Hulp bij keuze sidearm

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jorst
  • Startdatum Startdatum
In not only the type of gas/ co2 is used.
The size of the gas containing Mag also matters.
1911 always have small grips which result in small mags.
Small mags are much more effected by the cooldown effect then mags that are wider.
For example a glock Mag. This will most likely not be effected as much as the 1911 Mag.
Good point.
But as you can see in both video i provide M9 and Glock r17 has been used and the result is much different.

Oh yeah for sure but gas pressure is dependent on temperature especially if you have the same green gas mag, which means for that mag you have a constant volume so a decrease in temperature then also has to result in a decrease in pressure. Also this means that gas composition is also off course very important.

Ah side arms advies, my favorite subject

Allereerst even over het eisenpaket van de TS:
Een replica die aan dat eisenpaket voldoet is zeldzaam, enkel de RWA nighthawk custom covert ops komt bij mij in gedachte op, maar daarvoor moet je dan wel een npas instaleren. Persoonlijk erger ik me aan het advies wat ik geregeld voorbij zie komen; "eerst een paar keer schieten om de fps te doen dalen". Dat is fout, te hard met een verse capsule is gewoon een aa die te hard schiet, punt.
Met een geinstaleerde npas ($10 bij redwolf) is er niks aan de hand.
Verder heb je, zeker in cqb, helemaal niet zo een sterke replica nodig.
Ook het co2 is beter dan green gas verhaal is, sinds de introductie van green gas in verschillende sterktes (en dan heb ik niet aleen over nuprol) enkele jaren geleden, redelijk achterhaald. Persoonlijk adviseer ik en speel ik ook het liefste met green gas magazijnen in mn pistolen, waarom? Voornamelijk omdat het herladen makkelijker en efficienter is. Gas kun je altijd bijvullen, ongeacht hoeveel of hoe weinig je ook geschoten hebt. Heb ik 10 bb's verschoten en wil ik bijvullen? Geen enkel probleem, bij co2 zul je toch meer je schoten moeten tellen om het juiste moment te weten om je capsule te vervangen en niks is vervelender als met een toffe actie bezig te zijn en er dan achter te komen dat je capsule bijna leeg is. Verder heb ik ook de indruk dat, schot voor schot, gas wat goedkoper is dan co2.

Dan nu naar het eigenlijke replica advies:
Het is lastig een advies te geven zonder dat er een budget is, maar gezien de TS gekeken heeft naar replicas tot 300 euro vallen ga ik uit van het gemiddelde en dus van een max van 180 a 200 exclusief extra accesoires en magazijnen.
Ik ken de smaak van de TS niet dus ik neem aan dat alles kan.
- 1911 en consorten: tokyo marui high capa is de eerste keus, double stack magazijnen en bewezen het beste out of the box pistool wat er te krijgen is (en na upgraden ook). Goed verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen. Mocht het budget een probleem zijn dan maken KJW en WE ook hun versies die 90% compatibel zijn met het marui systeem, echter presteren ze out of the box niet zo goed als eenTM. Voor een eerste side arm zou ik de single stack modellen (eender welk merk) vermijden. De dunne magazijnen bevatten weinig gas en hebben zeer snel last van cooldown.
- Glocks: wederom marui op 1 qua prestaties, doet niet veel onder voor een high capa behalve dat het magazijn 4 a 5 bbs minder bevat. Indien een (pot)metal slide meteen gewenst is kan men voor een versie van KWA gaan, winnen het niet van een marui in termen van prestaties, maar waren voordat marui met zijn glocks kwam het to go to merk voor degelijke glocks. KJW en WE maken ook glocks volgens het marui systeem en zijn budgetvriendelijke keuzes. Voordeel van KWA, KJW en WE zijn dat zij een G19 produceren, een glock die om onbegrijpelijke redenen bij marui ontbreekt.
- P226 en andere sig sauers, P226 een marui, voor andere modellen moet je bij andere merken zijn. Hebt de keus uit de e2 of rail versie, maakt alleen cosmetisch gezien een verschil. Presteren goed en hebben zichzelf bewezen (grootste gedeelte van de milsim community gebruikt deze) vaak ook wat goedkoper als de andere bovenstaand beschreven pistolen.

Voor alles geld dat je de threaded barrel er los voor zult moeten kopen, helaas blijft het een zeldzaamheid dat pistolen standaard daarmee geleverd worden.

"eerst een paar keer schieten om de fps te doen dalen". Dat is fout, te hard met een verse capsule is gewoon een aa die te hard schiet, punt.

Leg mij maar eens uit in welk opzicht dit fout is, want mijn FPS gaat na dat initiële schot niet meer omhoog, daarnaast doe ik dit met elk nieuwe CO2 capsule die ik in een magazijn stop en als laatste is het initiële schot bij elke CO2 replica harder, zelfs op de website van Redwolfairsoft geven ze aan dat de FPS 350 is want dat is hij ook enkel het eerste schot is te hard.

@Oddball duidelijke post, dankjewel. Welk gas gebruik jij dat op koude dagen ook werkt? :0 mijn m9 heeft op koude dagen met nuprol rood ook geen zin meer haha!

Ik heb zelf de ASG CZ P-09, deze schiet met green gas en met CO2 en ik heb nog nooit meegemaakt dat ie niet binnen de FPS limieten schoot, zelf met CO2. De replica kost rond de 140 euro, heeft een rail en je kan er voor 25 euro een threaded outer barrel voor kopen en ik heb zelfs uitvoeringen gezien die al met de threaded outer barrel verkocht werden, maar ik weet niet of dat nog steeds zo is.

P-09-TB-CO2-1L-700x521.jpg

Na veel bellen, mailen en wachten ben ik er achter dat het een TM moet worden ivm de fps stijging met een demper. 300 fps gaat snel naar de 380 fps met de demper erop. De TM modellen hebben een lagere snelheid out of de box dus dan vormt het geen probleem. Nu nog een mooi en betaalbaar model kiezen en sparen.

Als ik me niet vergis is een TM van plastic. In ieder geval de glock. Ik weet niet of de outer barrel ook van plastic is. Als dat zo is een demper erop zetten dan wel zo verstandig vanwege het bewegen van de demper door de plastic outer barrel? Die is niet zo stevig als een metal.

Meeste side arms van tm zijn van plastic.. Kijk maar naar filmpjes van redwolf airsoft. Word alles vertelt / getest / fps meten.

Kun je mooi een replica nemen zonder verrassingen

Kleine correctie, bij TM is enkel de slede van plastic in verband met de regelgeving daar. De rest is gewoon over het algemeen zelfde als real steel.

• Leuk
Waarderingen: Jan en fatih61
Na veel bellen, mailen en wachten ben ik er achter dat het een TM moet worden ivm de fps stijging met een demper.

Weet je zeker dat de FPS stijgt met de demper? (neem aan dat je het hier hebt over de RWA Night Hawk). Volgens mij stijgt dit niet, behalve als er een barrel extender in de demper zit. Ik heb zelf een Mk23 op GG en daarbij zit er ook standaard een barrel extender in de demper - in combinatie daarmee schiet hij 400 fps+. Ik heb de barrel extender uit de demper gehaald en de demper opgevuld met schuim. Nu gaat de FPS helemaal niet omhoog met de demper.

Weet je zeker dat de FPS stijgt met de demper? (neem aan dat je het hier hebt over de RWA Night Hawk). Volgens mij stijgt dit niet, behalve als er een barrel extender in de demper zit. Ik heb zelf een Mk23 op GG en daarbij zit er ook standaard een barrel extender in de demper - in combinatie daarmee schiet hij 400 fps+. Ik heb de barrel extender uit de demper gehaald en de demper opgevuld met schuim. Nu gaat de FPS helemaal niet omhoog met de demper.
Ja ik vond dit idd ook een apart verhaal ja! Maar dacht; ach ik zal het wel fout hebben haha! Maar als jij er ook aan twijfelt ben ik ook om!

Zoals Foodie zegt; als je een binnenloop laat doorlopen in je demper snap ik je fps verhoging al wat beter. Anders snap ik niet hoe dat kan.

De tracer die ik heb is massief, dus die werkt als een verlengde loop. Een demper met kamers of schuim zal het geluid verminderen en de snelheid intact houden. Maar we gaan waarschijnlijk TM glock 18c's halen met het team. Masr ik hoorde van de verkoper dst een demper icm een GBB slecht is voor de replica?

De tracer die ik heb is massief, dus die werkt als een verlengde loop. Een demper met kamers of schuim zal het geluid verminderen en de snelheid intact houden. Maar we gaan waarschijnlijk TM glock 18c's halen met het team. Masr ik hoorde van de verkoper dst een demper icm een GBB slecht is voor de replica?

Ik heb dit even opgezocht en de volgende Reddit thread gevonden: https://www.reddit.com/r/airsoft/comments/3snvzf/is_this_true_about_gbb_pistol_suppressors/

Dus GBBs zoals Glocks (waarbij de voorkant van de loop iets omhoog komt wanneer de slide naar achteren gaat) zouden hiermee kunnen beschadigen. Dat komt omdat de outer barrel dan zwaarder wordt en deze actie mogelijk niet meer zo soepel gaat. Bij mijn 1911 is de outer barrel echter vast, deze gaat niet omhoog. Dus ik kan me niet voorstellen dat het daarbij schade zou opleveren (mits de slide natuurlijk de silencer niet raakt maar dat zou niet moeten gebeuren).

Daarnaast is het de vraag of het zin heeft. Alleen op NBBs zoals TM Mk23 zul je veel van de silencer merken. Bij een GBB ontsnapt het meeste gas aan de bovenkant bij de slide en niet door de barrel. Dus het afremmen van het gas dat uit de loop komt zal bij een GBB niet veel opschieten om het geluid te verminderen. Als je echt een stille sidearm wil zijn er twee opties: de TM Mk23 of de STTi kopie daarvan (die laatste is op Taiwangun voor een prikkie te vinden). Ik heb de STTi en hoewel het bij lange na geen perfecte sidearm is, is het wel een leuk ding. Hij is erg stil. Nadeel is dat 'ie heul groot is en in combinatie met de silencer net zo lang als een SMG. De meeste holsters passen niet.

De glocks gaan we lekker buiten gebruiken. Ik ben nu op zoek naar een goedekope nin blowback voor mijn tracer. Op die manier kan ik lichtsporen trekken in het donker wat het richten makkelijker maakt en er gewoon tacticool uitziet, IRL en op de cams.

Heb het op een goedkope 1911 geprobeerd maar de fps ging van 320 naar 380 door de 15cm extra loop.

Misschien kan je ander gas gebruiken? Van dat toetsenbord-schoonmaak-perslucht wat minder power heeft? Of anders kijken of je wat weg kan halen in de tracer unit zodat de binnenkant wijder wordt? Als de binnenloop in de tracer unit nauw is, dan zal je FPS met elk pistool hoger worden denk ik.

Misschien kan je ander gas gebruiken? Van dat toetsenbord-schoonmaak-perslucht wat minder power heeft? Of anders kijken of je wat weg kan halen in de tracer unit zodat de binnenkant wijder wordt? Als de binnenloop in de tracer unit nauw is, dan zal je FPS met elk pistool hoger worden denk ik.

Green gas is geen perslucht, weet niet hoeveel druk je kan leveren ermee maar denk dat het een te groot verschil is en perslucht niet zal werken? Daarnaast moet je opletten dat je bij iets anders dan green gas ook zorgt voor het luben van de valve met siliconen olie.

@Rebelattack ; Ik heb vaker gezien dat mensen zo'n keyboard duster gasflesje gebruiken voor hun gaspistolen (als de power omlaag moet). Of het perslucht is, weet ik niet, was misschien niet de juiste term. Klopt, je moet wel apart siliconen olie gebruiken om de boel te smeren aangezien dat gas het niet bevat.

Let wel, 18c is leuk maar op full auti is het gas sneller op dan de bbs. Beetje vervelend soms