Hulp bij keuze sidearm

Jorst

Well-Known Member
6 jun 2016
252
106
Trophies
11
Ik ben nu al een keer of 8 wezen skirmen en de plastic P99 is idea voor binnen (hoef er niet mee te pangen) maar ik ga mijn M4 verlengen en zoek nu een echt krachtige sidearm. Ik ben al een week aan het zoeken maar kom er niet uit.

Ik wil het liefste CO2, maar dat is geen must.

320 a 340 fps
Losse mags die ik ook bij kan kopen
Schroefdraad voor een silencer (ga er een tracer op zetten)
Stevig me uitvoering die tegen een stoot(je) kan
Liefst met een rail

alvast enorm bedankt voor de hulp
 
RWA 1911 CO2
Schiet 350 FPS (na eerste 2 schoten)
Threaded outer barrel
Degelijk spul en zal niet snel kapot gaan.
Extra magazijnen in Nederland te koop.
 
Have you ever tried a CO2 gun in the winter?
Simply it's spitting, get a green gas pistol more economic and better performance in all weather condition.
 
90% of the skirms are indoor. I have a heap off CO2 cannisters laying around and I am looking for a sidearm for indoor or cqb use. Hence the tracer.

But thank you both for the feedback, it is helping me narrow down my choices
 
Isn't it the other way around.. n my experience it is.. where my greengas g19 dumps all of the gas at the 2nd shot, my co2 p226 works like a charm..

En voor een sidearm kijk wat je wil en wat je er aan wil uitgeven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Blade
Isn't it the other way around.. n my experience it is.. where my greengas g19 dumps all of the gas at the 2nd shot, my co2 p226 works like a charm..

En voor een sidearm kijk wat je wil en wat je er aan wil uitgeven.

Yeah pretty much, green gas is the one that doesn't work well in cold weather temperatures where CO2 mostly does.
 
Moet eerst kijken wat ik kan krijgen alvorens ik een max bepaal. Anders moet ik toch elke keer mijn budget oprekken.

Zie replicas van €40 tot €300 maar het belangrijkste is losse mags en de silencer moet erop kunnen. Naar dat staat weer bijna nergens bij.

Ik kwam zoiets als dit tegen:
http://www.taiwangun.com/en/gas-4/g193-co2-powered-well?from=listing&campaign-id=14

Low budget, I know, maar met extra mags a €20 CO2 of Green Gas. Maar ik kan volgens mij geen silencer plaatsen.

En zou bij deze replica gas en co2 beide gebruikt kunnen worden?
 
Laatst bewerkt:
This is what have been said and chemically components should work.
But in my experience the green gas never let me down in low temperature while my friends CO2 it does.
Can't ID where is the problem but i could easily say the green gas is better (in my background).
But all together i find the result are the same.
 
Yeah at zero degrees both will fail especially with both still experiencing the cool down effect, but what you can clearly see on the FPS reader is an average difference of 15 m/s between green gas and CO2 with CO2 being higher. Also in the end his conclusion is that Green gas can't be used at all in cold weather while with CO2 he says not below 5 degrees Celsius, a bit weird as there are no scientific results leading to this conclusion, but the failure that the green gas has will also be experienced at 10 degrees celsius, while CO2 will likely function totally fine at this temperature.

@Jorst misschien is het interessant om anders naar de modellen van KJW te kijken, ze verkopen een heleboel verschillende replica's voor een niet al te dure prijs die vaak zowel CO2 als Green gas mags aan kunnen.
 
Ik heb bus pure propaan met madbull adapter. Deze gebruik ik in mijn gbb assault en pistol. Werkt ook bij koude temp tenzij je vol auto schiet dan koelt het magazijn te snel af.
 
Ik ben bezig geweest met gunfire en taiwan gun, maar beide hebben geen replicas die met mijn wensen en die met silencer onder de 360 fps schieten voor minder dan €200 voor alleen de replica.

Dus ben maar andere zaken aan het mailen of die wat betaalbaars hebben.
 
Mijn tm sidearms op greengas hebben dus echt geen last van koud weer. Het was in januari rond het vriespunt en ze presteerde nog prima. Kon met gemak de 30 meter nog halen. Dus niet alle greengas replicas hebben last van de kou
 
Yup was maar 20 tot 30 fps lager dan normaal. Ik kon alleen nu maar 2 ladingen met 1 mag weg knallen in plaats van de gebruikelijke 2,5 ~ 3ish.
 
Yup was maar 20 tot 30 fps lager dan normaal. Ik kon alleen nu maar 2 ladingen met 1 mag weg knallen in plaats van de gebruikelijke 2,5 ~ 3ish.

Dus hij had daadwerkelijk wel last van de kou, alleen niet op een manier als je dat vaak bij andere GBB's ziet waar hij na een paar schoten of zelf al direct bij het eerste schot de slide niet meer kan cyclen en al het gas daardoor uit het magazijn laat. Je kan dus concluderen in ieder geval dat TM's minder erg worden beïnvloed door temperatuur dalingen dan mogelijk andere GBB pistolen.
 
Tja technisch gezien had hij wat last, maar het was niet tot nauwelijks merkbaar of hinderlijk.
Dus voor mij had hij geen last van de kou.
Alle gas dingen lijden onder temperatuur verschillen. Zowel warm als koud. Het word pas een ding als je er last van krijgt.
 
Tja technisch gezien had hij wat last, maar het was niet tot nauwelijks merkbaar of hinderlijk.
Dus voor mij had hij geen last van de kou.
Alle gas dingen lijden onder temperatuur verschillen. Zowel warm als koud. Het word pas een ding als je er last van krijgt.

Snap ik maar op basis van de feiten kan je niet ontkennen dat er invloed was op zaken zoals de FPS en de gas consumptie tijdens het schieten vanwege het koudere weer. Voor de rest snap ik volledig het punt dat je maakt en ben ik het er mee eens dat een 20-30 FPS afname en een iets lagere efficientie van je replica niet onder doet als hij voor de rest voor jou persoonlijk nog goed schiet, zeker niet als je het dus vergelijk met hoe andere GBB's reageren op koud(er) weer. Ik denk trouwens dat veel van de problemen makkelijk te verklaren zijn met gebruik van de ideale gas wet (PV = nRT).
 
Rebelattack i think if there is a problem with gas BB system it might be with gas or CO2 quality (we never know what kind of gas has been used by those people who complain about GBB performance in low temperatures) yet you can read on this topic both user have problem no to mention with any type, while i saw some people complain from co2 and you saw some people complain from the green gas.
My first gameply back was in January 17 where it was frozen day but my green gas pistol were working normal just like anytime and you can see it here @13:50 in this video. So nobody know where is the problem exactly (at lest in my opinion).
 
In not only the type of gas/ co2 is used.
The size of the gas containing Mag also matters.
1911 always have small grips which result in small mags.
Small mags are much more effected by the cooldown effect then mags that are wider.
For example a glock Mag. This will most likely not be effected as much as the 1911 Mag.