Hulp met vinden van een replica

Man of War

Well-Known Member
2 apr 2017
137
37
Trophies
11
Nu ik gisteren voor de allereerste keer ben gaan airsoften blijkt dat het echt zo gaaf is als gedacht. Alleen kwam ik er tijdens e ochtend achter dat je met een huur kit niet zo ver komt als de rest(Had ik wel een beetje verwacht). Dus tijdens het wachten op de NABV pas opzoek naar een gave replica na een poosje zoeken kwam ik de Specna Arms SA-V04-V2 bij Gunfire tegen. Alleen wil ik hem graag in het zwart en niet in het half tan zoals aangeboden op Gunfire. Heeft iemand een idee waar ik deze replica in het zwart kan vinden of heeft iemand een beter alternatief tussen de 190 en de 300 euro?

Hey Casper,

Rare vraag misschien... maar heb je al een NABV pas? Zo ja; no problem en carry on.
Zo nee; regel dat eerst even voordat je een replica gaat aanschaffen... of sterker nog; zonder pas kun je niet* aan een replica komen omdat je een kopie van je pas moet meesturen bij bestelling. Het sterretje staat natuurlijk voor; Uiteraard kan alles, maar dan is het verboden wapenbezit en kun je voor een goed tijdje de lik in, met een dikke boete erbij.

Anyway, er zijn genoeg M4-type replica's ook volledig in het zwart... daar gaat de volgende persoon je wat over vertellen :p:D

• Leuk
Waarderingen: Camilo en Pietjepuk123
What they said.

Verder is een Specna een prima keus! Doe er direct een flat hop in en je heb direct ook wat extra range te pakken.

Maaaaaar misschien nog wel belangrijker dan je replica, heb je al de rest van je gear? Een goede bril en goede stevige schoenen is toch eigenlijk wel het minimale, bespaar daar niet op...

In ieder geval veel plezier met uitzoeken van alles! Dat is al de helft van de fun :)

Groet,
Peter

Neem je tijd zou ik zeggen (nu je toch wacht op de NABV pas). En probeer een overzicht te maken wat je nodig heb met een max (begin)budget. Het kan namelijk aardig oplopen :D

What they said.
Maaaaaar misschien nog wel belangrijker dan je replica, heb je al de rest van je gear? Een goede bril en goede stevige schoenen is toch eigenlijk wel het minimale, bespaar daar niet op...

Bespaar inderdaad niet op een goede bril en stevige schoenen, verzwikte enkels of erger bb in oog is echt niet fijn. Verder let ook op extra kosten qua batterijen, lader en extra magazijnen (die komen vaak niet met de replica mee). Daarna kan je kijken naar chestrig/platecarriers, camokleding, pouches, hydration carriers, gloves, slings, helmen, meshmask/bitjes.

En dan heb je nog eens je replica accessoires en upgrades (grips, scopes/reddot).

Check ook 2de hands marktplaatsen, staan af en toe best leuk spul op, ook volledige loadouts van mensen die zijn gestopt.

En Specna arms is altijd wel een goeie keus. Succes met uitzoeken!

Bedenk wel voordat je met je lijstje begint.... hij is NOOIT klaar :D
Dus zodra je er mee begint, zit je er aan vast en gaat hij je leven bepalen hahahaha

Bedankt dusver voor de reacties.
Stevige schoenen heb ik al kisten van Bata.
Kleding wil ik bij de dump halen en voor een bril en masker wil ik naar een winkel gaan om te kijken hoe het zit.
Nu ben ik een Excel lijstje aan het maken om een kostenplaatje te maken. Maar nu zit ik met de vraag: NI-MH of LIPO?
Bij de replica wordt standaard een NI-MH geleverd.

Om te starten is een NIMH prima, als je er een keer een mosfet in gooit kan je ook direct over op lipo's. Let er dan ook direct op dat je een goede lipo lader hebt.

Het voordeel van lipo's is dat deze hogere ontlaad stromen aankunnen en daardoor dus "sneller" zijn. Het nadeel is dat ze potentieel wat gevaarlijker zijn bij onjuist gebruik...

Groet,
Peter

Om te starten is een NIMH prima, als je er een keer een mosfet in gooit kan je ook direct over op lipo's. Let er dan ook direct op dat je een goede lipo lader hebt.

Het voordeel van lipo's is dat deze hogere ontlaad stromen aankunnen en daardoor dus "sneller" zijn. Het nadeel is dat ze potentieel wat gevaarlijker zijn bij onjuist gebruik...

Groet,
Peter

Ik neem aan dat ik het beste een 9.6 Volt Ni-MH kan nemen maar, over de grote ben ik nog niet uit. Er zit standaard een 1100 mAh 9.6 volt batterij bij. Ook ben ik opzoek naar een lader voor mijn batterijen. Ik zit te denk aan Multiprocessor wave Charger.

Laatst bewerkt:
Perfect! Die kan ook lipo's laden.

Een 9,6V is idd wel verstandig, met een 1100maH speel je normaal gesproken makkelijk een halve dag, dus als je een 2de hebt en in de pauze wisselt zit je goed.

Groet,
Peter

P.s. Kijk ook eens op hobbyking.com voor je batterijen...

Lithium is 1 van de grondstoffen die gebruikt wordt in lipos.

Lipo = lithium - polymer
Ni-mh= nikkel - metaalhydride.

En zo zijn er nog een tal van andere samen stellingen.

Ik raad je aan om er ook mee te beginnen, ze zijn gewoon in principe beter op alle vlakken dan een NiMH behalve dat je er iets voorzichtiger mee om moet gaan.

Juist, maar moet ik dan ook een zakje bij die batterij kopen? Die batterij die er standaard bij zit kan ik dan zeker blijven gebruiken.

Nog wat anders weet iemand nog een winkel die Specna Arms high-cap magazijnen op voorraad heeft?

Laatst bewerkt:
Juist, maar moet ik dan ook een zakje bij die batterij kopen? Die batterij die er standaard bij zit kan ik dan zeker blijven gebruiken.

De oplader die je linkte kan iig beide opladen dus dan kan je zowel beide batterijen gebruiken. Altijd handig een NiMH backup batterij. Een lipo safety bag is wel heel handig of je moet een andere plek hebben die brand vertragend is of waar je ze veilig kan weg leggen. Belangrijkste tips zijn doe niks raars met je lipo, sla ze op een veilige plek op en blijf erbij tijdens het opladen.

Ik gebruik zelf geen zakje, maar je moet wel altijd erbij blijven. En waar je op moet letten is dat je voltage van beide/3 cellen gelijk blijft. De meeste "goeie" chargers hebben een balancer charger ingebouwd die de voltage gelijk houdt bij het opladen. Als je een standaard oplaad adapter hebt, dan moet je een balancer ertussen zetten anders loop je de kans dat één cell meer voltage in gebruikt neemt dan de ander en dus stuk gaat.

Ik gebruik zelf geen zakje, maar je moet wel altijd erbij blijven. En waar je op moet letten is dat je voltage van beide/3 cellen gelijk blijft. De meeste "goeie" chargers hebben een balancer charger ingebouwd die de voltage gelijk houdt bij het opladen. Als je een standaard oplaad adapter hebt, dan moet je een balancer ertussen zetten anders loop je de kans dat één cell meer voltage in gebruikt neemt dan de ander en dus stuk gaat.

Alle goeie lipo chargers maken gebruik van de speciale balance stekker aan een Lipo, ook de simpele 2-3 cel laders maken er gebruik van, daar hoef je dus geen speciale balancer ervoor tussen te zetten. In principe zou ik gewoon alle opladers die alleen via de Tamiya of Deans oplaad vermijden.

Nu moet ik alleen nog een lipo vinden die in de replica past want ik denk dat er een nunchuck batterij ingaat.

Toevallig net dit youtube filmpje gevonden van een airsoft boog, single shot, en je hebt geen eens een lipo nodig :cool:

Sky is de limited qua keuze in replica's.

• Leuk
Waarderingen: Sadiek