locaties in de lijst voldoende om flessen te vullen en kies er dan ook voor om geen eigen duikfles of compressor hiervoor aan te schaffen. :)

Je kunt op heel veel plekken een HPA Fles laten vullen, soms voor een kleine bijdrage, soms gratis.

We hebben een topic met HPA Vulpunten in NL voor wat plekken waarvan bekend is dat er een HPA Vulstation/duikfles is.

Als je toevallig wilt gaan testen bin het NABV-centrum in Geldermalsen: ook daar kunnen ze vullen, zonder verdere kosten.

Ikzelf heb altijd aan de locaties in de lijst voldoende om flessen te vullen en kies er dan ook voor om geen eigen duikfles of compressor hiervoor aan te schaffen. :)

Geen plekjes in NBrabant op dat lijstje ;) de dichtstbijzijnde locatie blijft voor mij het NABV Geldermalsen en dat is 1 uur heen, 1 uur terug. Er zijn wel duikwinkels maar die vullen niet zo een klein flesje, dus dan gaat het denk ik toch maar meteen de stap zijn om de juiste adapter te regelen en een duikfles aan te schaffen.. al krijg ik die informatie niet echt duidelijk gevonden op productpagina's 🫠

Ik had niet bewust de lijst doorgestuurd om er achter te komen dat er niets in Brabant zit.... :rolleyes:
Sorry daarvoor, dan.

Ik kwam toevallig dit filmpje tegen van een Youtuber die voor het eerst met een compressor HPA flessen gaat vullen. Is 3 dagen geleden geupload. Misschien geeft dit wat duidelijkheid?