Hulp nodig WE G19 mags

Roy ten Dijke

Member
6 mrt 2017
9
1
Trophies
3
Beste glock liefhebbers / airsofter's.
Ik heb een probleem met mijn WE g19 en mags.

De mags lekken al vanaf dat ik ze heb gekocht en blijft gas spuwen.
Ook geeft hij niet de full power en doet net of de mag leeg is terwijl er nog genoeg gas zin zit.
En de slide blijft na 5 schoten hangen halverwegen.

... even voor de duidelijkheid: lekken de magazijnen al direct na het vullen?

Lekken ze via de fill-valve of de output-valve? Lekken via de fill-valve komt vaker voor, nieuw uit de verpakking. In de meeste gevallen lekken ze kortstondig, blijven ze lekken even wat siliconenspray op de fill-valve spuiten voordat je magazijn gaat vullen.

Een magazijn wat blijft lekken haal je het beste eens helemaal uit elkaar, maak je schoon en je kijkt of er geen o-ringen beschadigd of versleten zijn.

De slide dient soepel te kunnen bewegen, heb je de internals al eens schoon gemaakt en opnieuw gesmeerd? Wat doet de replica met een magazijn van je G17 (dat magazijn is wat langer maar past ook in je G19)?

Als je er niet uit komt is er vast wel een mede-forumlid bij je uit de buurt die er samen met je naar wil kijken. Ik woon niet echt dicht in de buurt, maar ben best bereid om er samen met je naar te kijken ;)

het magazijn lekt uit beide kanten alle 3 2 daarvan zijn net een week oud en met mijn g17 magazijn slaat de silde ook nog steeds halverwege vast en ik heb ookal de hele gun uit elkaar gehad en schoon gemaakt maar als je hem laad lijkt het ook wel of hij ergens tegen aan schuurt alsof iets tegen de onder kant van de slide aan zit

Hoe lang heb je de glock al? Het kan zijn dat het palletje wat de hamer naar beneden houd vat slijtage heeft en waardoor de hamer iets wat meer uitsteekt en te veel tegen de slede duwt.
Over de magazijnen kan ik weinig zeggen, haal ze uit elkaar en check de o-ringen van de fill en release valves.

... als een magazijn nieuw is en blijft lekken, dan raad ik je aan om contact op te nemen met de winkel/webshop waar je ze gekocht heb. Product is dan niet goed en daar moeten ze wat aan doen.

Als de slede ergens tegenaan komt, dan zou je slijtsporen moeten zien...

Welk gas gebruik je? Niet in elk gas zit siliconen of voldoende siliconen om de boel te smeren. Je zegt de replica helemaal uit elkaar gehad te hebben en schoon gemaakt, bij het in elkaar zetten de delen die gesmeerd moeten worden ook opnieuw gesmeerd! Als je dat namelijk niet doet loopt de boel stroef en krijg je de genoemde problemen.

Ik heb de replica nu net sinds de 2e week van februari en ik gebruik walther gas.
Maar ik heb nooit problemen gehad met mijn g17 en g26 en gebruik het zelfde gas en schoonmaak methode voor alle 3

... heb je het probleem met de G19 al vanaf het begin of werkte deze toen je hem hebt aangeschaft wel normaal (op lekkende magazijn na)?

Ik had bij mijn G35 dat bij het 2de magazijn wat er doorheen ging ineens de nozzle-returnspring langs de nozzle naar buiten kwam, bij inspectie bleek er een stukje van de nozzle afgebroken te zijn. Heb hierover contact opgenomen met de webshop waar ik hem gekocht had. Werd netjes een nieuwe nozzle in gezet. Dus bij nieuwe spullen even je leverancier raadplegen...

hij werkte vanaf het begin al niet lekker heb nu de leverancier een bericht gedaan en we gaan kijken wat er aan de hand is.

Fijn dat het eerste probleem verholpen is Wat was de oplossing? Zodat anderen hier later ook mee geholpen kunnen worden....

bij alle 3 was de O ring helemaal droog en het 2e probleem nu is dat de gun niet lekker loopt na 4 schoten spuwt hij nog steeds gas en blijft de slide nog steeds hangen halverwegen

... veel voorkomend probleem... wanneer ik een magazijn uit elkaar heb gehad spuit ik altijd een beetje siliconen-olie op de o-ringen alvorens ik hem weer in elkaar zet.

Ben benieuwd wat je leverancier je gaat vertellen. Aangezien je het met al je magazijnen hebt is de kans groot dat het in de replica zit.

Heb je ook al eens ander gas geprobeerd? Bijvoorbeeld Nuprol 2.0...