Hpa replica

MYSTIX

Active Member
2 mei 2017
25
25
Trophies
3
Hallo allemaal

Nadat ik 12 weken de sniper rol heb gespeeld, heb ik ook behoefte gekregen om af en toe ook assault te kunnen spelen.

Nu wil ik mijn eigen Hpa replica samenstellen. Heb het een en ander uitgezocht en ben terecht gekomen op de Wolverine Inferno v2 spartan edition. Als mijn vader voor business weer naar Amerika gaat dan neemt hij deze voor mij mee, ze zijn zo'n 100-150 dollar goedkoper in US dan hier in europa. (Dit is trouwens legaal zonder NABV pas, ik heb de NABV gemaild).

Nu ik de Hpa unit bepaald heb was ik opzoek naar een body voor mijn unit. Eerst had ik mijn oog op de Krytac spr mk2 (400-450 euro). Alleen nu vraag ik me af, is dat een slimme zet, als ik toch de barrel een keer wil gaan upgraden naar een Prometheus barrel (65$). Kan ik dan niet beter een goedkopere replica kopen omdat ik toch de internal engine eruit gooi.

Als ik een goedkopere replica koop dan verwacht ik ook dat ik de hopup moet vervangen.

Hebben jullie tips voor mij? Ik hoor het graag :)

Groet
Max
 
Is de wat duurdere optie niet wat beter van de Wolverine Inferno gezien je dan een FCU hebt en daardoor wat meer gemak bij het afstellen, zeker nu je toch een hoop bespaard door hem in Amerika te halen? Also heb je dan ook al een regulator en tank uitgezocht?

Ik zou vooral zeggen zoek een body die gewoon degelijk is en daarbij een replica die je zelf ook mooi vind. Of dit nou een goedkope Specna is of een dure VFC/Krytac etc dat maakt niet uit. Plus let ook bij elke replica op hoe de compatibility is van de gearbox shell met de Wolverine, mogelijk dat je bij de krytac bijvoorbeeld nog aanpassingen zou moeten doen aan de shell zodat het triggerboard past.
 
@Rebelattack van wat ik heb gelezen is de spartan en de premium editie (80$ duurder) precies hetzelfde. Ik vind het het niet waard om een extra 80$ te besteden voor iets meer gemak terwijl het ook op een andere manier kan. Zo vaak verwacht ik hem niet af te stellen.
Ik heb idd ookal gekeken naar tanks en regulators.

Voor regulator was ik aan het kijken naar de Wolverine storm, ook naar de Ninja regulator gekeken maar slecht verkrijgbaar hier in europa.
Tank is mij de 62/3000 tank aangeraden, deze is echter ook lastig te vinden in europa merk ik.

Heb je voor mij enige voorbeelden van replica's met degelijke bodies? Op het assault vlak heb ik nog niet heel veel verstand maar ben bereid om te leren, ik ga het ook ff googlen.

Idd is het wel verstandig te letten op de compatibility :)


Thanks Rebel
 
Nou ja het is niet zo dat je hem elke keer helemaal moet instellen maar zo af en toe wat aanpassen kan wel gebeuren, met een FCU is het ook een stuk beter te fine tunen dan de spartan of in ieder geval dat idee had ik ervan toen ik er me in had verdiept en dat was weer even geleden, dus daar bemoei ik me verder niet mee.

Ik heb zelf dan recentelijk 2de hands hier een P* fusion engine met redline overgenomen en moet dus eerlijk zeggen heb echt geen gigantisch verstand van alle regulators en wat beter is, maar was meer de vraag of je die al op het oog had zodat andere je dan misschien daar mee kunnen helpen. Qua tanks ga ik zelf voor een 48ci/3000 PSI fles, hier zou ik met mijn engine en op een tank ongeveer een dag skirmen mee moeten doorkomen, daarbij komt dan nog eens dat deze waarschijnlijk goed past in een camelbag die op je vest kan en dus prima te dragen is op mijn rug (moet het nog gaan testen heb de fles ook nog niet XD)

Wat je neemt is natuurlijk geheel afhankelijk van je budget en voorkeur qua replica. Ik heb bijvoorbeeld een P* aangeschaft, deze zijn gemodelleerd naar VFC bodies en dus gaat mijn voorkeur uit naar een VFC replica plus het is een V2 fusion engine dus ben gelimiteerd aan veelal M4's. Ik kies zelf voor de VFC HK416 omdat ik de HK416 mooi vind, ik er een loadout omheen wil bouwen en ze gewoon een solide bouw hebben.

Als je budget het toe laat en je wil een degelijke body dan zou ik toch naar vergelijkbare merken kijken zoals G&G, VFC, G&P, Krytac (mits het kan). Hoop dat dit enigszins nuttig gezien mijn prille kennis van HPA, mogelijk dat andere hier nog meer mee kunnen helpen.
 
Ook al is ie goedkoper in USA, zit je niet alsnog met importkosten als je pa terug komt op het vliegveld?
 
het gaat hier wat ik begrijp alleen over de engine. anders zou zijn vader het waarschijnlijk ook niet mee mogen nemen.
 
@Rebelattack Ja je kunt hem inderdaad wel beter fine tunen, maarja studentenleventje he haha;)
Kijk als je maar de heledag doorkomt dan is het top, op mijn thuisveld speel ik meestal en daar hebben ze een paintpall vul station dus dat komt erg goed uit.

De hk416 is erg bruut, die look bevalt mij ook wel. Ik denk dat ik ook vooral moet kijken wat ik mooi vind. De merken die je hebt genoemd precies die had het bedrijf Amped Airsoft (Amerika) mij ook aangeraden. Dan betaal je wel minimaal 400 euro maar dan heb je wel wat. Ik denk dat het misschien slim is om toch 100 euro meer neer te leggen, ik hoop er immers lang mee te kunnen spelen.

Maar van wat ik begrijp heb je nog niet geskirmd met je hpa setup? Als je de tank hebt en je hebt er mee geskirmd, let me know! (is dat een ninja tank?)
_____________________________________________________________________________________________________________________

@Stey @SmerigeHarry @Niels

Ik heb een mailtje gestuurd naar de NABV, die heeft terug gemailt dat je een Hpa unit vanuit amerika mee mag nemen (zonder Nabv pas). Ook gevraagd of magazijnen mee genomen mochten worden, maar dat mag niet.

Als je vanuit Amerika terug komt naar Nederland, dan mag je voor 430 euro gifts of dingen voor jezelf meenemen. Als je daarboven gaat dan betaal je over het bedrag dat je er boven gaat invoerrechten.

Don't worry ik heb het een en ander uitgezocht haha;)
 
@MYSTIX ik zat met complete replica in mijn hoofd.. daar ging ik de fout in. Lekker in de bagageruimte je koffer opentrekken en een replica eruit halen. Kijk eens wat ik voor je heb? Ik zie het al helemaal gebeuren :D:p

430 euro is netjes, Al ga je in NL boven de 100 euro ben je subjected to import. Heeeel irritant.
 
@MYSTIX, also student hier, dus heb de P* overgenomen 2de hands en nu even sparen tot ik genoeg heb voor de replica om hem in te stoppen :D. Ik was van plan om een tank van tipmann te nemen en zal laten weten als ik er mee heb gespeeld ook al kan dat nog wel weer even duren voordat het zover is.
 
@Stey Hahaha ja dan krijg je inderdaad wat scheve gezichten ben ik bang:D
Het verbaasde mij zelf ook al die 430 euro dat is een hoop vergeleken met als je het laat opsturen. Erg prettig :)

@Rebelattack niceee, ben heel benieuwd man!
 
  • Leuk
Waarderingen: Stey
Ik speel met dezelfde tank als die rebel wilt gaan halen. Speel zelf met een tippmann en widebore dus zal meer lucht dan jou verbruiken maar:

Als ik dmr speel 450fps op single only haal ik net geen dag spelen. Side note: ben redelijk trigger happy gaan zo 16 midcaps op een dag door.

360fps haal ik een dag spelen met 1 tank. Ook 16 midcaps. Wolverine en p* is zuiniger kwa lucht en een tight bore scheelt ook.

Een extra duikfles (vulstation) kan je tweede hands in een duikshop voor 70eu kopen.

Marktplaats nog wel goedkoper maar dat zou ik zelf nooit doen. Als er iets mis mee is kunnen de gevolgen niet te overzien zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: MYSTIX
Heb gisteren ergens een Tippman m4 HPA voorbij zien komen in een Nederlandse webshop, meen ik.. met volgens mij een combi deal..

Zal is kijken of ik hem terug kan vinden voor je.

Kan me de prijs niet herrineren.. dacht tussen de 400 en de 500 euro